آشنایی با فریلنسر

آشنایی با فریلنسر
در این پست می‌خوانید:

چگونه یک فریلنسر شویم؟

این روزها وقتی از کسی می پرسند که برای امرار معاش چه کار می کند، عبارت “من یک فریلنسر هستم” زیاد مطرح می شود. این می تواند یک دوست، همکار یا حتی یکی از اعضای خانواده شما باشد که شغل معمولی ساعت کاری 9 تا 5 خود را رها کرده و به یک فریلنسر تبدیل شده است. دلایل زیادی به این تغییر ناگهانی در ذهنیت درک افراد از شغل به خودی خود کمک می کند و باعث می شود آنها به سمت مشاغل آزاد سوق پیدا کنند.

فریلنسینگ چیست؟

فریلنسینگ یک حرفه مبتنی بر قرارداد است که در آن فرد به جای استخدام در یک سازمان، از مهارت و تجربه خود برای ارائه خدمات به تعدادی از مشتریان استفاده می کند.
به زبان ساده، فریلنسری زمانی است که از مهارت ها، تحصیلات و تجربه خود برای کار با چندین مشتری و انجام وظایف مختلف بدون تعهد به یک کارفرما استفاده می کنید. تعداد تکالیف یا کارهایی که می‌توانید انجام دهید به توانایی شما در انجام آن‌ها همانطور که از آنها خواسته می‌شود خلاصه می‌شود.
فریلنسینگ معمولاً شامل مشاغلی می شود که به شما امکان می دهد در موقعیت های خانه کار کنید. اما فریلنسری را با داشتن شغل کار از خانه یکی تلقی نکنید.
فریلنسینگ همیشه به این معنی نیست که شما از خانه کار خواهید کرد. بسته به نوع کار و نیاز مشتری، ممکن است مجبور شوید در دفتر مشتری خود نیز کار کنید. کار از خانه شامل قراردادی بین شما و کارفرمایی است که به شما حقوق می دهد.
بسیاری از مشاغلی که فریلنسرها انجام می دهند را می توان از طریق اینترنت بدون حضور آنها در شرکت یا محل مشتریان انجام داد.

فریلنسر کیست؟(Freelancer)

فریلنسر فردی خوداشتغال است که با ارائه خدمات به مشتریان متعدد درآمد کسب می کند. این خدمات به مهارت های فرد مربوط می شود و لزوماً فقط به مشاغل ارائه نمی شود.

فریلنسینگ به عنوان یک شغل

ظهور فریلنسرها منجر به توسعه مفهوم جدیدی شده است اقتصاد گیگ. در اقتصاد گیگ، یک فرد به جای اینکه برای یک کارفرما به طور تمام وقت کار کند و در ازای آن حقوق ثابتی دریافت کند، برای چندین مشتری با شرایط خودش و با قیمتی که فکر می کند کارش شایسته آن است کار می کند.
فریلنسینگ یک حرفه فریبنده است. تقریباً تمام مشکلات یک انسان معمولی در کلاس خدمات را برطرف می کند. طبق گزارش Upwork، آمریکایی ها به طور متوسط 47 ساعت در هفته کار می کنند. فریلنسرها به طور متوسط 11 ساعت کمتر در هفته نسبت به کارگران تمام وقت کار می کنند. این مقدار حدود 550 ساعت در سال یا 23 روز کامل می شود.

حقوق کار آزاد

فریلنسری همراه با مزایایی مانند آزادی کار در هر مکانی در زمان دلخواه شما، رئیس خود بودن، حفظ تمام سود و هزینه کمتر کار مطمئناً افراد زیادی را به سمت حرفه ای شدن شغل آزاد جذب می کند.
این عمیقاً در ذهن ما ریشه دوانده است که به دنبال تضمین باشیم. یک شغل معمولی تضمین حرفه ای را برای ما فراهم می کند که در زمان مشخص شده پرداخت می کند. شما یک روال برای دنبال کردن دارید. و این شغل همچنین مزایای تضمین شده ای مانند بیمه، مزایای بازنشستگی، صندوق تأمین و افزایش حقوق را برای عملکرد خوب ارائه می دهد.
وقتی فریلنسری را انتخاب می کنید، تضمین هر یک از این موارد را از دست می دهید. هیچ اطمینانی وجود ندارد که مشتریان مکرر دریافت کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید این سبک زندگی را تا زمان بازنشستگی ادامه دهید و حتی تضمینی وجود ندارد که درآمد شما افزایش یابد. علاوه بر این باید کسر مالیات، بیمه و سایر امور مالی خود را خودتان مدیریت کنید.

