برترین پرسش های مربوط به بازاریابی محتوایی

برترین پرسش های مربوط به بازاریابی محتوایی
در این پست می‌خوانید:

پاسخ به این سوالات در 140 کاراکتر یا کمتر پاسخ داده شده، که اکثر افراد این روزها خواستار پاسخ های سریع و کوتاه هستند.
پس کل توضیحات را ارئه ندادیم و فقط جوابی کوتاه داده شده.

1. چطوری بازاریابی محتوایی رو در شرکتم استفاده کنم؟

از مدل ساس استفاده کنید: با مدیرهای تک تک واحدها(از طریق ایمیل، جست و جو، روابط عمومی و…) ارتباط برقرار و وادارشون کنید هر هفته جلسه بذارن تا فعالیت های محتوایی رو هماهنگ کنن.

2. راهبرد بازاریابی محتوایی ام را از کجا شروع کنم؟

بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی تان رو تدوین کنید. از طریق این بیانیه، می تونید به عنوان یه صدای قابل اعتماد تاثیر بذارید. این کار رو قبل از اینکه محتوای بیشتری رو بدون راهبرد تولید کنید انجام بدید.

3. چطوری محتوای بیشتری تولید کنم؟

به احتمال قریب به یقین محتوای کافی دارید. اول دنبال این باشید که بعضی از چیزایی رو که نتیجه نمی دن متوقف کنید و منابعشون رو به برنامه های محتوایی با کیفیت اختصاص بدید.

4. ولی محتوام به شکل داستان نیست حالا چیکار کنم؟

درسته، بیشتر شرکت ها دارایی های محتوایی دارن، ولی این دارایی ها شکل جذابی ندارن. یه روزنامه نگار، ویراستار یا داستان سرای مادر زاد را استخدام کنید یا با او قرار داد ببندید تا کمکتون کنه این دارایی ها رو سروسامون بدین.

5. باید محتوام رو درون سپاری کنم یا برون سپاری؟

بیشتر شرکت ها هر دو کار را انجام می دن. لازم نیست حتما فقط یکیشون رو انجام بدین و گلوله نقره ای هم وجود نداره. منابع لازم برای به انجام رسوندن کار رو پیدا کنید. هیچ وقت کار بی نقص درنمیاد، پس منتظر نمونید.

6. آیا باید محتوام رو در قبال پر کردن فرم ارائه بدم یا آزادانه ارائه ش بدم؟

به هدفتون بستگی داره. اگه معیاری که به کار می بری مشتری راغب هست، باید یه جایی فرم وجود داشته باشه. با وجود این، اگر از فرم استفاده کنید، ممکنه اشتراک گذاری و آگاهی از برندتون کمتر بشه. و شاید این هیچ اشکالی نداشته باشه. قاعده اش اینه که محتوا آزادانه در دسترس باشه!

7. آیا به خبرنامه ی ایمیلی نیاز دارم؟

شاید بشه گفت که ایمیل بزرگ ترین رسانه ی اختصاصی برای برندهاست. برای زنده نگه داشتن این رسانه، به جریان مستمری از محتوا حیرت انگیز نیاز دارید. استفاده از آر اس اس وبلاگ به ایمیل (ارسال مطالب وبلاگ به ایمیل) یا خبرنامه ی ایمیلی تقریبا خوب نتیجه می ده.

8. آخه چرا باید باید همه ی دانش مون رو رایگان در اختیار بقیه بذارم؟

همون طور که دان شالتس بزرگ همیشه گفته، اطلاع رسانی تنها مزیت رقابتی واقعیه. اگه به مشتری هاتون کمک نکنید تا به جاهای بالاتری برسن، کی این کار رو می کنه؟ رقباتون؟

 

 

 

تولیدمحتوا

 

 

 

9. چطوری همه ی تولید کننده های محتوات رو هماهنگی می کنی؟

مطمئن بشین که تک تک تولیدکننده های محتوا یه نسخه از بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی رو دارن. توی بیشتر برندها، تولیدکننده های محتوا هیچ وقت نمی دونن که بیانیه ی محتوایی حقیقی خواننده یا شرکت واقعا چیه.

10. بهترین راه پی بردن به مشکلات مشتری هام چیه؟

اول با مشتری هاتون حرف بزنین. بعدش با مشتری های بیشتری حرف بزنین. بعد از اون، حرفاشون رو گوش کنین و یه نظرسنجی ترتیب بدین. بعدش با کارمندهای بخش فروش و خدمات مشتری ها حرف بزنین. بعد با مشتری هاتون حرف بزنین.

11. چطوری نرخ بازگشت سرمایه رو اندازه گیری کنم؟

این کارو نکنین. ببنید هدف خاص بازاریابی محتوایی تون چیه و بعدش بازده تحقق هدف تون رو اندازه گیری کنین. برای راهنمایی، از چهار نوع معیار بازاریابی محتوایی استفاده کنین.

12. چه نوع محتوایی بهتر از همه نتیجه می ده؟

همون طوری که جولی فلشر (توی شرکت کرفت) می گه: 1. هدف داشته باشین 2. جذاب و دلربا باشین، 3. جایی برین که مشتری هست 4. آگاه باشین که وقت شناسی مهمه و 5. معیارهات رو بدونین.

13. فرق بین محتوا و بازاریابی محتوایی چیه؟

بازاریابی محتوایی باید نتیجه اش این باشه که رفتاری رو بهتر کنه یا تغییر بده. اگه این کار رو نکنه، صرفا محتواست.

14. چطوری موافقت مدیران ارشد رو برای بازاریابی محتوایی ام جلب کنم؟

ثابت کنین که نتیجه می ده. یه نسخه ی آزمایشی رو شروع کنین. برنامه های تلویزیونی برای اینکه تایید بشن به یه نسخه ی آزمایشی شش ماهه رو با استفاده از معیارهای مورد توافق شکل بدین.

15. بزرگ ترین دلیل شکست برنامه های بازاریابی محتوایی چیه؟

یک، برند تولید محتوا رو متوقف می کنه (ذهنیت کمپین). دو، تناقض وجود داره. سه، محتوا جالب توجه نیست.

16. طراحی توی بازاریابی محتوایی چقدر مهمه؟

هدف جلد مجله چیه؟ اینکه کاری کنه مجله رو باز کنن. بخش عمده ی این کار به طراحی بستگی داره. اگه طراحی تون مردم رو مجاب نکنه که درگیر بشن، اصلا به چه درد می خوره؟ روی طراحی سرمایه گذاری کنین.

17. مساله پیش پاافتاده ای که بعضی از بازاریاب ها بهش نمی پردازن ولی باید بپردازن چیه؟

محتوای موبایلی. هیچ دلیلی نداره که محتواتون روی دستگاه های همراه جواب نده. این مشکل را حل کنید.

18. آیا برند ها کم کم کار تولید و توزیع محتوا رو بهتر از ناشرها انجام خواهند داد؟

توی جاویژه های خاص، بعضی هاشون این کار رو می کنن. ولی ناشرها و برند ها کنارهم بهتر کار می کنن. برندها منابع بیشتری دارن، ولی مدل رسانه ها داره تغیر می کنه و فکر می کنم به سمت بهتر شدن می ره. همیشه به ناشرهای سنتی نیاز خواهد داشت.

19. نمی تونم صرفا یه بستر محتوایی برای همه مشتری هام ایجاد کنم؟

امروزه منابع خبری مشهور و چند سازمانی چه وضعیتی دارن؟ به کاری که پاتاگونیا انجام می ده و تعداد بسترهای محتوایی متفاوتی که برای علایق محتوایی مختلف داره نگاه کنین.

20. آیا باید هر کار دیگری را کنار بذارم و فقط بازاریابی محتوایی انجام بدم؟

می خواین اخراج بشین؟ بازاریابی محتوایی در کنار روش های دیگه ی بازاریابی نتیجه می ده، نه به جای اونا. امروزه، مساله اینه که بیشتر برندها به اندازه ی کافی در زمینه ی بازاریابی محتوایی توسعه پیدا نکردن و باید عقب موندگی شو رو جبران کنن.

21. چندتا از بهترین مثال های بازاریابی محتوایی مصرفی که مایلی بهشون اشاره کنی کدومن؟

پاتاگونیا، ردبول، کوکاکولا و کرفت

22. درباره مثال های بازاریابی محتوایی B2B چطور؟

کلی سرویسیز، پی تی سی، اپن ویو ونچر پارتنزز و سیسکو سیستمز

23. از کدوم ابزار توزیع محتوا کمتر از همه استفاده می شود؟

با اختلاف زیاد، اسلایدشیر.

24. حتما مجبورم توی فیس بوک و توئیتر باشم؟

نه مجبور نیستین. ولی اگر حضور دارین، از خودتون بپرسین که چرا دارین از این شبکه ها استفاده می کنین. در واقع، از خودتون بپرسین که چرا دارین از این شبکه ها استفاده می کنین. در واقع، از خودتون بپرسین که از هر رسانه ای چرا استفاده می کنین.

 

(برگرفته از کتاب قدرت محتوا _ نویسنده: جو پولیتزی)

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید