قدرت هوش مصنوعی (IT) در فروش و 5 روش برای استفاده از آن

قدرت هوش مصنوعی (IT) در فروش و 5 روش برای استفاده از آن
در این پست می‌خوانید:

قدرت هوش مصنوعی (IT) در فروش

اگر به دنبال ارتقای عملکرد تیم فروش خود هستید، به هوش مصنوعی روی بیاورید. اگرچه در حال حاضر تنها 37 درصد از تمام سازمان های فروش از هوش مصنوعی در فرآیندهای فروش استفاده می کنند، بیش از نیمی از سازمان های فروش با عملکرد بالا از هوش مصنوعی استفاده می کنند. این به معنای خودکارسازی کامل مشاغل فروش شما نیست. در عوض، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به تیم شما کمک کنند در زمان صرفه جویی کرده و انرژی بیشتری را برای فروش صرف کنند. در این پست، همه چیزهایی را که برای شروع کار با هوش مصنوعی در فروش باید بدانید، یاد خواهید گرفت.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی از داده‌ها به روش‌های مختلف یاد می‌گیرند و به کار می‌گیرند:

  • انجام وظایف خاص و وظایف تصمیم گیری.
  • پیش بینی رفتار و ارائه پیشنهادات بر اساس داده های تاریخی و فعلی.
  • تعامل هوشمندانه با انسان ها.

نیاز به هوش مصنوعی (IT) در فروش

تقریباً 33٪ از زمان یک نماینده فروش داخلی به طور فعال صرف فروش می شود. کارهای اداری و جلسات می تواند این حرفه ای ها را از مشتریان دور کند. هوش مصنوعی فرصتی قانع کننده برای بهبود این آمار و ارتقاء سطح عملیات فروش شما ارائه می دهد. مطالعات اخیر نشان داد که هوش مصنوعی یکی از برترین ابزارهای فروش است که در سال 2022 در مقایسه با سال 2019 بسیار ارزشمندتر است. همچنین پیش بینی می شود که بازار پلتفرم های مجهز به هوش مصنوعی تا سال های آینده افزایش یابد.

هوش مصنوعی (IT) می تواند به تعدادی از عملکردهای فروش کمک کند، از جمله:

تطبیق سریع با نیازهای خریدار:

تیم ها می توانند سریعتر با افزایش پیچیدگی خریدار و تغییر سفرهای خریدار سازگار شوند.

شخصی سازی:

ابزارهای هوش مصنوعی بینش هایی را از صدها نقطه داده جمع آوری می کنند. با این اطلاعات، می توانید با موفقیت بیشتری شخصیت های مختلف خود را هدف قرار دهید.

دسترسی به داده های بلادرنگ:

هوش مصنوعی به تیم شما امکان دسترسی فوری به داده ها را می دهد. شما همچنین می توانید منبعی از حقیقت ایجاد کنید که دقت و اعتبار را تضمین کند.

جمع آوری اطلاعات از چندین پلتفرم:

امروزه، تلاش‌های توسعه فروش چندین کانال را در بر می‌گیرد. هوش مصنوعی می تواند به تیم شما کمک کند تا همه مشتریان شما را در هر کجا که آنها را پیدا کنید، ردیابی کنند.
به گفته اکثر نمایندگان فروش، تحول دیجیتال در 3 سال گذشته شتاب گرفته است. به طور خاص، نیازهای فناوری فروش در این دوره به طور قابل توجهی تغییر کرده است. بنابراین هوش مصنوعی برای انطباق موفقیت آمیز با چشم انداز فروش در حال تغییر ضروری است.

نکته:
مزایای هوش مصنوعی و اتوماسیون در فروش ثابت شده است که هوش مصنوعی و اتوماسیون محرک های درآمدزایی هستند. یک نظرسنجی نشان داد که 61٪ از تیم های فروش که از اهداف درآمدی خود فراتر رفته اند، از اتوماسیون در فرآیندهای فروش خود استفاده می کنند و این یک مشکل نیست. برنامه تک یا یکباره تیم‌های موفق هوش مصنوعی را در استراتژی‌های خود قرار می‌دهند. مطالعه‌ نشان می‌دهد که شرکت‌های با رشد بالا نسبت به همتایان خود احتمالاً استراتژی‌های بازاریابی و اتوماسیون فروش بالغ دارند.

گذشته از صرف درآمدزایی، مزایای کلیدی هوش مصنوعی و اتوماسیون عبارتند از:

تطبیق سریع با نیازهای خریدار:

تیم ها می توانند سریعتر با افزایش پیچیدگی خریدار و تغییر سفرهای خریدار سازگار شوند.

شخصی سازی:

ابزارهای هوش مصنوعی از صدها نقطه داده جمع‌آوری می‌کنند. با این اطلاعات، می‌توانید شخصیت‌های مختلف خود را با موفقیت بیشتری هدف قرار دهید.
دسترسی به داده های بلادرنگ هوش مصنوعی به تیم شما امکان دسترسی فوری به داده ها را می دهد. شما همچنین می توانید منبعی از حقیقت ایجاد کنید که دقت و اعتبار را تضمین کند.
جمع آوری اطلاعات از چندین پلتفرم امروزه، تلاش‌های توسعه فروش چندین کانال را در بر می‌گیرد.
هوش مصنوعی می تواند به تیم شما کمک کند تا همه مشتریان شما را در هر کجا که آنها را پیدا کنید ردیابی کنند. طبق گفته اکثر نمایندگان فروش، تحول دیجیتال در 3 سال گذشته سرعت گرفته است. به طور خاص، نیازهای فناوری فروش در این دوره به طور قابل توجهی تغییر کرده است. بنابراین هوش مصنوعی برای انطباق موفقیت آمیز با چشم انداز فروش در حال تغییر ضروری است.

مزایای هوش مصنوعی و اتوماسیون در فروش

ثابت شده است که هوش مصنوعی و اتوماسیون محرک‌های درآمد عالی هستند. یک نظرسنجی نشان داد که 61 درصد از تیم‌های فروش که از اهداف درآمدی خود فراتر رفته‌اند، از اتوماسیون در فرآیندهای فروش خود استفاده می‌کنند. تیم‌ها هوش مصنوعی را در استراتژی‌های خود قرار می‌دهند. مطالعه‌ای که انجام شد نشان داد که شرکت‌های با رشد بالا نسبت به همتایان خود به احتمال زیاد استراتژی‌های بازاریابی و اتوماسیون فروش بالغ دارند.

 

 

هوش مصنوعی

 

 

گذشته از صرف درآمدزایی، مزایای کلیدی هوش مصنوعی و اتوماسیون عبارتند از:

بهبود کارایی:

برای اکثر کاربران سطح بالا، بهره وری اصلی ترین مزیتی است که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی هستند. از تیم هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، 33٪ گزارش کردند که فرآیندهای سازمانی را تا حد بالایی کارآمدتر کرده اند.

حذف وظایف وقت گیر اداری:

مطالعه‌ای نشان داد که حدود 30 درصد از کارهای فروش را می‌توان به راحتی با استفاده از فناوری فروش موجود، از جمله هوش مصنوعی، خودکار کرد.

امکان برنامه ریزی و پیش بینی دقیق فروش:

برای بیش از نیمی از فروشندگان، پیش‌بینی‌ها مهم‌ترین بینش داده‌ای است که از ابزار تجزیه و تحلیل فروش به‌دست می‌آورند. هوش مصنوعی و اتوماسیون می توانند به شما کمک کنند تا فرآیند برنامه ریزی فروش را از طرق مختلف بهبود بخشید، از جمله بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی و هوش پیش بینی کننده.

افزایش رضایت شغلی:

هوش مصنوعی همچنین می تواند بر روحیه تیم شما تأثیر مثبت بگذارد. در واقع، 82 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی در سال 2022 گفتند که به شدت معتقدند هوش مصنوعی عملکرد شغلی و رضایت آنها را افزایش می دهد.

5 روشی که تیم شما می تواند از هوش مصنوعی در فروش استفاده کند

1. دسترسی به غنی سازی، تجزیه و تحلیل و برنامه های کاربردی پیشرفته داده ها.

غنی سازی داده ها فرآیندی است که داده ها را از منابع شخص ثالث به پایگاه داده یک سازمان (معمولاً یک CRM) وارد می کند. هدف از این فرآیند ایجاد درک جامع‌تر و دقیق‌تر از یک مشتری، سرنخ، مشتری یا فرآیند است. هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد این فرآیند را با سازمان‌دهی و به‌کارگیری مؤثر این داده‌ها بهینه کنید. برای مثال ابزار امتیاز دهی پیش بینی که از هوش مصنوعی برای شناسایی سرنخ های با کیفیت بالا بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده استفاده می کند. این نرم افزار همچنین به مرور زمان به یادگیری ادامه می دهد و دقت آن را افزایش می دهد.

2. بهبود عملکرد با هوش مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی.

بیشتر نرم افزارهای پیشرفته هوش مکالمه از نوعی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تماس های فروش و به دست آوردن بینش های کلیدی استفاده می کنند. ابزارهایی برای اینکار وجود دارند که عالی از یکی از این ابزارها راه حل هوش مکالمه است. این پلتفرم از هوش مصنوعی برای کشف دلیل عملکرد فروش استفاده می کند.

3. فعال سازی فروش را خودکار و بهینه کنید.

فعال سازی فروش فرآیندی است که در اختیار فروشندگان یا تیم های فروش شما با منابع و ابزار مناسب است تا آنها را برای بستن معاملات بیشتر توانمند کند. این را می توان به روش های مختلف و با استفاده از نرم افزارهای مختلف انجام داد. ابزارهایی که شما در اختیار دارید. انتخاب بستگی به این دارد که کدام جنبه از فرآیند فروش را باید بهینه یا خودکار کنید. پاسخ به درخواست پیشنهادات را به عنوان مثال در نظر بگیرید. نظرسنجی روندهای پاسخ نشان داد که مشاغل به طور متوسط 150 پاسخ به درخواست پیشنهادات ارسال می کنند. این پاسخ‌ها 35 درصد از درآمد خود را ایجاد می‌کنند. با این حال، ساخت و ارسال پاسخ‌های مؤثر می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد، زیرا این پیشنهادات به داده‌های زیادی نیاز دارند. امکان فروش در چنین نمونه‌ای شامل ارائه راه‌حل‌هایی برای مدیریت این فرآیند است. هوش مصنوعی، به طور خاص چندین فرصت را برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی فراهم می‌کند. برای مثال RocketDocs از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران خود در ساخت و مدیریت محتوای پویا استفاده می‌کند. کتابخانه ها این ابزار در صورت لزوم اطلاعات مربوطه را نشان می دهد و حتی داده ها را به طور خودکار از این کتابخانه ها به طرح های پیشنهادی می کشد.
علاوه بر راه‌حل‌های RFP، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند برای بهبود فروش از طریق راه‌حل‌های هوشمند فروش، پلت‌فرم‌های توسعه فروش و حتی CRM استفاده شود.

4. مدیریت خط لوله و پیش بینی را بهبود بخشید.

اگرچه اکثر نمایندگان فروش از بهترین شیوه ها پیروی می کنند و به طور دوره ای پیش بینی های فروش را اجرا می کنند، داده های اخیر نشان داده است که اکثر نمایندگان فروش به اشتباه خط لوله خود را پیش بینی می کنند. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی به شما امکان می دهد تا به میزان قابل توجهی احتمال فروش را کاهش دهید. عدم دقت در تیم فروش شما. Aviso را در نظر بگیرید، یک راه حل پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی، تا بفهمید چگونه این کار می کند.

“Aviso از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها و تولید بینش در معاملات و خط لوله کلی استفاده می کند. این امتیازی است که احتمال بستن موفقیت آمیز پیش بینی های مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می دهد. می توان از آن برای پیش بینی استفاده کرد. تعداد کل معاملات جدید، تمدیدها و ریزش‌ها در یک دوره ثابت.
پیش‌بینی سناریو: این پیش‌بینی‌های پویا سناریوهای «چه می‌شد اگر» را در نظر می‌گیرند. پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی. این بینش‌ها عملکرد تاریخی و فعلی را در نظر می‌گیرند. این ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند عامل اصلی تمایز در چگونگی پیش‌بینی تیم فروش، استخراج بینش از این پیش‌بینی‌ها و تصمیم‌گیری باشد.

5. تعامل فروش را ساده و بهینه کنید.

تعامل فروش شامل تمام تعاملات خریدار و فروشنده در فرآیند فروش است از ارتباط اولیه تا حضور مشتری. دو راه وجود دارد که هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا از داده‌ها و بینش‌ها برای ساده‌سازی این فرآیند استفاده کنید. اول، هوش مصنوعی می‌تواند به شما در درک نیازهای مشتری و نکات دردناک کمک کند. طبق گفته Salesforce’s State، بهترین مورد استفاده از هوش مصنوعی در فروش، کمک به نمایندگان در درک نیازهای مشتری است. گزارش فروش دانش شما در مورد نیازهای مشتری، هر تصمیمی را که در تعامل با مشتری می گیرید، آگاه می کند از طرح شما گرفته تا محتوای فروش شما و رویکرد کلی گسترش. این آپولو است می‌توانید از هوش مصنوعی در این پلت‌فرم استفاده کنید تا: پیام‌های توسعه خودکار را با استفاده از زمینه‌های سفارشی‌سازی از پیش تعریف‌شده تنظیم کنید. با اجرای تست‌های A/B، عملکرد دسترسی خود را بهینه کنید. به اطلاعات بینش هوش مصنوعی در کمپین‌های فراگیر خود دسترسی پیدا کنید، مانند سطح علاقه احتمالی یا سرنخ. از «موتور قوانین» برای بروزرسانی توالی‌های از پیش تعیین‌شده یا کمپین‌های تبلیغاتی پس از برآورده شدن معیارهای خاص استفاده کنید.

 

معرفی “RocketDocs”

Rocketdocs پلتفرمی است که در ابتدا به عنوان یک نرم افزار پیشنهاد فروش شروع به کار کرد اما بعداً به یک راه حل مدیریت پاسخ و فعال سازی فروش تبدیل شد.
استفاده از هوش مصنوعی بر اساس نیازهای فروش شما. همانطور که دیدید، هیچ راه واحدی برای استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای فروش شما وجود ندارد. احتمال دارد که شما در حال حاضر این کار را با یک یا چند ابزار در پشته فناوری فروش خود انجام می دهید. با این حال، اگر می‌خواهید در مورد گنجاندن هوش مصنوعی در فرآیند فروش خود آگاه‌تر شوید، یک نقطه شروع خوب این است که بفهمید کدام جنبه از فرآیند شما می‌تواند ساده یا بهینه شود. از آنجا، این در مورد شناسایی ابزارهایی است که با نیازهای منحصر به فرد شما مطابقت دارند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید