راه هایی برای تغییر ذهنیت

راه هایی برای تغییر ذهنیت
در این پست می‌خوانید:

چگونه ذهنیت خود را برای موفقیت تغییر دهیم؟

طرز فکر روشی از تفکر است که بر رفتار و دیدگاه شما نسبت به زندگی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال شخصی با ذهنیت قربانی ممکن است فکر کند: دنیا علیه من است، همیشه چیزهای بدی برای من اتفاق می افتد، در حالی که شخصی با ذهنیت قهرمان ممکن است فکر کند: من می توانم از چالش هایم عبور کنم.

انواع مختلفی از طرز فکر وجود دارد. چند مثال عبارتند از:

  •  کمبود (برای همه افراد کافی نیست)
  • فراوانی (برای همه چیزهای زیادی وجود دارد)
  •  ثابت شد (شما همانی هستید که هستید و تغییری در آن وجود ندارد)
  • رشد (شما می توانید یاد بگیرید و خودتان بهتر شوید)
  • قربانی (همه و همه چیز علیه شماست)
  •  قهرمان (شما می توانید بر هر چیزی که در راه شما قرار می گیرد غلبه کنید)

تداوم در حالت منفی نگری می تواند منجر به تصمیم گیری های ضعیف و عادات سبک زندگی شود. اما می توانید با یادگیری نحوه تغییر طرز فکر خود، مارپیچ رو به پایین را بشکنید.

آیا می توانید طرز فکر خود را تغییر دهید؟

بله، هرکسی می تواند با تمرین ذهنیت خود را تغییر دهد. این کار با تغییر عمدی عادات و الگوهای فکری شما هر روز کار می کند تا زمانی که مثبت اندیشی طبیعی شود.
استفانی لارسن، متخصص بالینی، که در کلینیک خود، بازگرداندن سلامت رفتاری به «بازگرداندن مغزها» به مغزها کمک می‌کند، می‌گوید: «هر کاری که به طور مکرر انجام می‌دهیم تبدیل به مسیر یا گزینه‌ای می‌شود که به راحتی فرسوده می‌شود یا گزینه‌ای است که مغز ما احتمالاً آن را انتخاب می‌کند.
لارسن اخیراً به بیماری کمک کرد تا رفتارهای منفی خود را تغییر دهد. او با پذیرش عیوب و تفکر در نقاط قوتش احتکار، اعتیاد به الکل، تأخیر و پرخوری را ترک کرد. با گذشت زمان، او می دید که شایسته زندگی بهتر است و در نتیجه تغییرات مثبتی ایجاد کرد.

چگونه تغییر طرز فکر شما می تواند زندگی شما را تغییر دهد:

تغییر طرز فکر شما می تواند رفاه و تصمیم گیری شما را بهبود بخشد و منجر به پیشرفت در زندگی شخصی و حرفه ای شما شود.
برای مثال ممکن است در یک کار احساس ناراحتی و به بن بست رسیدن کنید. اما پس از تغییر ذهنیت، تصمیم می گیرید یک مهارت جدید بیاموزید، سپس به دنبال فرصت های جدید بگردید تا در نهایت شغل رضایت بخش تری پیدا کنید.

طرز فکر صحیح می تواند به کارآفرینان کمک کند تا بر مشکلات تجاری غلبه کنند. به عنوان مثال مشاغلی که با مشکلات مالی روبرو هستند می توانند:

تجزیه و تحلیل دقیقی در مورد مشکل، چرایی وقوع آن و آنچه برای غلبه بر آن لازم است انجام دهید.
روی کارهایی که می تواند برای بهبود وضعیت انجام دهد تمرکز کنید. اگر فروش رو به کاهش است، می توانید به دنبال مشارکت برای گسترش به بازارهای جدید یا معرفی محصولات یا خدمات جدید باشید.
کاهش هزینه ها و بهبود کارایی، مانند ایجاد فرآیندهای تکرارپذیر و برون سپاری به فریلنسرها در مقابل استخدام کارمندان تمام وقت.
اهداف واقع بینانه تعیین کنید و دستاوردهای خود را در طول مسیر جشن بگیرید.
چشمتان به جایزه باشد حتی اگر در عرض سه ماه به هدف خود نرسیدید، دیدن موفقیت‌های روزافزون باید شما را به جلو نگه دارد.
با تمرکز بر چیزهای مثبت و کارهایی که می توانید انجام دهید، از افکار منفی که می توانند شما را از انجام اقدامات لازم برای رسیدن به اهدافتان باز دارند، جلوگیری می کنید.

چگونه ذهنیت خود را برای مثبت بودن تغییر دهیم؟

  • دیدن نیمه پر لیوان، حتی در مواقع سختی، گاهی تمام چیزی است که برای تغییر دیدگاه شما لازم است.
  • اگر به مراحل زیر متعهد شوید، ممکن است دریابید که خوش بینی بخشی طبیعی از زندگی و افکار شما می شود:
  • الگوهای افکار و رفتارهای منفی خود را با یادداشت روزانه شناسایی کنید. به عنوان مثال زمانی که از ایجاد تغییر یا انجام کاری که قبلا هرگز انجام نداده اید صحبت می کنید، یادداشت کنید.
  • زمانی که افکار منفی را تجربه می‌کنید، یک عبارت مثبت یا تأییدی را انتخاب کنید تا به خود بگویید: «من می‌توانم هر کاری را که در ذهنم است انجام دهم» یا «من می‌توانم به موفقیت برسم».
  • سعی کنید در هر موقعیتی، هر چقدر هم که کوچک باشند، روی نکات مثبت تمرکز کنید.
  • زمانی را به استراحت اختصاص دهید و فعالیت‌های تمرکز حواس مانند مدیتیشن، یوگا یا نوشتن روزانه را به طور منظم انجام دهید.
  • اطراف خود را با افراد مثبتی احاطه کنید که شما را برای رسیدن به اهدافتان حمایت و تشویق می کنند.
  • اهداف واقع بینانه ای تعیین کنید که به شما کمک می کند تا به سمت جلو حرکت کنید، از کارهای کوچک شروع کنید و به سمت دستاوردهای بزرگتر بروید.
  • خطرات لازم را بپذیرید و چیزهای جدید را امتحان کنید حتی اگر در ابتدا احساس ناراحتی کنید. بنابراین می توانید اعتماد به نفس و انعطاف پذیری ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر درونگرا هستید، فرصت های شبکه را امتحان کنید، که برای باز کردن درها بسیار مهم است.
  • به دنبال فرصت هایی برای درس گرفتن از اشتباهات باشید تا اینکه روی آنها تمرکز کنید یا خودتان را سرزنش کنید.
  • با ایجاد تغییرات و پیشرفت به سمت طرز فکر مثبت تر، با خود مهربان و صبور باشید.

 

 

تغییر ذهنیت

 

چگونه ذهنیت خود را برای موفقیت تغییر دهیم؟

همه چیز همیشه آنطور که برنامه ریزی کرده اید پیش نمی رود، اما اینکه آیا به عقب برگردید و دوباره تلاش کنید، به شما بستگی دارد. اگر دائماً احساس می‌کنید که شکست خورده‌اید، وقت آن است که ذهنیت خود را به سمت موفقیت تغییر دهید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید برای تحقق آن استفاده کنید:

محدودیت‌های خود را بپذیرید:

اولین قدم در تغییر طرز فکر این است که هرگونه محدودیت یا باوری را که ممکن است در مورد خودتان داشته باشید و مانع شما می‌شود، بپذیرید.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید:

تعیین اهداف واقع بینانه کلید دستیابی به موفقیت است. مطمئن شوید که اهداف شما قابل دستیابی و قابل اندازه گیری هستند، بنابراین می توانید پیشرفت خود را دنبال کنید و انگیزه خود را حفظ کنید.

موفقیت خود را تجسم کنید:

تجسم ابزار قدرتمندی برای ایجاد زندگی مورد نظر شما است. هر روز زمانی را صرف تجسم خود برای رسیدن به اهداف و زندگی رویاهای خود کنید.

موفقیت‌هایتان را جشن بگیرید:

جشن گرفتن موفقیت‌هایتان، هر چقدر هم که کوچک باشد، به شما کمک می‌کند با انگیزه بمانید و برای چیزهای بزرگ‌تر و بهتر تلاش کنید.

اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید:

افرادی که با آنها احاطه دارید می توانند تأثیر زیادی بر سلامت روان شما داشته باشند. حلقه خود را با افرادی پر کنید که شما را برای رسیدن به اهدافتان حمایت و تشویق می کنند.

مراقبت از خود را تمرین کنید:

مراقبت از خود برای حفظ ذهنیت مثبت ضروری است. مطمئن شوید که برای استراحت، تمرین تمرکز حواس، خوب غذا خوردن و خواب کافی وقت می گذارید.

چگونه ذهنیت خود را از حالت ثابت به رشد تغییر دهید؟

ذهنیت ثابت این باور است که توانایی ها و استعدادهای شما در سنگ تمام گذاشته شده و قابل ارتقا نیست. از سوی دیگر، ذهنیت رشد، این باور است که شما می توانید مهارت ها و توانایی های خود را با تلاش و تمرین توسعه دهید.

برای ایجاد سوئیچ، این نکات را امتحان کنید:

باورهای محدود کننده خود را شناسایی کنید:

اولین قدم برای تغییر طرز فکرتان از ثابت به رشد، شناسایی هر گونه باور محدودکننده ای است که ممکن است در مورد خودتان داشته باشید. اینها می توانند باورهایی در مورد هوش، توانایی ها یا پتانسیل موفقیت شما باشند.

باورهای محدود کننده خود را به چالش بکشید:

هنگامی که باورهای محدود کننده خود را شناسایی کردید، زمان آن است که آنها را به چالش بکشید. از خود بپرسید که آیا این باورها درست هستند یا اینکه شما را از دستیابی به پتانسیل کامل خود باز می دارند.

افکار خود را مجدداً تنظیم کنید:

به جای تمرکز بر کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید یا نمی‌دانید، افکار خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بر روی آنچه می‌توانید انجام دهید و آنچه می‌توانید با تلاش و تمرین یاد بگیرید تمرکز کنید.

اقدام کنید:

اقدام تنها راه پیشرفت به سوی اهدافتان است. کارهای بزرگ را به نقاط عطف کوچکتر تقسیم کنید و شروع به حرکت کنید.

از اشتباهات خود درس بگیرید:

اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند، اما به جای اینکه خودتان را سرکوب کنید، در مورد کارهایی که می توانستید متفاوت انجام دهید فکر کنید و از آن به عنوان فرصتی برای رشد استفاده کنید.

چگونه طرز فکر خود را به سرعت تغییر دهیم؟

در حالی که اقداماتی مانند گفتن جملات تاکیدی و خودداری از رفتارهای منفی می تواند تغییرات فوری را در طرز فکر شما آشکار کند، اما تا زمانی که در طولانی مدت آنها را حفظ نکنید، باقی نمی مانند. لارسن می‌گوید عادت‌ها به رفتار تبدیل می‌شوند بنابراین هر چه بیشتر کاری را انجام دهید، بیشتر بخشی از شخصیت شما می‌شود.
می توانید با یادگیری عمیق تر در مورد موضوع شروع کنید. به عنوان مثال به پادکست گوش دهید، کتاب بخوانید یا با مربی متخصص در بازنشانی ذهنیت کار کنید.

این عوامل عبارتند از:

وضوح: در مورد نتیجه یا هدفی که در ذهنیت جدید خود باید به آن دست یابید، شفاف باشید.
اتصال: به دلیل مهم بودن نتیجه یا تغییر ذهنیت ارتباط برقرار کنید.
ثبات: اقدامات و گام‌هایی را برای تغییر طرز فکر خود انجام دهید و با استفاده از ابزارهایی که برای شما مفید هستند (مانند نوشتن یا گفتن جملات تاکیدی، نوشتن اهداف روزانه، کار با مربی) تغییر را تقویت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید