قدم هایی برای تبدیل شدن به کارآفرین

قدم هایی برای تبدیل شدن به کارآفرین
در این پست می‌خوانید:

چگونه به کارآفرین تبدیل شویم؟

اگر فکر می کنید کار آفرین شدن کار آسانی است باید بگوییم که خیر اصلا آسان نیست. شاید فکر کردن به این که برای خودتان کار کنید و رییسی نداشته باشید برایتان جذاب باشد اما سختی های خودش را دارد مانند جمع کردن یک تیم خوب، صرف تمام وقت زمان خود برای کارتان و… .
برای بسیاری از ما تبدیل شدن به رئیس خود آرزوی نهایی است. ما مشتاق کنترل خلاقانه، ساعات کاری انعطاف پذیر و آزادی هستیم که با کارآفرینی همراه است. اما پشت صحنه کارهای زیادی وجود دارد که مارا درگیر می کند. کارآفرین شدن بیشتر مربوط به برنامه ریزی، استراتژی و اجرای اختصاصی است. اگر همیشه می خواستید وارد بازی شوید اما مطمئن نبودید که چگونه وارد شوید ما برای شما در این مقاله یک نقطه پرش ایجاد می کنیم.

کارآفرین به چه کسی گفته می شود؟

کارآفرین به شخصی گفته می شود که یک کسب و کار جدید راه اندازی و مدیریت کند و در این فرآیند ریسک مالی یا شخصی را به عهده می گیرد. کارآفرین به کسانی گفته می شود که صاحب کسب و کارهای کوچک، تولید کننده محتوا، بنیان گذار استارت آپ یا هر کسی که توانایی ریسک کردن برای کسب وکار خود راداشته باشد.

آیا شما می توانید یک کارآفرین شوید؟

وارد شدن به تجارت می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز و از طرفی می تواند دلهره آور و هیجان انگیز باشد. ابتدا از خود بپرسید که آیا مایل هستید برای خود یک کسب و کار بلند مدت راه اندازید کنید یا خیر. توجه داشته باشید که رشد کسب و کارها زمانبر است. شما باید طی سال های متوالی متعهد به کارتان باشید.
کسب وکارهای جدید درصد شکست بالایی دارند. کارآفرینان باید بدانند که ممکن است مدتی طول بکشد تا کارشان سودآور شود.
بسیاری از کارآفرینان می گویند دلیل اصلی راه اندازی کسب و کارشان اول از همه داشتن استقلال، انعطاف پذیری و کنترل زمان است. شما بعنوان کارآفرین باید بتوانید هزینه ها را کنترل کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید سریع رشد کنید یا آهسته یا اصلا رشد نکنید، تصمیم بگیرید درآمد داشته باشید یا خیر.

راهنمایی برای تبدیل شدن به کارآفرین:

چگونگی کارآفرینی

1. یک ایده تجاری سودآور پیدا کنید

موردی را از دسته بندی مورد نظرتان انتخاب کنید که هسته اصلی تجارت آنلاین شماست و یکی از مهم ترین تصمیماتی است که شما می گیرید. ممکن است محصول “عالی” وجود نداشته باشد، اما قطعاً راه هایی برای به حداقل رساندن ریسک با انتخاب محصول و جایگاهی مناسب وجود دارد. از معیارهای زیر به عنوان دستورالعملی استفاده کنید که می تواند به شما در درک بهتر مزایا و معایب کمک کند.

آیا محصول شما یک محصول مورد علاقه است یا مشکلی را حل می کند؟

فروش محصولاتی که در خدمت یک علاقه هستند یا مشکلی را حل می کنند همیشه یک مزیت است. یک مزیت اضافی این است که وقتی شما محصولاتی را می فروشید که یکی از این الزامات را برآورده می کنند، هزینه های بازاریابی شما کمتر می شود زیرا مشتریان جدید به طور فعال به دنبال راه حلی هستند در مقابل شما که مجبور هستید محصول خود را به شدت بازاریابی کنید تا آنها را پیدا کنید. فروش محصولاتی که در خدمت یک علاقه هستند یا مشکلی را حل می کنند همیشه یک مزیت است.

آیا این یک دسته بندی محصول روند، مد یا در حال رشد است؟

سوار شدن به یک مد می تواند خطرناک باشد. یک روند می تواند سودآور باشد. بازارهای باثبات امن هستند و بازارهای رو به رشد ایده آل هستند. درک محل قرارگیری محصول و جایگاه شما می تواند نقش مهمی در موفقیت یا شکست شما داشته باشد.
برای درک بهتر تفاوت‌ها، اجازه دهید به منحنی‌های رشد مفهومی نگاه کنیم و سپس یک مثال در دنیای واقعی برای هر نوع مرور کنیم.

مد زودگذر
مد چیزی است که محبوبیت آن برای مدت زمان بسیار کوتاهی افزایش می یابد و به همان سرعت از بین می رود. اگر ورود و خروج شما به بازار هدف کاملاً زمان‌بندی شده باشد، یک مد می‌تواند سودآور باشد، اما پیش‌بینی این امر می‌تواند دشوار باشد و دستوری برای فاجعه باشد. بهتر است کسب‌وکار خود را بر پایه محکم‌تری بنا کنید. فیجت اسپینرها را به خاطر دارید؟ اسباب‌بازی‌های چرخان دستی در سال 2017 بسیار محبوب بودند، به اوج محبوبیت رسیدند و تقریباً یک شبه ناپدید شدند.

روند
روند یک جهت بلندمدت است که به نظر می رسد بازار یک محصول در حال گرفتن آن است. به سرعت رشد نمی کند، ماندگاری بیشتری دارد و معمولاً به سرعت کاهش نمی یابد. محصولات پرطرفدار گاهی اوقات می توانند به بازارهای در حال رشد بلندمدت نیز تبدیل شوند، اگرچه پیش بینی این امر می تواند دشوار باشد. چندین روند وجود داشته است که در طول همه گیری شیوع پیدا کرده است: با مدت زمانی که همه ما در خانه می گذرانیم، وسایل خانه مانند حوله آشپزخانه و ظروف نگهداری به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

پایدار
یک بازار باثبات بازاری است که عموماً در برابر شوک ها و دست اندازها مصون است. نه رو به زوال است و نه در حال رشد است، بلکه در مدت زمان طولانی خود را حفظ می کند. به عنوان مثال، قوری های چای در 15 سال گذشته سطح پایداری از محبوبیت خود را حفظ کرده اند.

در حال رشد
بازار رو به رشد، بازاری است که رشد مداومی داشته و نشانه هایی از تغییر بازار بلندمدت یا دائمی را نشان می دهد. بازار ورزش‌های ورزشی از اواخر سال 2014 در حال رشد بوده است، اما به نظر می‌رسد که همه‌گیری به رشد آن افزوده است. اکنون، بازار (و تقاضا برای آن) آنقدر بزرگ است که به این زودی ها به جایی نمی رسد.

چشم انداز رقابتی چگونه به نظر می رسد؟

چشم انداز رقابتی برای محصول و جایگاه انتخابی شما چگونه به نظر می رسد؟ آیا برای اولین بار وارد بازار می شوید؟ آیا در حال حاضر چند رقیب وجود دارد یا بازار از افرادی که همان محصول را می فروشند یا همان جایگاه را هدف قرار می دهند اشباع شده است؟
اگر برای اولین بار وارد بازار می شوید، باید تحقیقات بازار زیادی انجام دهید تا مشخص کنید که در واقع بازاری به محصول شما علاقه مند استیا خیر. اگر چند رقیب در حال حاضر در این فضا وجود داشته باشد و به نظر می رسد که عملکرد نسبتاً خوبی دارند، این می تواند نشانه خوبی از اعتبارسنجی بازار باشد.
اگر رقبای زیادی در بازار وجود داشته باشد، نشانه آن است که بازار معتبر شده است. با این حال، احتمالاً باید تعیین کنید که چگونه می توانید برند و محصولات خود را از دریای رقبا متمایز کنید تا جایگاه خود را به دست آورید.

2.محصولی را توسعه دهید

هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی بفروشید، چندین گزینه برای توسعه محصول وجود دارد. شما می توانید محصولات خود را مانند صنعتگران با دست بسازید. شما می توانید یک شریک تولیدی پیدا کنید که ایده محصول شما را مطابق با مشخصات شما توسعه دهد همچنین گزینه ای برای خرید محصول خود به صورت عمده وجود دارد، به این معنی که اقلام از قبل توسعه یافته را از یک بازار عمده فروشی خریداری خواهید کرد.
اگر ترجیح می دهید موجودی نداشته باشید، زمانی که مشتری یک کالا را از شما خریداری می کند و شما نیز به نوبه خود آن کالا را از شخص ثالث خریداری می کنید. سپس شخص ثالث کالا را مستقیماً برای مشتری ارسال می کند، بنابراین شما هرگز مجبور به ذخیره، حمل و یا ارسال هیچ محصولی نخواهید بود.
اگر طرح های خود را برای تی شرت ها، چاپ های هنری، لیوان ها و غیره ایجاد می کنید، گزینه مشابهی ارائه چاپ بر اساس تقاضا است. چاپ بر اساس تقاضا جایی است که شما با یک تامین کننده شریک می شوید تا طرح های خود را بر روی اقلام دارای برچسب سفید چاپ کنید که تنها زمانی ایجاد می شوند که مشتری آنها را خریداری کند. به این ترتیب شما فقط به همان اندازه موجودی می فروشید که تقاضا برای آن وجود دارد و هرگز مجبور نیستید خودتان محصولات را ذخیره یا ارسال کنید.

3.محصول خود را اعتبارسنجی کنید

قدم بعدی این است که ایده محصول خود را تأیید کنید. این فرآیندی است که در آن متوجه می‌شوید آیا محصولاتی را می‌فروشید که مشتریان واقعاً می‌خواهند یا خیر. اعتبارسنجی واقعی محصول زمانی اتفاق می افتد که اولین فروش خود را انجام دهید. بنابراین، قبل از سرمایه گذاری بیش از حد پول یا زمان در خط محصول جدید خود، انجام چند آزمایش کم هزینه مفید است. می توانید یک صفحه به زودی برای ایجاد هیجان ایجاد کنید یا پیش‌سفارش‌ها را تنظیم کنید تا ببینید آیا علاقه‌ای دارید یا خیر. هنگامی که چند فروش انجام دادید، بهتر می توانید تقاضا را برای آنچه می فروشید تأیید کنید. اعتبارسنجی واقعی محصول زمانی اتفاق می افتد که اولین فروش خود را انجام دهید.

4.یک طرح تجاری بنویسید

با اعتبارسنجی محصول بسیار مورد نیاز، زمان نوشتن یک طرح تجاری فرا رسیده است. طرح کسب و کار سندی است که اساساً همه چیز را در مورد تجارت شما مشخص می کند. ایده‌های اصلی این محصول عبارتند از: چه کسی می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و به آنها بازاریابی کنید، مدل کسب‌وکارتان، هزینه‌ای که برای هر محصول دریافت می‌کنید، خطوط محصولی که با آن شروع می‌کنید و استراتژی بازاریابی شما.
اگرچه ممکن است شروع با چیزهای سرگرم‌کننده مانند راه‌اندازی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا ایجاد لوگوی خود هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما یک طرح کسب‌وکار تضمین می‌کند که در مسیر خود باقی می‌مانید و یک استراتژی خوب و خوب برای آینده دارید. از الگوی طرح کسب و کار رایگان ما برای راهنمایی شما در این فرآیند استفاده کنید.

5.تامین مالی مطمئن داشته باشید

کسب و کارها هزینه دارند، به خصوص اگر قصد فروش محصول خود را دارید. در حالی که می توانید سود اولیه را دوباره در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید، بسیاری از کسب و کارها به نوعی به جریان نقدی نیاز دارند. در اینجا چند گزینه محبوب وجود دارد:
خود تامین مالی در صورت داشتن امکانات، می توانید برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید. فقط مطمئن شوید که می توانید هزینه را برای مدتی متحمل شوید. در حالی که برخی از کسب و کارها به سرعت سودآور می شوند، بسته به نوع کسب و کار، ممکن است چند سال طول بکشد تا شاهد بازگشت سرمایه باشیم.
یک وام تجاری بگیرید.گزینه دیگر گرفتن وام کسب و کار کوچک است.
از سرمایه گذاران خطرپذیر پول بگیرید. سرمایه گذاری سرمایه به شکل یک سرمایه گذار فرشته یا صندوق سرمایه گذاری است. این سرمایه‌گذاران معتبر برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های اولیه تأمین مالی می‌کنند. آنها در ازای سرمایه گذاری خود، مالکیت سهام یا بدهی قابل تبدیل را دریافت می کنند، که وامی است که می تواند در آینده به حقوق صاحبان سهام تبدیل شود. هزینه های ماهانه خود را با کارت اعتباری مشخص کنید.

6.کسب و کار خود را راه اندازی کنید

بیش از حد به چیزها فکر نکنید: شما از طریق اقدام و سخت کوشی به یک کارآفرین تبدیل خواهید شد. یک چک لیست راه اندازی فروشگاه برای روز افتتاح تنظیم کنید. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که فعالیت‌های بازاریابی روز راه‌اندازی، مانند پست‌های اجتماعی ارگانیک، تنظیم شده و آماده شروع هستند. و شما باید یک برنامه برای پشتیبانی مشتری یا حداقل یک راه آسان برای مشتریان داشته باشید تا در صورت نیاز به کمک با شما تماس بگیرند. پس از آن، تمام وقت و انرژی خود را صرف اولین فروش خود کنید. بعداً می توانید تلاش های کسب خود را گسترش دهید.

7.کسب و کارتان را مدیریت کنید

شما با مدیریت یک کسب و کار بیشتر از هر کلاس تجاری در مورد تجارت خواهید آموخت. اما، صاحبان مشاغل موفق همیشه دانشجوی کارآفرینی می شوند.
ماتیلد کولین، مدیرعامل و یک بنیانگذار نوشت:
رهبران باتجربه استارت‌آپ‌ها سخاوتمندانه داستان‌های خود را به امید پیشبرد صنعت به اشتراک می‌گذارند. مشاوره‌های سایر بنیان‌گذاران، سرمایه‌گذاران و رهبران فناوری تا کنون در حرفه‌ام برای من ارزشمند بوده است. داستان‌ها و آموخته‌های آن‌ها به من کمک کرد تا از موانعی که در آن‌ها با آن برخورد می‌کردند بگذرم و من را از طریق موانع خودم در این راه راهنمایی کردند.»

درپایان 

هرچه زمان بیشتری را به یادگیری اختصاص دهید، مخصوصاً از کسانی که مسیرهای پیش از شما را پیموده‌اند، بیشتر می‌توانید از اشتباهات پرهزینه اجتناب کنید و در جایی که دیگران این کار را نکرده‌اند، نوآوری کنید. ممکن است انتخاب کنید که با یک مربی کار کنید، در دوره‌های آموزشی شرکت کنید، به پادکست‌های تجاری گوش دهید، کتاب مربوط به کارآفرینان را مطالعه کنید یا هر روشی را انتخاب کنید که برای شما بهتر است، اما هرگز یادگیری را متوقف نکنید.

دیدگاه‌ها ۱
ارسال دیدگاه جدید