مدیریت ارتباط مشتری (CRM)

مدیریت ارتباط مشتری (CRM)
در این پست می‌خوانید:

آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. همانطور که از نام آن پیداست، نرم افزار CRM سیستمی برای مدیریت روابط شما با مشتریان است. می‌توانید از نرم‌افزار CRM برای پیگیری تعاملات، داده‌ها و یادداشت‌های مربوط به مشتریان استفاده کنید. داده ها در یک پایگاه داده مرکزی ذخیره می شوند و برای چندین نفر در یک سازمان قابل دسترسی هستند. یک CRM به ساده سازی فروش، تلاش های بازاریابی، خدمات مشتری، حسابداری و مدیریت برای شرکت های در حال رشد کمک می کند. افراد متعددی می توانند به اطلاعات مربوط به سفر مشتری خاص مشتری دسترسی پیدا کرده و آن را ویرایش کنند.
یک مشتری ممکن است ابتدا با پر کردن اطلاعات تماس یا فرم نمایشی در وب سایت شما، CRM شما را وارد کند. پس از چند ایمیل بعدی با یک نماینده فروش، می توانید اطلاعات مشتری را بروز کنید تا آنچه را که در مورد سازمان آنها آموخته اید منعکس کند. سپس بازاریابی می تواند به سرعت تعیین کند که چگونه به بهترین شکل ممکن برای نیازهای مشتریان خود جذابیت داشته باشد.
برخی از این مراحل به صورت خودکار ردیابی می شوند، در حالی که سایر داده ها ممکن است به صورت دستی وارد شوند. داشتن همه چیز در دسترس در یک سیستم باعث کاهش شلوغی و کاغذبازی غیرضروری می شود، ارتباطات را سرعت می بخشد و رضایت مشتری را بهبود می بخشد.

چرا شرکت ها از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند؟

شرکت ها به دلایل زیادی از مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند، اما هدف کلی بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش است. به طور کلی، یک CRM برای خریدهای در نظر گرفته شده یا ارائه دهندگان خدمات بهترین کارایی را دارد.
جواهرسازان ، طراحان ، بنگاه های مسکن، وکلا یا حسابداران همگی می توانند از یک CRM خوب بهره مند شوند. شرکت‌های B2B، به‌ویژه آنهایی که چرخه‌های فروش طولانی‌تری دارند، از سیستمی بهره می‌برند که فرآیندهای تجاری را ساده می‌کند.

یک راه خوب برای تعیین اینکه آیا کسب‌وکار شما از CRM سود می‌برد یا خیر این است که چالش‌هایی را که یک CRM حل می‌کند در نظر بگیرید، تمام اطلاعات مشتری خود را در یک سیستم تلفیقی ذخیره کنید. به جای انتقال اطلاعات به بخش‌های مختلف، می‌توانید از یک پلتفرم CRM برای ایجاد یک نقطه حقیقت بروز استفاده کنید که همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
اگر مشتریان به طور منظم با چندین نفر از شرکت شما تعامل داشته باشند، پیگیری تعاملات قبلی با یک CRM آسان است.
یک CRM می تواند به شما کمک کند بهره وری تیم های فروش خود را ردیابی کنید. همچنین می تواند به شما در ایجاد یک گردش کار یا فرآیندی برای دنبال کردن کمک کند.