مواردی که باید بدانید:

  • تعادل بین کار و زندگی:

اگر نمی دانید چگونه زندگی شخصی را از کار جدا کنید، فریلنسینگ از یک شغل معمولی ساعت کاری 9 تا 5 سخت تر می شود.

  • بدون مزایا:

فریلنسرها مسئول تعطیلات، روزهای بیماری، تعطیلات خود هستند و باید برنامه ریزان مالی و مدیریت زمان خوبی باشند.

  • مشتریان مشکل ساز:

ممکن است مشتریانی پیدا کنید که مدیریت آنها بسیار دشوار باشد. آنها ممکن است در ارائه دستورالعمل ها و اطلاعات صحیح برای تکمیل کار شکست بخورند یا ممکن است برای رفع هرگونه شک و تردید در دسترس نباشند. این می تواند خسته کننده باشد و ممکن است باعث اتلاف وقت شما شود. همیشه برای هر حرفه ای مزایا و معایبی وجود دارد و این شما هستید که باید آن را به درستی متعادل کنید تا پایه ای سالم داشته باشید. اگر فکر می کنید فریلنسینگ می تواند برای شما مفید باشد و معایب آن زیاد مهم نیست.

 

 

مزایا و معایب فریلنسری

چگونه یک فریلنسر شویم؟

فریلنسر شدن به آسانی سفارش چیزی از طریق اینترنت است. شما از سایت هایی بازدید می کنید که مشاغل و وظایف آزاد را ارائه می دهند و آنها را به عهده می گیرید. این یک راه فوق‌العاده برای شروع و انتشار نام شماست.
کار بر روی چند کنسرت از این سایت‌ها به درک اینکه چگونه فریلنسینگ به عنوان یک شغل پیش می‌رود کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از آن استفاده کنید. اما قبل از رفتن به این وب سایت های فریلنسری، باید یک برند فریلنسری برای خود راه اندازی کنید.

  •  تصمیم بگیرید که چه خدماتی ارائه می دهید.
  • بازار هدف خود را مشخص کنید.
  • پلتفرم‌ها (وب‌سایت‌های فریلنسری) را که در آنها خدمت خواهید کرد، پیدا کنید. برای همه آنها یک نام کاربری یکسان انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا هویت برند خود را بسازید.
  • نرخ های خود را تعیین کنید
  • یک نمونه کار آنلاین در پلتفرم های نمونه کار خاص خود ایجاد کنید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم یک وب سایت نمونه کار شخصی ایجاد کنید تا مهارت ها و استعدادهای خود را به نمایش بگذارید.
  • خدمات خود را بازاریابی کنید
    در رسانه های اجتماعی بازاریابی کنید، چیزی را به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کمتر ارائه دهید به جذب بیشتر کمک می کند.
  • ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که منبع درآمد موجود خود را رها کنید و به خودی خود به مشاغل آزاد بپرید. آن را به عنوان یک سرمایه گذاری پاره وقت امتحان کنید تا ببینید در ماه های اولیه چگونه برای شما کار می کند. اصلاً لازم نیست که به صورت تمام وقت به صورت آزاد کار کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید که آیا می خواهید این کار را تمام وقت انجام دهید یا شغل فعلی خود را حفظ کنید و در اوقات فراغت خود پولی بدست آورید.
  • اگر احساس می‌کنید که واقعاً از مسیری که کارها پیش می‌رود خوشتان می‌آید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید و از شغل آزاد درآمد کسب کنید.

گام بعدی

زمانی که احساس کردید می توانید درآمد کافی داشته و از این طریق کار کنید، اقدام بعدی این است که چندین تکالیف را برای چندین جریان درآمد انجام دهید.

فریلنسینگ تمام وقت همچنین به این معنی است که می توانید اشکال متنوعی از درآمد ایجاد کنید:

  • با مشتری های ماهانه مذاکره کنید.
  • درباره کمیسیون های پروژه های فروش مذاکره کنید.
  • سیستم های ارجاع ایجاد کنید تا به مشتریانی که مشتریان جدیدی برای شما ارسال می کنند پاداش دهید.
  • یک راهنمای مفید در مورد بازاریابی و ایجاد برند شخصی کامل برای خود آورده شده است.
  • مراقب امور مالی خود باشید.
  • در حالی که در یک شغل هستید، بیشتر “موارد پولی” توسط شرکتی که در آن کار می کنید انجام می شود. بدون نیاز به درخواست، یک چک حقوق دریافت می کنید. مالیات های شما به طور خودکار کسر می شود و بیمه نیز احتمالاً توسط کارفرمای شما پرداخت می شود.

وقتی خودتان هستید همه چیز متفاوت است و باید خودتان به موارد زیر رسیدگی کنید:

  • دریافت چک حقوقی: این در نظر گرفته می شود.
  • دریافت چک دستمزد: این مشکل ترین بخش برای مدیریت در نظر گرفته می شود، چه برای کهنه کارها و چه برای تازه کارها. مذاکره و برقراری ارتباط صحیح با مشتری برای وادار کردن آنها به پرداخت هزینه خدمات شما در زمان مشخص شده، بسیار چالش برانگیز است. از این موضوع بدرستی مراقبت کنید و شما به خوبی آماده هستید که در زمینه فریلنسری عالی عمل کنید. این راهنمای مذاکره مانند یک حرفه ای را بررسی کنید تا به شما کمک کند نکات و بینش بیشتری کسب کنید.
  • مالیات: شما باید خودتان به پیچیدگی های مالیاتی شخصی و حرفه ای رسیدگی کنید.
  • مزایای بیمه و بازنشستگی: شما باید به دنبال بهترین بیمه باشید و خودتان برای دوران بازنشستگی خود برنامه ریزی کنید.
    همه چیز به این نتیجه می رسد که فریلنسر بودن و کار کردن در اقتصاد گیگ به این معنی است که مسئولیت زیادی را برای امور مالی خود به عهده بگیرید، خواه مذاکره در مورد پرداخت های خود، پیدا کردن بیمه یا پرداخت مالیات. اما اگر عاشق آزادی، انعطاف‌پذیری و پتانسیل کسب درآمدی هستید که با مستقل بودن همراه است، فریلنسینگ یک موقعیت ایده‌آل است.

بخش مثبت و منفی:

فریلنسینگ دو بخش مثبت و منفی است. فقط باید تصمیم بگیرید که آیا حاضرید ریسکی را که تقریباً همیشه همراه با آن است بپذیرید یا خیر. فریلنسینگ به معنای آزادی حرفه ای است، اما به معنای بی ثباتی و خطر شکست است. و ممکن است این چیزی نباشد که در زندگی حرفه ای خود به آن نیاز دارید. اما اگر ثبات خود را برای چیزی بیشتر از یک شغل سنتی هماهنگ با اهداف حرفه ای خود به خطر می اندازید، این فرصت را دارید که نام و شهرت خود را بسازید و به اهداف حرفه ای خود برسید.

 مزایا و معایب فریلنسینگ در مقابل کار تمام وقت

مزایا و معایب زیادی برای فریلنسری وجود دارد و بسیاری از آنها ممکن است به صنعت یا رشته کاری شما بستگی داشته باشد.
یافتن شغل آزاد با مزایا سخت است، بنابراین آنچه در زیر فهرست می کنیم عمدتاً با این فرض است که فریلنسرها از مزایایی برخوردار نیستند که کارمندان تمام وقت تمایل دارند ببینند.
حقوق کارمندان آزاد در مقابل کارمندان تمام وقت در سراسر جهان و در سراسر کشور متفاوت است، اما همه چیز به سرعت در حال تغییر است زیرا متخصصان بیشتری از راه دور کار می کنند. بسیاری از مزایا و معایب از نظر فریلنسرها در مقابل کارمندان تمام وقت نیز ممکن است بر اساس کشور متفاوت باشد. همانطور که می‌دانید، تغییرات در دنیای کار سریع‌تر از آنچه ما حتی می‌توانیم تصور کنیم اتفاق می‌افتد.

 

  •  ممکن است این فرصت را داشته باشید که با انواع مختلفی از مشتریان کار کنید.                                                                                                                                                  در یک سال، می توانید با مشتریان مختلفی در کسب و کار آزاد خود کار کنید، از یک استارتاپ کوچک فناوری تا یک استارتاپ کوچک در صنایع غذایی و یک برند سبک زندگی و یک مشتری املاک و… .

 

  •  اگر تمام وقت کار می کنید، ممکن است در یک خط کار یا در یک صنعت غرق شوید و همچنین ممکن است ایجاد تنوع در نحوه استفاده از مهارت های شما دشوارتر یا چالش برانگیزتر باشد، به خصوص در یک شرکت بزرگ که تعداد زیادی دارد.

 

  • شما اغلب به عنوان یک متخصص در کار خود در نظر گرفته می شوید. اگر شرکتی فریلنسر بیاورد، احتمالاً مزایا و معایب استخدام فریلنسرها را سنجیده و تصمیم گرفته است که یک متخصص بیاورد. به هر حال، اکثر فریلنسرها خدماتی را ارائه می دهند و برای اینکه استخدام شوند، باید واقعاً در آن مهارت داشته باشند!
    بنابراین، اگر شرکتی به دنبال یک طراح گرافیک خبره به خصوص برای مدت 6 ماه باشد، هدف آنها استخدام فریلنسر خواهد بود. اگر آنها نیازهای بی نهایت طولانی تری را پیش بینی می کردند، یک کارمند تمام وقت استخدام می کردند و این در نهایت تفاوت بین استخدام مترجم آزاد در مقابل استخدام کارمند است.

 

  •  شما می توانید برنامه خود را به عنوان یک فریلنسر کنترل و انتخاب کنید. شما به عنوان یک فریلنسر، می توانید برنامه کاری خودتان را از راه دور انتخاب کنید.
    بعضی روزها، می توانید روی پروژه های خود کار کنید و به برنامه های خود برسید و بعداً درطول روز به کار مشتری خود برسید. حتی اگر معطل هم کنید، شب‌ها یا آخر هفته‌ها امکان این را دارید که کار مشتری را تمام کنید. این یکی از بزرگترین تفاوت‌ها برای گرفتن انتقال از کار تمام وقت به عنوان کارمند به فریلنسینگ تمام وقت می تواند باشد. به شما این امکان را می دهد که در هر مکانی به کار خود برسید، می توانید در کافه یا در مسافرت به کار خود رسیدگی کنید یا حتی در طول روز به ورزش خود برسید و کمتر زمان خود را در طول مسیر کاری از دست بدهید.

 

  •  فرصت بیشتری برای افزایش درآمد وجود دارد.
    به نظر می رسد تصوری عجیب و غیرقابل توجیه وجود دارد که فریلنسرها درآمد کمی دارند. این می تواند درست باشد، اما اگر فریلنسری با تجربه و کاربلد باشید، می توانید کسب و کارهای معتبری را اداره کنید، می دانید که در مورد پول چه کنید و خدمات خود را با نرخ های فوق العاده بالا ارائه می هید.
    همانطور که ممکن است آگاه باشید، کار در خانه می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شود و به فریلنسرها کمک می‌کند تا هزینه‌ها و زمان صرف شده را با کنار گذاشتن رفت‌وآمد و داشتن زندگی متعادل کار از خانه حفظ کنند.
    اما مطمئنم می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید از فریلنسینگ پولدار شوید یا اگر می‌خواهید سریع پول دربیاورید، فریلنسینگ راه خوبی است. چیزی که من می گویم این است که همه چیز به خط کار شما و نحوه بازاریابی شما بستگی دارد.
    شما باید برای همه چالش‌ها آماده باشید ، اما نکته اصلی این است که حقوق شرکتی یا تمام‌وقت تعیین شده است، با مقداری جا برای پاداش یا اضافه‌کاری یا افزایش سالانه و حقوق کار آزاد اساسا هیچ قانونی ندارد. وقتی شروع می‌کنید در شرایط بد و ضعیفی شروع می کنید اما اگر مسیرتان را درست انتخاب کنید، فقط چند سال بعد می‌توانید کاملاً به موفقیتی که می خواهید برسید.

 

  • فریلنسینگ به شما امکان می دهد انعطاف پذیر باشید. فریلنسینگ انعطاف پذیری را به سطح جدیدی می برد. شاید شما علاقه مند باشید که کار از راه دور و سفر را به واقعیت تبدیل کنید، یا شاید بخواهید در حالی که تمام وقت برای یک شرکت کار می کنید، کار آزاد را امتحان کنید. هر دو ممکن است و این همان چیزی است که فریلنسینگ را به یکی از انعطاف‌پذیرترین راه‌ها برای کار به عنوان یک حرفه‌ای با شغلی امیدوارکننده تبدیل می‌کند.

 

  • فریلنسرها می توانند خلاقیت داشته باشند و راحت تر حرکت کنند. فریلنسینگ به شما این امکان را می دهد که از نظر برند شخصی خود، نحوه بازاریابی خود و خدماتی که ارائه می دهید، راحت تر تغییر کرده و تغییر دهید.

 

نکته: فراموش نکنید که یک وب سایت تجاری برای کسب و کار آزاد خود راه اندازی کنید.

شاید شما یک مشاور بازاریابی باشید و شاید مشتری از شما بخواهد که فقط رسانه های اجتماعی او را مدیریت کنید. با این حال، مشتری دیگری ممکن است مجموعه کامل خدمات شما را از مشاوره برند گرفته تا اجرای کمپین های پولی و اجرای مشارکت با آژانس های خارجی درخواست کند. شما می توانید هر دو مشتری را بپذیرید و مهارت های خود را در هر دو زمینه تقویت کنید، در نتیجه پیشنهادات بهتری برای آینده داشته باشید! نکته شگفت‌انگیز در مورد فریلنسینگ این است که ممکن است یک روز به دنبال مشتری باشید، اما روز بعد، مشتری شما را پیدا خواهد کرد!

 

  •  شما واقعاً می توانید به موفقیت ها و تجارت آزاد خود افتخار کنید.
    یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های اصلی در راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل، غرور و لذتی است که از دانستن اینکه همه کارها را خودتان انجام داده‌اید، به دست می‌آورید. هنگامی که برای خودتان کار می کنید، هر موفقیتی از آن شماست. آیا مشتری جدیدی پیدا کردید؟ شما آنرا انجام دادید. آیا درآمد خود را دو برابر یا سه برابر کردید؟ شما آنرا انجام دادید. آیا راهی برای بهینه سازی هزینه های کسب و کار پیدا کرده اید؟ شما این کار را به تنهایی انجام دادید. وقتی فریلنسر می شوید، می توانید به کار خود افتخار بیشتری داشته باشید و مالکیت موفقیت های خود را به دست بگیرید. همچنین می‌توانید با نحوه اداره کسب‌وکارها بسیار دقیق‌تر بیاموزید و چه کسی می‌داند، شاید شما کسی باشید که یک شرکت را راه‌اندازی می‌کند.

درپایان

همانطور که می بینید، در هنگام شروع کار آزاد با یک کسب و کار جدید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. چه فکر ‌کنید که معایب آن بیشتر از جوانب مثبت است و چه فکر کنید که مزایای فریلنسینگ راهی عالی برای بازنگری در نحوه ارائه مهارت‌های خود به عنوان حرفه‌ای است و برای برخی، فریلنسینگ می‌تواند بسیار موفق باشد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید