استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک

استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک
در این پست می‌خوانید:

 استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک

چه در مرحله راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید باشید و چه در حال حاضر یک کسب‌وکار داشته باشید، داشتن حضور آنلاین قوی برای برندتان بسیار مهم است. صاحب کسب و کار استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک خود را ایجاد می کند. در واقع، مصرف‌کنندگان بیش از هرجای دیگر در مورد کسب‌وکارهای محلی به‌صورت آنلاین اطلاعات کسب می‌کنند. اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید که تجربه کمی در بازاریابی آنلاین دارید، ایجاد استراتژی برای تقویت حضور آنلاین شما ممکن است دشوار باشد. در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا استراتژی بازاریابی کسب‌وکار کوچک خود را با استفاده از بازاریابی درون‌گرا بسازید و بهینه کنید و شما را برای جذب مشتریان جدید و در نهایت رشد کسب‌وکارتان آماده کنیم.

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی به منظور افزایش آگاهی از برند و ایجاد  شرایط هایی که به فروش تبدیل می شوند. با یک کسب و کار کوچک، به دلیل دید کمتر و کمبود منابع (مانند بودجه یا زمان) می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، استراتژی های کلیدی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی کسب و کار کوچک خود را افزایش دهید. خواه با بودجه محدود دست و پنجه نرم کنید، محدودیت های زمانی ناشی از داشتن یک تیم کوچکتر یا حتی فقدان جهت، یک برنامه بازاریابی مناسب برای کسب و کار شما می تواند راهنمایی هایی را به شما ارائه دهد.

 

 

بازاریابی

 

این استراتژی‌ها به دلیل ایجاد آگاهی و کسب درآمد برای سازمانتان حائز اهمیت هستند:

1. مخاطبان خود را بشناسید.

یک اشتباه کلیدی این است که فکر کنید “هر کسی” خریدار شماست. شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است بتوانند بازار گسترده‌ای را جذب کنند، اما آنها می‌گویند: «ثروت‌ها در جایگاه هستند» برای ایجاد یک جایگاه و جذابیت برای خریداران، باید دردها، مشکلات، رویدادهای محرک و اولویت‌های آنها را درک کنید. چه چیزی آنها را وادار به تصمیم گیری برای خرید می کند؟ اگر موفق شوند چگونه به نظر می رسد؟ دانستن این موارد به شما کمک می‌کند پیام‌هایی را بسازید که طنین‌انداز شده و یک مورد قانع‌کننده برای راه‌حل شما ایجاد کند. با فکر کردن به مشتریان فعلی خود و افرادی که می خواهید با آنها کار کنید شروع کنید. سپس، یک شخصیت خریدار ایجاد کنید تا فرآیند ورود به مشتری ایده آل خود را آغاز کنید.

 

2. بر ارزش پیشنهادی خود تأکید کنید.

اگر تفاوتی بین شما و رقیبتان وجود ندارد، دلیلی وجود ندارد که خریدار مجبور شود با شما کار کند. ارزش پیشنهادی شما چیزی است که شما را از دیگران در فضای خود ایجاد می کند و مشتریان احتمالی شما را به این نتیجه می رساند که شما ارائه دهنده ای هستید که باید با آنها بروید. چه کاری را بهتر از هر کسی در این صنعت انجام می دهید؟ انتقال این یک استدلال قانع کننده است.

 

3. روی اهداف و اهداف منحصر به فرد متمرکز بمانید.

اگر در حال کاوش در دنیای بازاریابی هستید، ممکن است متوجه شده باشید که مسیرهای زیادی وجود دارد که می توانید به آنها بروید. وسوسه انگیز است که این کار را به یکباره انجام دهید و یک ماشین پیچیده بسازید به این امید که همه پایه های خود را پوشش داده باشید و این کار آسانی است. در عوض، مشخص کنید که بیشترین تأثیر را کجا خواهد گذاشت. بزرگترین نقطه کور در بازاریابی شما که مانع رشد شما می شود کجاست؟ یک هدف عملکردی در اطراف آن یک حوزه کلیدی تعیین کنید و منابع خود را بر روی فعالیت ها و تاکتیک هایی متمرکز کنید که به آن یک هدف عملکردی دست می یابند. زمانی که به سمت آن هدف منحصر به فرد پیشرفت کردید، می توانید تلاش های خود را گسترش دهید یا به ابتکارات دیگری بپردازید.

 

4. از نمایشنامه های کوتاه مدت استفاده کنید.

ایده های خود به مراحل عملی تبدیل و شروع کنید. همانطور که مقیاس می گیرید، دیدن ROI زودتر بسیار مهم است. این به شما انگیزه و جریان نقدی را برای اجرای پروژه های بزرگتر، بازی های بلندمدت و مدل های رشد پایدارتر می دهد. تاکتیک هایی که ساختن آنها زمان بر است (مانند سئو) برای ابتکارات اولیه شما مناسب نیستند زیرا به زودی بازدهی مطابق میل خود را نخواهید دید. اگر منابع کافی برای شروع از آنجا دارید عالی است، اما تمام تخم مرغ های خود را در آن سبد قرار ندهید.

 

5. آنچه را که کار می کند دوبرابر کنید.

هنگامی که ابتکارات و ایده های خود را اجرا کردید و چند چیز را آزمایش کردید، به داده ها توجه کنید. این می تواند شما را از آنچه کار می کند مطلع کند. همانطور که مقیاس می کنید، ایده خوبی است که روش های اثبات شده درآمدزایی را دو برابر کنید.

 

6. قدرت مشتریان موجود را درک کنید.

به طور متوسط هزینه جذب مشتری جدید پنج برابر بیشتر از بستن مشتری موجود است. این بدان معناست که شما نباید بازاریابی را پس از خرید متوقف کنید. فرصت های خود را برای تکرار خرید، فروش مجدد و بیع متقابل شناسایی کنید. از آنجایی که مشتریان فعلی شما قبلاً خریدی انجام داده اند، از قبل شما را می شناسند، دوست دارند و به شما اعتماد دارند. اگر تجربه خوبی ارائه کرده اید، به آنها دلیلی داده اید تا در صورت نیاز دوباره با شما تجارت کنند. حتی اگر نیازی وجود نداشته باشد (در مواردی که خرید یکباره و بدون فرصت فروش انجام می شود)، همچنان باید مشتریان خود را خوشحال کنید. تبلیغات دهان به دهان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند و رایگان است.

 

7. از ابزارهای تبلیغاتی رایگان استفاده کنید.

در مورد ابزارهای تبلیغاتی رایگان، توجه به این نکته مهم است که از آنجایی که شما به هدف و دامنه محدودی متعهد شده اید، نیازی به افزایش هزینه های اضافی خود با ابزارها نیست. در صورت امکان از ابزارهای تبلیغاتی رایگان استفاده کنید و فقط در صورتی به ابزارهای پولی متعهد شوید که بدانید آنها به شدت عملیات یا عملکرد موجود را بهبود می بخشند.

 

8. یک وب سایت برای داشتن حضور آنلاین خود ایجاد کنید.

داشتن یک وب سایت حرفه ای یکی از مهمترین دارایی هایی است که برای کسب و کار کوچک خود ایجاد خواهید کرد. این جایی است که شما نشان خواهید داد که چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می دهید، کجا هستید و چگونه یک مشتری می تواند با شما ارتباط برقرار کند. این کانالی است که شما همیشه مالک آن خواهید بود (برخلاف سایر پلتفرم‌ها که ممکن است سیاست‌ها را تغییر دهند یا از مد افتاده باشند)، و علاوه بر اینکه مکانی برای ارسال ترافیک از تبلیغات و سایر ابتکارات بازاریابی است، قابلیت ایجاد ترافیک ارگانیک را نیز دارد.

 

9. وبلاگ نویسی را برای جذب مشتریان  برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

وبلاگ نویسی یک راه عالی برای ایجاد ترافیک ارگانیک است، به ویژه برای آن دسته از افرادی که هنوز به تصمیم خرید نرسیده اند. علاوه بر این می تواند اعتبار را در فضای شما ایجاد کند و شما را به عنوان یک رهبر فکری قرار دهد. برای راه اندازی یک وبلاگ، می توانید از یک ابزار وب سایت ارزان یا رایگان برای ایجاد یک سایت رایگان و استفاده از یکی از قالب های آنها استفاده کنید. حتی اگر فقط یک بار در هفته منتشر کنید، دید آنلاین وب سایت شما را بهبود می بخشد و به مشتریان خود آموزش می دهد که چرا باید به کسب و کار شما اعتماد کنند.

 

10. خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.

با وجود میلیاردها مشتری  که روزانه از پلتفرم های مختلف استفاده می کنند، رسانه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند تجاری است. بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا با مشتریان تعامل داشته باشید،  از برند آگاهی ایجاد کنید و محصولات خود را تبلیغ کنید.

 

 

کسب وکار کوچک

 

 

۱۱.روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید.

ایجاد ترافیک ارگانیک مدتی طول می کشد و به عنوان یک کسب و کار کوچک، می خواهید روی نمایش های کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید. تاکتیک‌های پرداخت برای بازی که خریداران را با قصد بالا هدف قرار می‌دهند، برای بردهای کوتاه‌مدت برای شروع سریع اهداف دیگر عالی هستند. اگر بدانید که مخاطبان هدف شما در حال جستجوی وب برای محصول یا راه حل شما هستند، تبلیغات گوگل عالی است. اگر اینطور نیست، ممکن است به جای آن تبلیغات رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. افراد در رسانه های اجتماعی قصد خرید کمتری دارند، اما با تبلیغات بسیار هدفمند و برداشت های کافی، علاقه مخاطبان خود را به دست خواهید آورد.

 

12. به عنوان یک کانال تبلیغاتی به تبلیغات دهان به دهان متمایل شوید.

همانطور که قبلا ذکر شد، خوشحال کردن مشتریان می تواند تاثیر زیادی بر تجارت شما داشته باشد، در درجه اول در خریدهای مکرر و تبلیغات شفاهی. اگر یک تجربه عالی ارائه دهید، مشتریان شما تمایل بیشتری خواهند داشت تا نظرات خود را بنویسند، اظهار نظر کنند و به دوستان خود درباره شما بگویند. به همین دلیل این ایده خوبی است که میزان رضایت مشتری را اندازه گیری کنید و مشتریان را تشویق به انتشار این خبر کنید.

 

13. هویت برند خود را تعیین کنید.

داشتن هویت برند ثابت برای تبلیغ کسب و کار شما را حرفه ای تر جلوه می دهد و به جذب مشتریان جدید کمک می کند. طبق یک مطالعه در سال 2020، نزدیک به 9 نفر از هر 10 نفر به برند وفادار هستند که تقریباً 25٪ از آنها در سال 2020 نسبت به سال 2019 وفادارتر به برند هستند.
جف بزوس، بنیانگذار آمازون، برندسازی یک شرکت را اینگونه توصیف کرده است: برند شما احساسات و عواطفی است که افراد با شنیدن نام شرکت شما دارند. این ترکیبی از نام تجاری، لوگو، زیبایی شناسی و طراحی تمام دارایی های شما است.

 

14. شخصیت خریدار خود را شناسایی کنید.

وقتی تصور می کنید یک مشتری در حال جستجوی محصول یا خدمات شماست، آنها چگونه هستند؟ نقاط ضعف آنها چیست؟ شغل آنها چیست؟ ایجاد یک شخصیت خریدار که داستانی از مشتری ایده‌آل شما را بیان می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایتی بسازید که برای آنها بهینه شده است. با یادگیری بیشتر در مورد مشتری هدف خود از طریق ایجاد شخصیت خریدار، می توانید بهتر بفهمید که آنها چه نوع چیزهایی را جستجو می کنند تا بتوانید آن عبارات را در وب سایت خود قرار دهید.

 

15. طراحی لوگو و سایر دارایی ها.

برای شروع به جریان افتادن کارهای خلاق، طرح رنگ خود را در نظر بگیرید و پالت‌های رنگی را مطالعه کنید. می توانید پالت های رنگی از پیش ساخته یا سفارشی شده خود را ایجاد کنید یا نگاه کنید. گزینه‌های رایگان و کم‌هزینه‌تری برای طراحی لوگوی خود به صورت آنلاین وجود دارد، اگرچه استفاده از یک فریلنسر یا آژانس می‌تواند محصولی با کیفیت بالاتر به شما بدهد و شما را با یک طراح مرتبط کند که می‌تواند دارایی‌های برند شما را با رشد شرکت تغییر دهد و به روز کند.

 

16. وب سایت خود را با یک قالب CMS بسازید.

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک نسبتاً با فناوری هستید، احتمالاً می خواهید وب سایت خود را بسازید. یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) فرآیند را ساده می کند. اکثر CMS ها قالب های قابل تنظیمی را برای سایت شما ارائه می دهند که می توانید به صورت رایگان یا با هزینه اندک دریافت کنید. الگوهایی برای سطوح مختلف مهارت وجود دارد از مبتدی تا پیشرفته. هنگامی که وب سایت خود را ایجاد کردید، اکثر پلتفرم های CMS افزونه هایی را ارائه می دهند تا به شما در بهینه سازی محتوای خود برای جستجو کمک کنند (به دنبال افزونه های SEO باشید). این به شما کمک می کند تا در گوگل رتبه بهتری کسب کنید.

 

17. استراتژی ورود به بازار را ترسیم کنید.

هنگامی که تمام ابزارهای مورد نیاز برای تبلیغ محصول یا خدمات خود را فعال کردید، باید یک طرح تبلیغاتی ایجاد کنید که با سفر مشتری هماهنگ باشد. در نظر بگیرید که کدام محتوا مشتریان شما را جذب، درگیر و خوشحال می کند و چگونه آنها را به مشتری تبدیل می کنید.

 

18. یک فریلنسر استخدام کنید تا به شما کمک کند تا محتوای خود را افزایش دهید.

اگر برای ایجاد وبلاگ های منظم یا محتوای تبلیغاتی به کمک نیاز دارید، به جای سرمایه گذاری در یک کار تمام وقت، یک فریلنسر استخدام کنید. برای وبلاگ نویس، فیلمبردار یا عکاس آزاد امتحان کنید. همچنین می توانید استخدام یک آژانس بازاریابی برای یک پروژه بزرگتر را در نظر بگیرید.

 

19. برای کمک به طراحی وب با آژانس ها یا فریلنسرها مشورت کنید.

اگر در بخش فنی نیستید و می خواهید یک وب سایت برای کسب و کار کوچک خود ساخته شود، می توانید از یک فریلنسر یا یک آژانس بازاریابی متخصص در طراحی وب استفاده کنید. این یک گزینه عالی برای مشاغلی است که قبلاً یک وب سایت دارند اما برای کمک به بهبود رتبه گوگل شما به بروز رسانی و اصلاح آن برای SEO ( بهینه سازی موتور جستجو) نیاز دارند.

 

20. سایت خود را با ابزارهای تحلیلی ردیابی کنید.

اگر قبلاً وب‌سایتی ایجاد نکرده‌اید و با عناصر فنی کاملاً راحت نیستید، ابزارها و خدمات رایگان مختلفی برای شروع به کار به شما کمک می‌کنند. هنگامی که وب سایت خود را ایجاد می کنید، مطمئن شوید که Google Analytics را پیاده سازی کرده اید (که این محصول رایگان است) تا بتوانید به راحتی ردیابی کنید که چه کسی به سایت شما نگاه می کند.
استراتژی سئو معمولاً از چند چیز تشکیل شده است. اینها شامل تحقیقات شخصیت خریدار، تحقیق کلمات کلیدی و تحقیقات سئوی درون صفحه می شود. این سه حوزه می توانند به شما کمک کنند تا نحوه جستجوی آنلاین بازار هدف شما را بیاموزید و کسب و کار خود را در موقعیتی قرار دهید که توسط افراد مناسب کشف شود.

 

21. وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.

بیشتر جستجوهای گوگل در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند، بنابراین داشتن سایتی که وقتی شخصی در گوشی هوشمند خود وارد سایت می‌شود راحت به نظر برسد بسیار مهم است. یک سایت تلفن همراه همچنین می تواند برای سئو مفید باشد، با موتورهای جستجو مانند گوگل که اگر سایت موبایلی داشته باشید، رتبه بالاتری به شما می دهد.

 

22. پست های وبلاگ بهینه شده بنویسید.

محتوا و وبلاگ نویسی در مورد رتبه بندی موتور جستجو بسیار مهم هستند. هرچه کلمات کلیدی مورد نظر شما بیشتر در محتوای با کیفیت و مفید شما ظاهر شود، احتمال اینکه در نتایج جستجو ظاهر شوید بیشتر می شود. یک راه عالی برای تبدیل شدن به یک مرجع در موضوع، محصول یا خدمات خود، وبلاگ نویسی است.

 

23. محتوای عکس و ویدیو را آزمایش کنید.

طبق تحقیقات HubSpot، بیش از 50 درصد از مصرف‌کنندگان مایلند ویدیوهای برندها را ببینند. علاوه بر این، اکثر برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام از طرح بندی های بصری بیشتری استفاده می کنند. برای همگام شدن با این روندها، بهتر است چند ویدیوی بازاریابی تهیه کنید. اگر از این نکات استفاده می کنید، تولید چند مورد می تواند بسیار ارزان باشد.

 

24. استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بسازید.

پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، پینترست و توییتر فرصت‌های بیشتری را برای اشتراک‌گذاری پست‌ها، محتوا و تبلیغات به شما ارائه می‌دهند. اگر مشتریان شما بتوانند محصولات یا خدمات شما را به صورت آنلاین خریداری کنند، این پلتفرم ها راه دیگری برای یافتن شما در اختیار آنها قرار می دهند. مطمئن شوید که با پیوستن به پلتفرم‌های بیش از حد به طور همزمان، خود را خیلی مشغول نکنید.

 

25. از رسانه های اجتماعی برای خدمات رسانی به مشتریان استفاده کنید.

هنگامی که در پلتفرم‌های انتخابی خود قرار گرفتید، حتماً به سؤالات مشتریان یا دنبال‌کنندگان که از طریق نظرات پست یا پیام‌های مستقیم می‌پرسند، پاسخ دهید. این باعث می شود شرکت شما پاسخگو و معتبر به نظر برسد. در اینجا چند نمونه عالی از نحوه استفاده برندها از توییتر برای خدمات مشتری آورده شده است. اگر توانایی دارید، یک مدیر رسانه اجتماعی با تجربه را استخدام کنید.

 

26. صفحات فرود جالب بسازید.

یک صفحه فرود به مشتریان شما در ازای پر کردن فرم کوتاهی از اطلاعات تماس، منبعی رایگان ارائه می دهد. هنگامی که آنها منبع را دریافت می کنند، ممکن است از شرکت شما رضایت بیشتری داشته باشند و علاقه بیشتری به خرید محصول کامل داشته باشند. از آنجایی که صفحات فرود شانس شما را برای تبدیل مشتری افزایش می دهند، می خواهید صفحه شما جذاب به نظر برسد.

 

27. یک استراتژی بازاریابی ایمیلی را برنامه ریزی کنید.

هنگامی که شروع به ایجاد محتوای منظم و ایجاد صفحات فرود کردید، می خواهید آنها را با مشتریان احتمالی که به نظر می رسد بیشتر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد محصول شما هستند، به اشتراک بگذارید. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم یک استراتژی بازاریابی ایمیلی بسازید. در حالی که می خواهید مراقب باشید کسانی که در لیست ایمیل شما ثبت نام می کنند را با تعداد زیادی ایمیل بمباران نکنید، می خواهید فقط به اندازه ای ارسال کنید تا مشتریان احتمالی خود را مطلع و درگیر نگه دارید.

 

28. کوپن ها را در خبرنامه ها یا در صفحات فرود ارائه دهید.

قرار دادن یک کوپن در ایمیل های بازاریابی شما می تواند مخاطبان شما را جذب و خوشحال کند. پس از خرید یک محصول یا خدمات با نرخ تخفیفی، ممکن است تمایل بیشتری به پرداخت قیمت تمام شده آن داشته باشند. اگر یک سرویس اشتراک دارید، ارائه کدی برای یک آزمایش رایگان به مشتریان احتمالی نیز می‌تواند مفید باشد تا بتوانند آن را آزمایش کنند.

 

29. کانال های توزیع خود را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.

هنگامی که چند حساب رسانه اجتماعی دارید و به افراد اجازه می دهید در خبرنامه شما ثبت نام کنند، آن را در وب سایت خود برجسته کنید تا بازدیدکنندگان شما بتوانند شما را دنبال کنند. یکی از راه‌هایی که شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند این است که تمام نمادهای اجتماعی مرتبط و یک دعوت نامه ثبت نام در خبرنامه را در تمام صفحات وب سایت شما نمایش دهند. یک مکان خوب برای گنجاندن این موارد در گوشه سمت راست بالای صفحه یا در پاورقی هر صفحه است. به این ترتیب آنها قابل مشاهده هستند اما از هیچ محتوایی منحرف نمی شوند.

 

30. یک وبینار رایگان ارائه دهید.

وبینار به مشتریان اجازه می دهد تا برای یک دوره کوتاه آنلاین که توسط شما میزبانی می شود ثبت نام کنند. این دوره ها معمولاً بین 30 دقیقه تا یک ساعت هستند و به شما اجازه می دهند نکاتی را ارائه دهید و به سؤالات مربوط به موضوعی که برند شما با آن آشنایی دارد پاسخ دهید. در حالی که این استراتژی می تواند به شما کمک کند تا اعتبار خود را در زمینه کاری خود افزایش دهید، همچنین می تواند به شما سرنخ ها و فرصت های فروش ارائه دهد.

 

31. بازاریابی مشترک را امتحان کنید.

آیا کسب و کار محلی در منطقه شما وجود دارد که رقیب مستقیم نباشد اما محصول یا خدماتی را به مخاطبان هدف مشابه ارائه دهد؟ در نظر بگیرید که با آنها در یک کمپین هم مارک همکاری کنید که در آن شما یکدیگر را در رسانه های اجتماعی، از طریق ایمیل یا در وبلاگ خود تبلیغ می کنید. در حالی که به شرکت شریک خود تبلیغ بیشتری می‌دهید، به طرفداران آن‌ها نیز اجازه می‌دهد درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

32. مشتریان خوشحال را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

وقتی یک مشتری خوشحال در مورد اینکه شرکت شما چقدر عالی است در رسانه های اجتماعی یا یک سایت نقد صحبت می کند، محصول یا خدمات شما سرمایه گذاری خوبی به نظر می رسد. حتی در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات شفاهی همچنان عامل بزرگی در تصمیم خرید افراد است. اگر مشتری ببیند که دوستی در شبکه اجتماعی درباره کسب‌وکار شما غرغر می‌کند یا اگر عکسی از یک وعده غذایی از رستوران شما در شبکه اجتماعی منتشر کند، احتمالاً می‌تواند برود. به هر حال، 71 درصد از مصرف‌کنندگان بیشتر بر اساس ارجاعات رسانه‌های اجتماعی خرید می‌کنند. اگر مشتریان به شما می گویند که محصول شما را دوست دارند، آنها را تشویق کنید تا تجربه خود را در Google یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر دارید.

درپایان

صاحبان مشاغل کوچک که به دنبال راهی برای ردیابی بازگشت سرمایه و آگاهی از برند هستند نیاز به بازاریابی دیجیتال دارند. نه تنها بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما ضروری است، بلکه بهینه سازی دارایی های آنلاین شما نیز برای موفقیت کلی کسب و کار شما بسیار مهم است. ممکن است راه درازی برای ایجاد حضور آنلاین خود در پیش داشته باشید، اما هر قدمی که می توانید بردارید تأثیر زیادی بر کسب و کار شما خواهد داشت.

دیدگاه‌ها ۱
ارسال دیدگاه جدید