زمان مناسب برای پذیرش CRM چه زمانی است؟

اکنون که می دانید CRM چیست، ممکن است تصمیم گرفته باشید که سیستم CRM احتمالاً در آینده شرکت شما خواهد بود. سوال منطقی بعدی این است که چه زمانی؟
بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک با ذخیره سازی اطلاعات خود در یک ابزار بازاریابی ایمیلی و لیست مشتریان خود در یک صفحه گسترده شروع به کار می کنند. این برای مدتی خوب کار می کند، اما در یک نقطه خاص، همه چیز شروع به شکستن می کند. به خصوص برای شرکت هایی که به دنبال رشد کسب و کار خود هستند، پیگیری همه چیز ممکن است دشوار باشد. هنگامی که اطلاعات خود را در مکان های مختلف ذخیره می کنید، می تواند منجر به اختلاف بین پایگاه های داده مختلف شود. چیزی به سادگی فراموش کردن بروزرسانی یک صفحه‌گسترده، می‌تواند تیم شما را در تلاش برای ادغام همه چیز کند کند. جداسازی اطلاعات کلیدی همچنین می تواند تجسم نحوه اتصال مخاطبین یا شرکت های مختلف را دشوار کند.
با نرم افزارهای سنتی، گزینه ای برای بروز رسانی اطلاعات در زمان واقعی، ادغام با برنامه های مورد علاقه خود یا پیگیری نحوه تعامل مشتریان با وب سایت خود ندارید اما با یک CRM می توانید.
یک CRM همچنین به مشکلات منابع انسانی مانند خروج کارکنان کمک می کند. بدون CRM، برای بستن معاملات باز خود به فروشندگان متکی هستید و به یاد داشته باشید که هرگونه ارتباطات نانوشته را بروز کنید. یک CRM حدس و گمان را از این فرآیند حذف می کند و با ذخیره کردن همه چیز و اجازه دادن به هم تیمی بعدی بدون از دست دادن یک قدم، در زمان صرفه جویی می کند. به طور خلاصه، پاسخ بیشتر شرکت ها بسیار ساده است. در حالی که ممکن است بتوانید برای مدتی بدون سیستم CRM از پس آن برآیید، اتخاذ زودتر یک سیستم اغلب بهتر از منتظر ماندن تا زمانی است که درد یک راه حل موقتی را که از آن گذشته اید احساس کنید.
اتوماسیون به صرفه جویی در زمان، کاهش خطای انسانی و تسریع چرخه فروش برای شرکت ها کمک می کند.
CRM ها اطلاعات زیادی را ذخیره می کنند، نه فقط ایمیل ها و شماره تلفن ها. می توانید زمان بازدید مشتری از وب سایت شما، ایمیل هایی که باز می کند و نحوه تعامل آنها با شرکت شما را پیگیری کنید.
به لطف تغییر به سمت یک مدل، محیط کار از راه دور امروزی به یک سیستم داخلی متصل نیست. می‌توانید به‌طور ایمن به CRM خود در هر کجا که کار می‌کنید دسترسی داشته باشید و با همکارانی که در نیمی از جهان دورتر هستند، همکاری کنید.

چگونه CRM با رشد منطبق می شود؟

CRM ها زندگی را آسان تر می کنند، اما دیدن تأثیر آنها بر تجارت شما نیز مهم است. CRMها به طور قابل توجهی بر رشد شرکت ها در چند سال گذشته تأثیر گذاشته اند و محبوبیت آنها همچنان در حال افزایش است.
65 درصد از سازمان های فروش در سال 2020 از CRM استفاده می کنند، در مقایسه با 59 درصد در سال 2018. دلایلی که آنها برای استفاده از CRM انتخاب کردند متفاوت است، اما پاسخ‌های برتر شامل خودکارسازی وظایف مانند زمان‌بندی جلسات، تحویل محتوا و تولید قرارداد بود.

بسیاری از شرکت ها اعلام کرده اند که از نرم افزار CRM خود برای بهبود نگهداری استفاده می کنند. 82 درصد از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی در سال 2021 گفتند “حفظ مشتری فعال” یکی از مهم ترین اهداف تیم CRM آنها است.
سیستم های CRM بسیاری از چالش های ارائه شده توسط رشد را حل می کنند. CRMها به طور موثر با مدیریت تماس، شرکت و اطلاعات فرصت فروش سروکار دارند. آنها همچنین به تحکیم تعاملات از طریق کانال های ارتباطی مختلف، از جمله وب سایت، ایمیل، تماس های تلفنی و رسانه های اجتماعی کمک می کنند. عملکرد تیم های بازاریابی و فروش به عنوان یک واحد منسجم بیش از همیشه ضروری است و سیستم های CRM راه حل عالی برای کمک به سازمان های مقیاس پذیر برای دستیابی به این هدف هستند. CRM ها به تجربه بهتر مشتری و برقراری ارتباط موثرتر با سازمان شما کمک می کنند.
شاید مهم‌تر از همه، راه‌حل‌های مدرن CRM از گردش‌های کاری پیچیده تیم‌های فروش با رشد سریع پشتیبانی می‌کنند. سیستم‌های CRM تیم شما را هماهنگ نگه می‌دارند، استفاده مؤثرتر از زمان را تسهیل می‌کنند و بسیاری از کارهای بی‌اهمیت را که بدون ارزش افزوده زمان می‌برند، حذف می‌کنند.
این یک تعریف ساده از CRM است.
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک فناوری برای مدیریت تمام روابط و تعاملات شرکت شما با مشتریان است. هدف ساده است: بهبود روابط تجاری برای رشد تجارت خود. یک سیستم CRM به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با مشتریان در ارتباط باشند، فرآیندها را ساده‌سازی کنند و سودآوری را بهبود بخشند.
وقتی مردم در مورد CRM صحبت می کنند، معمولاً به یک سیستم CRM اشاره می کنند، ابزاری که به مدیریت تماس، مدیریت فروش، بهره وری نماینده و موارد دیگر کمک می کند. اکنون می توان از ابزارهای CRM برای مدیریت روابط با مشتری در کل چرخه عمر مشتری، بازاریابی، فروش، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری استفاده کرد.
یک راه حل CRM به شما کمک می کند تا در طول چرخه زندگی خود با آنها، از جمله یافتن مشتریان جدید، برنده شدن در کسب و کار آنها، و ارائه پشتیبانی و خدمات اضافی در طول رابطه، بر روابط سازمان خود با افراد فردی از جمله مشتریان، کاربران خدمات، همکاران یا تامین کنندگان تمرکز کنید.

CRM برای چه کسانی است؟

یک سیستم CRM به همه از فروش، خدمات مشتری، توسعه کسب و کار، استخدام، بازاریابی یا هر رشته تجاری دیگری راه بهتری برای مدیریت تعاملات و روابط خارجی که باعث موفقیت می شود، می دهد. یک ابزار CRM به شما امکان می‌دهد اطلاعات تماس مشتری و مشتریان احتمالی را ذخیره کنید، فرصت‌های فروش را شناسایی کنید، مشکلات خدمات را ثبت کنید، و کمپین‌های بازاریابی را مدیریت کنید، همه در یک مکان مرکزی و اطلاعات مربوط به هر تعامل با مشتری را در دسترس هر کسی در شرکت خود قرار دهید که ممکن است به آن نیاز داشته باشد.
با دید و دسترسی آسان به داده ها، همکاری و افزایش بهره وری آسان تر است. همه افراد در شرکت شما می توانند ببینند که چگونه با مشتریان ارتباط برقرار شده است، چه چیزی خریده اند، آخرین بار چه زمانی خرید کرده اند، چه چیزی پرداخت کرده اند و موارد دیگر. CRM می تواند به شرکت ها در هر اندازه کمک کند تا رشد کسب و کار را هدایت کنند، و می تواند به ویژه برای یک کسب و کار کوچک مفید باشد، جایی که تیم ها اغلب باید راه هایی را برای انجام کارهای بیشتر با کمتر پیدا کنند.

دلایل اهمیت CRM برای کسب و کار شما:

CRM بزرگترین و سریع‌ترین در حال رشد رده نرم‌افزارهای کاربردی سازمانی است. اگر تجارت شما می‌خواهد دوام بیاورد، به یک استراتژی برای آینده نیاز دارید که حول مشتریان شما متمرکز باشد. و با فناوری مناسب فعال شده است. شما اهدافی برای فروش، اهداف تجاری و سودآوری دارید. اما دریافت اطلاعات بروز و قابل اعتماد در مورد پیشرفت شما می تواند دشوار باشد.

 

 

Customer relationship management

 

چگونه می‌توانید جریان‌های زیادی از داده‌های دریافتی از فروش، خدمات مشتری، بازاریابی و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی را به اطلاعات مفید تجاری تبدیل کنید؟

یک سیستم CRM می تواند دید کلی واضحی از مشتریانتان به شما بدهد. می‌توانید همه چیز را در یک مکان ببینید یک داشبورد ساده و قابل تنظیم که می‌تواند سابقه قبلی مشتری با شما، وضعیت سفارش‌های آنها، مشکلات برجسته خدمات مشتری و موارد دیگر را به شما بگوید. حتی می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعاتی از فعالیت‌های عمومی رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را درج کنید دوست‌داشتن و دوست نداشتن آنها، آنچه درباره شما یا رقبایتان می‌گویند و به اشتراک می‌گذارند. بازاریابان می‌توانند از یک راه‌حل CRM برای مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌ها و هدایت سفرها با رویکرد داده‌محور استفاده کنند و خط فروش یا مشتریان را بهتر درک کنند و پیش‌بینی را ساده‌تر و دقیق‌تر کنند. شما به وضوح هر فرصت یا سرنخ را مشاهده خواهید کرد و مسیر روشنی از پرس و جو تا فروش را به شما نشان می دهد. برخی از بزرگ‌ترین دستاوردها در بهره‌وری و تغییر کل شرکت به سمت مشتری‌محوری می‌تواند ناشی از حرکت فراتر از CRM به‌عنوان یک ابزار فروش و بازاریابی و گنجاندن آن در کسب‌وکار شما از امور مالی گرفته تا خدمات مشتری و مدیریت زنجیره تامین. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای مشتری در خط مقدم فرآیندهای تجاری و چرخه های نوآوری قرار دارند.
اگرچه سیستم های CRM به طور سنتی به عنوان ابزار فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می گرفتند، خدمات و پشتیبانی مشتری بخش رو به رشدی از CRM و یک قطعه حیاتی در مدیریت یک ارتباط جامع با مشتری است. مشتری امروزی ممکن است مشکلی را در یک کانال مطرح کند و سپس برای حل آن به صورت خصوصی به ایمیل یا تلفن تبدیل شود. یک پلتفرم CRM به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن مسیر، پرس و جو را در کانال‌ها مدیریت کنید و به فروش، خدمات و بازاریابی یک نمای واحد از مشتری برای اطلاع از فعالیت‌هایش می‌دهد. توانایی اتصال این سه عملکرد و تیم هایی که آنها را بر روی یک پلتفرم و با یک دیدگاه به مشتری ارائه می دهند، برای ارائه تجربیات مرتبط و مرتبط بسیار ارزشمند است.
راه اندازی یک کسب و کار بدون CRM می تواند برای شما هزینه های زیادی داشته باشد.
مدیریت بیشتر به معنای زمان کمتر برای هر چیز دیگری است. یک تیم فروش فعال می تواند سیل داده تولید کند. نمایندگان در راه صحبت با مشتریان، ملاقات با مشتریان و یافتن اطلاعات ارزشمند هستند اما اغلب این اطلاعات در یادداشت‌های دست‌نویس، لپ‌تاپ‌ها یا داخل سر فروشندگان شما ذخیره می‌شود.
جزئیات ممکن است از بین بروند، جلسات به‌سرعت پیگیری نمی‌شوند و اولویت‌بندی مشتریان می‌تواند یک حدس و گمان باشد تا یک تمرین دقیق مبتنی بر داده‌ها. و اگر یک فروشنده کلیدی ادامه دهد، همه اینها می تواند ترکیب شود. اما این فقط فروش نیست که بدون CRM آسیب می بیند.
مشتریان شما ممکن است در طیف وسیعی از پلتفرم‌های مختلف از جمله تلفن، ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی با شما تماس بگیرند و سؤال بپرسند، سفارش‌ها را پیگیری کنند یا در مورد یک مشکل با شما تماس بگیرند. بدون یک پلت فرم مشترک برای تعامل با مشتری، ارتباطات ممکن است در سیل اطلاعات از دست برود یا از بین برود و منجر به پاسخ آهسته یا رضایت بخش شود. حتی اگر تمام این داده‌ها را با موفقیت جمع‌آوری کنید، با چالش درک آن مواجه هستید. استخراج هوش ممکن است دشوار باشد. ایجاد گزارش ها ممکن است سخت باشد و می توانند زمان ارزشمند فروش را هدر دهند. مدیران ممکن است از آنچه تیم‌هایشان در پیش است غافل شوند، به این معنی که نمی‌توانند پشتیبانی مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند در حالی که عدم نظارت می‌تواند منجر به عدم پاسخگویی تیم شود.

 

سیستم CRM چه کاری انجام می دهد؟

راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می کند مشتریان جدیدی پیدا کنید، کسب و کارشان را بدست آورید و آنها را راضی نگه دارید، با سازماندهی اطلاعات مشتریان و مشتریان احتمالی به گونه ای که به شما کمک می کند روابط قوی تری با آنها ایجاد کنید و کسب و کار خود را سریعتر رشد دهید. سیستم‌های CRM با جمع‌آوری وب‌سایت، ایمیل، تلفن، و داده‌های رسانه‌های اجتماعی مشتری و موارد دیگر در چندین منبع و کانال شروع می‌شوند. همچنین ممکن است به طور خودکار اطلاعات دیگری مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت شرکت را دریافت کند و می تواند جزئیات شخصی مانند ترجیحات شخصی مشتری در ارتباطات را ذخیره کند. ابزار CRM این اطلاعات را سازماندهی می‌کند تا به طور کلی یک رکورد کامل از افراد و شرکت‌ها را به شما ارائه دهد تا بتوانید در طول زمان رابطه خود را بهتر درک کنید.
با یک دیدگاه تلفیقی از هر مشتری ، سپس یک سیستم CRM برای مدیریت فعالیت‌ها و تعاملات روزانه مشتری استفاده می‌شود. از دیدگاه بازاریابی، این به معنای درگیر کردن مشتریان با پیام مناسب، در زمان مناسب، از طریق کمپین ها و سفرهای بازاریابی دیجیتال هدفمند است. برای فروش، نمایندگان می توانند با دیدی واضح از خط لوله خود سریعتر و هوشمندتر کار کنند و پیش بینی دقیق تری را انجام دهند. تیم‌های بازرگانی می‌توانند به سرعت تجارت الکترونیک را از سفارش‌های آنلاین گرفته تا حمل‌ونقل کناری برای خریداران مصرف‌کننده خود (تجارت B2C) و خریداران تجاری (تجارت B2B) راه‌اندازی و مقیاس کنند. و نمایندگان خدمات مشتری می توانند به نیازهای مشتری در هر کانالی پاسخ دهند از خانه یا در دفتر.
یک پلت فرم CRM همچنین می تواند به سایر برنامه های تجاری که به شما در توسعه روابط با مشتری کمک می کنند متصل شود. امروزه راه‌حل‌های CRM بازتر هستند و می‌توانند با ابزارهای تجاری مورد علاقه‌تان، مانند امضای اسناد، حسابداری و صورت‌حساب و نظرسنجی‌ها ادغام شوند، به طوری که اطلاعات از هر دو طرف جریان پیدا می‌کند تا دید 360 درجه واقعی از مشتری به شما ارائه دهد.
نسل جدید CRM یک گام جلوتر می رود: هوش داخلی و هوش مصنوعی وظایف اداری مانند ورود داده ها و مسیریابی پرونده ها یا خدمات را خودکار می کند، بنابراین می توانید زمان را برای فعالیت های ارزشمندتر آزاد کنید. بینش‌های تولید شده به‌طور خودکار به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید، حتی پیش‌بینی کنید که آنها چه احساسی دارند و چگونه عمل می‌کنند تا بتوانید دسترسی مناسب را آماده کنید. هوش مصنوعی همچنین به شما کمک می‌کند فرصت‌هایی را که ممکن است در داده‌های کسب‌وکارتان پنهان شده‌اند پیدا کنید.

چگونه یک سیستم CRM امروز می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

1. سیلوهای تجاری خود را وصل کنید.

پنجاه و شش درصد از رهبران کسب و کار اذعان دارند که سیلوهای سازمانی بر کیفیت تجارب مشتریان و مشتریان تأثیر منفی می‌گذارند. سیلوهای اطلاعات یک مشکل بزرگ هستند، اما یک پلتفرم و فرآیند مشترک برای مدیریت روابط با مشتری در میان عملکردها واقعا می تواند کمک کند. در واقع، 80 درصد از رهبران کسب و کار از همان مطالعه می گویند که به طور فزاینده ای از CRM شرکت خود به عنوان منبعی واحد از حقیقت در مورد مشتریان خود در بخش ها استفاده می کنند. با یک CRM مشترک، کارمندان با ابزارها و داده‌های مناسب برای مدیریت مؤثرتر روابط با مشتری در سراسر خطوط کسب‌وکار، توانمند می‌شوند و تعاملات با مشتریان از سایر بخش‌ها را مشاهده می‌کنند. آنها می توانند به طور مؤثرتر و کارآمدتر با هم کار کنند تا تجربیات مشتری مرتبط را فراهم کنند.

2. در خط پایین خود پیشرفت هایی ایجاد کنید.

نشان داده شده است که معرفی یک پلتفرم CRM نتایج واقعی را ایجاد می کند از جمله پیشرفت های مستقیم در نتیجه.

 

3. سرنخ ها را شناسایی و دسته بندی کنید.

یک سیستم CRM می تواند به شما کمک کند تا سرنخ های جدید را به راحتی و به سرعت شناسایی و اضافه کنید و آنها را به طور دقیق دسته بندی کنید. با تمرکز بر سرنخ‌های مناسب، فروش می‌تواند فرصت‌هایی را که باعث بسته شدن معاملات می‌شود، اولویت‌بندی کند و بازاریابی می‌تواند سرنخ‌هایی را که نیاز به پرورش بیشتری دارند شناسایی کند و آنها را برای تبدیل شدن به سرنخ‌های باکیفیت معرفی کند.
با اطلاعات کامل، دقیق و متمرکز در مورد مشتریان، فروش و بازاریابی می تواند توجه و انرژی آنها را بر روی مشتریان مناسب متمرکز کند.
راه حل های مدیریت مشتری می توانند نحوه مکان یابی، برنده شدن و راضی نگه داشتن مشتریان خود را سرعت بخشیده و بهبود بخشند. هوشمندتر بفروشید و درآمد خود را از هر کجا افزایش دهید.
ببینید چگونه می‌توانید سرنخ‌ها را پیدا کنید، معاملات ببندید و کل فرآیند فروش خود را ساده کنید.

4. ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهید.

با درک بهتر مشتریان خود، فرصت‌های فروش متقابل و افزایش فروش آشکار می‌شوند، به شما این شانس را می‌دهد که کسب‌وکار جدیدی را از مشتریان فعلی به دست آورید. این به شما کمک می کند تا روابط پایدار و سودآورتری با مشتریان خود ایجاد کنید. با دید بهتر، شما همچنین می توانید مشتریان خود را با خدمات بهتر راضی نگه دارید. مشتریان خوشحال احتمالاً به مشتریان مکرر تبدیل می شوند و مشتریان تکراری بیشتر خرج می کنند، طبق برخی مطالعات تا 33٪ بیشتر.

5. ارائه پشتیبانی بهتر از مشتری.

مشتریان امروزی انتظار پشتیبانی سریع و شخصی را در هر زمانی از شبانه روز دارند. یک سیستم CRM می تواند به شما کمک کند خدمات با کیفیتی را که مشتریان به دنبال آن هستند ارائه دهید. نمایندگان شما می‌توانند به سرعت ببینند مشتریان چه محصولاتی را سفارش داده‌اند و می‌توانند رکوردی از هر تعامل دریافت کنند تا بتوانند سریعاً به مشتریان پاسخ‌های مورد نیاز خود را بدهند.

6. محصولات و خدمات را بهبود بخشید.

یک سیستم CRM خوب اطلاعات را از منابع مختلف در سراسر تجارت شما و فراتر از آن جمع آوری می کند. به این ترتیب، می‌تواند به عنوان یک موتور گوش دادن به مشتری عمل کند و بینش بی‌سابقه‌ای را در مورد احساسات مشتریان و آنچه درباره سازمان شما می‌گویند به شما ارائه دهد، بنابراین می‌توانید آنچه را که ارائه می‌دهید بهبود بخشید، مشکلات را زودتر تشخیص دهید و شکاف‌ها را شناسایی کنید.

7. برای هر آنچه که در آینده رخ می دهد آماده باشید.

در دنیای کار از هر کجا، هرگز مهم‌تر از این نیست که تیم‌های شما روی یک پلتفرم مشترک متصل شوند که به آنها امکان همکاری و کار از هر نقطه را می‌دهد. با کنار گذاشتن نیروهای خارجی، انتظارات مشتری همچنان به پیشرفت کسب و کار شما در طول زمان ادامه می دهد و یک CRM انعطاف پذیر، مقیاس پذیر می تواند به شما کمک کند بدون توجه به شرایط، چابک بمانید و کسب و کار خود را رشد دهید. شاید مهم ترین پیشرفت اخیر در سیستم های CRM، انتقال به فضای cloud از نرم افزار CRM داخلی باشد. از نیاز به نصب نرم افزار بر روی ده‌ها، صدها یا هزاران رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه رها شده اند. سازمان‌ها در سراسر جهان در حال کشف مزایای انتقال داده‌ها، نرم‌افزارها و خدمات به یک محیط آنلاین امن هستند. از هر کجا امکان کار کردن دارید. سیستم‌های CRM مبتنی بر به این است که هر کاربر همیشه اطلاعات یکسانی دارد. تیم‌های فروش شما می‌توانند داده‌ها را بررسی کنند، بلافاصله پس از جلسه آن‌ها را بروزرسانی کنند، یا از هر جایی کار کنند. همین اطلاعات برای هر کسی که به آن نیاز دارد، از تیم فروش گرفته تا نمایندگان خدمات مشتری، در دسترس است.

کاهش هزینه ها

پیاده سازی CRM می تواند سریع و آسان باشد. یک سیستم مبتنی بر ابر نیازی به نصب خاصی ندارد و به هیچ سخت افزاری برای راه اندازی نیاز ندارد، هزینه های IT را پایین نگه می دارد و دردسرهای کنترل نسخه و برنامه های بروز رسانی را از بین می برد. به طور کلی، سیستم های CRM مبتنی بر cloud بر اساس تعداد کاربرانی که به سیستم دسترسی دارند و انواع ویژگی های مورد نیاز قیمت گذاری می شوند. این می تواند از نظر هزینه سرمایه بسیار مقرون به صرفه باشد، و همچنین بسیار انعطاف پذیر است به شما امکان می دهد با رشد کسب و کار خود، افراد بیشتری را افزایش دهید و افراد بیشتری را اضافه کنید.

یک پلتفرم CRM مبتنی برcloud به شما ارائه می دهد:

  • استقرار سریعتر
  • بروز رسانی خودکار نرم افزار
  • مقرون به صرفه بودن و مقیاس پذیری
  • توانایی کار از هر کجا و در هر دستگاه
  • افزایش همکاری
  • به یادگیری ادامه دهید.
  • کتاب بازی تحول

در پایان

CRM را پایه و اساس استراتژی وسواس مشتری خود قرار دهید. این مطالعه را بر اساس داده‌های صدها نفر از رهبران کسب‌وکار بخوانید تا بفهمید چرا شرکت‌ها در حال برداشتن گام‌هایی برای حذف سیلوهای دپارتمان هستند، دو عامل حیاتی برای بهبود رضایت مشتری از CRM را بیاموزید و بینش‌هایی در مورد استفاده از CRM امروز و نحوه سرمایه‌گذاری کسب‌وکارها بدست آورید. در آن برای رسیدن به مشتری محوری فردا. یافتن، برنده شدن و حفظ مشتریان برای رشد کسب و کار شما با یک برنامه خوب مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شروع می شود. با دانلود کتاب راهنمای CRM کامل خود، همه چیزهایی را که برای شروع کار با CRM نیاز دارید بدانید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید