9 ایده برای اجرا برنامه ارجاع مشتری

9 ایده برای اجرا برنامه ارجاع مشتری
در این پست می‌خوانید:

ارجاع چقدر ارزشمند است؟

ارجاعات مشتری بسیار با ارزش هستند، زیرا هزینه زیادی برای به دست آوردن آنها ندارند. ارزش دقیق یک ارجاع در مشاغل مختلف متفاوت است، اما تقریباً ارزش مادام العمر یک مشتری است. به علاوه هزینه جذب مشتری، که سپس می‌توانید از آن برای به دست آوردن مشتریان اضافی استفاده کنید.
شما به طور موثر از مشتریان خود می خواهید که به جای بخش های بازاریابی و فروش شما بایستند. و هنگامی که ارجاعات قلب ایجاد تجارت جدید هستند، با درایت عمل کنید، ثبات و صبر بسیار مهم است.

1. مسابقات یا هدایا

مسابقات یا هدایا می‌توانند مشتریان را تشویق کنند تا سرنخ‌های جدید را معرفی کنند.
به عنوان مثال می توانید مسابقه ای را میزبانی کنید که مشتریان تنها در صورتی وارد شوند که تعداد معینی از سرنخ ها را به کسب و کار شما ارجاع دهند. این می تواند به معنای ارائه لیستی از ایمیل ها یا ثبت نام برای یک دوره آزمایشی یا عضویت رایگان باشد.
تنها ریسکی که با مسابقات می‌کنید، کیفیت سرنخ‌ها است. اگر مشتریان به‌طور تصادفی همتایان خود را انتخاب می‌کنند، ممکن است سرنخ‌هایی به دست نیاورید که به کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند.
این کار برای تیم بازاریابی و فروش شما هزینه خواهد داشت زیرا آنها مخاطبینی را که برای شرکت شما مناسب نیستند مرتب می کنند. حتماً مسابقاتی ایجاد کنید که مشتریان را تشویق به ارجاع سرنخ های با کیفیت بالا کند. شما می توانید این کار را با پایه گذاری هزینه های ورودی خود بر اساس تبدیل ها به جای ارجاع انجام دهید.
اگر مشتری می‌خواهد در مسابقه شرکت کند، باید مردم را وادار کند تا برای محصول شما ثبت نام کنند یا محصول شما را بخرند، نه اینکه صرفاً یک ایمیل ارائه کنند. این تضمین می کند که به مشتریان برای ارائه سرنخ های باکیفیت به کسب و کار خود پاداش می دهید. به عنوان مثال یک باشگاه ورزشی می تواند یکسری جوایز فیزیکی مانند دمبل و نیمکت های تمرینی در ازای ارجاعات بدهد.

چرا موثر است؟

این استراتژی مؤثر است زیرا به میل ذاتی ما برای برنده شدن در چیزی جذاب است. ممکن است یک محصول رایگان یا اشتراک یک سرویس باشد یا حتی می تواند یک جایزه نقدی باشد. با دادن چیزی که مشتریان برای کمک در یافتن ارجاعات با کیفیت می خواهند، کسب و کارها می توانند بازار هدف خود را به صفر برسانند.

برای چه کسی بهتر است؟

این رویکرد برای هر کسب‌وکاری کار می‌کند، تا زمانی که چیزی داشته باشید که ارزش تقدیم کردن را داشته باشد. برندهای خرده‌فروشی می‌توانند یک کالای با کیفیت و با ارزش را ارائه دهند، در حالی که شرکت‌های خدماتی می‌توانند هزینه خدمات را برای یک ماه، شش ماه یا یک سال پوشش دهند.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

اندازه گیری موفقیت به این معنی است که مطمئن شوید که ارجاعات مشتری باعث ارجاع و تبدیل با کیفیت می شود. در نتیجه ارزش ردیابی مبلغی را که برای جوایز مسابقه صرف می‌شود، در مقابل حجم هزینه‌های مشتریان ارجاع‌شده دارد.

زمان اجرای آن

هنگامی که تعداد ارجاعات شروع به کاهش می کند، ارزش اجرای این استراتژی را دارد. فقط برای یک دوره زمانی ثابت مانند دو هفته یا 30 روز اجرا کنید تا علاقه را بالا نگه دارید.

2. هدیه اجتماعی

انگیزه دادن به مشتریان آسان است اما اگر به آنها حس بد ندهید.
وقتی تخفیفی در نظر می گیرید که می‌گوید «پنج نفر را معرفی کنید و 25 درصد تخفیف بگیرید»، مشتریان می‌دانند که شما تلاش می‌کنید چیزی از آنها دریافت کنید و نسبت به پیشنهاد شما مشکوک‌تر هستند.
در عوض، می‌توانید از هدایای اجتماعی به عنوان راهی برای تشویق ارجاع‌ها بدون درخواست مستقیم آنها استفاده کنید.
مثال: این پیشنهاد به جای پاداش دادن به مشتریان برای ارائه تعداد معینی ارجاع، به آنها برای به اشتراک گذاشتن کوپن با همتایان خود پاداش می دهد. به این ترتیب، مشتری نه تنها می‌تواند به یکی از دوستانش هدیه بدهد، بلکه هر بار که ارجاع‌دهنده‌اش کوپن را بازخرید می‌کنند، پاداش نیز دریافت می‌کند. این به آنها انگیزه بیشتری می دهد تا با بیشترین تعداد ممکن ارتباط برقرار کنند.

چرا موثر است؟

اشتراک‌گذاری اجتماعی راهی را برای مشتریان فعلی فراهم می‌کند تا چیزی بدهند و دریافت کنند و چیزی که واقعاً از آن استفاده خواهند کرد. با این حال، از آنجایی که برای انجام کارهای پا به مشتریان متکی هستید، مطمئن شوید که هدیه اجتماعی شما ارزش آن را دارد.
مثال بالا یک کوپن تخفیف را برای ارجاع دهنده و داور نشان می دهد. اعداد کمتر از آن، مانند 10% تخفیف برای خرید، احتمالاً انگیزه ای برای اقدام نخواهد بود.

برای چه کسی بهتر است؟

اشتراک‌گذاری اجتماعی اغلب برای برندهایی با محصولی که از تخفیف مشخص یا درصدی بهره می‌برند، بهترین است. این امر مخصوصاً برای برندهایی که معمولاً رویدادهای فروش را برگزار نمی کنند صادق است، زیرا به مشتریان این شانس را می دهد که کالاها را با هزینه کمتری دریافت کنند.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

از کدهای کوپن منحصربه‌فرد یا روش‌های دیگر برای پیگیری استفاده از تخفیف‌های خود استفاده کنید یکی برای مشتریان فعلی و دیگری برای ارجاع‌های جدید تا مطمئن شوید که برنامه سود می‌دهد.

زمان اجرای آن

این رویکرد را می توان در هر زمان از سال برای مارک های خرده فروشی یا تجارت الکترونیک استفاده کرد. مطمئن شوید که بخشش شما دو طرفه است. هم ارجاع دهنده و هم داور باید چیزی از معامله بگیرند.

3. جمع آوری کمک های مالی

جمع آوری کمک های مالی یک راه عالی برای ارتباط با ارزش های مشتریان شما به گونه ای است که محصول یا خدمات شما را شامل نمی شود.
با درگیر شدن با هدفی که مشتریانتان به آن اهمیت می‌دهند، نشان می‌دهید که بیش از عادات خرید آنها را درک می‌کنید. شما ارزش های شخصی آنها و همچنین آنچه را که از کسب و کار شما به دنبال آن هستند می شناسید.
علاوه بر این، جمع آوری کمک های مالی یک فرصت ارجاع نیز ارائه می دهد. برای مشتریان آسان است که جمع آوری کمک های مالی را با همتایان خود به اشتراک بگذارند و با اهدا و مشارکت افراد بیشتر، تیم شما پایگاه داده ای از سرنخ ها ایجاد می کند که ارزش های مشابهی با شرکت شما دارند.
این امر باعث می‌شود کسب‌وکار شما این سرنخ‌های جدید را دنبال کند و گفتگو را به سمت محصولات و خدمات شما سوق دهد.

چرا موثر است؟

جمع آوری کمک های مالی تمرکز را از برند شما می گیرد و آن را روی یک هدف ارزشمند قرار می دهد. در حالی که نام تجاری شما با تلاش مرتبط است و در نتیجه می تواند حسن نیت کسب کند. بهترین تلاش ها برای جمع آوری کمک های مالی اطمینان حاصل می کنند که علت بالا بودن صورت حساب را می گیرد.

برای چه کسی بهتر است؟

هر شرکتی می تواند از جمع آوری سرمایه به عنوان یک برنامه ارجاع استفاده کند. مفهوم ساده است برای هدفی که مشتریان شما به آن علاقه دارند، جمع آوری کمک مالی ایجاد کنید و سپس از آنها بخواهید جزئیات را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

اگر به خوبی انجام شود، جمع آوری کمک های مالی می تواند مشتریان جدیدی را از طریق ارجاع مستقیم جذب کند. اما این هدف اولیه نیست: در عوض، شما به دنبال ایجاد حسن نیت و شهرت جامعه هستید.
در نتیجه، زمانی که مشتریان نام شرکت شما را می‌شناسند و تصمیم می‌گیرند با کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما درگیر شوند یا خرید کنند، ممکن است اثرات پایین‌دستی را مشاهده کنید. از آنها بپرسید که از کجا در مورد شرکت شما شنیده اند تا از اثربخشی کمپین جمع آوری کمک های مالی مطلع شوید.

زمان اجرای آن

جمع آوری کمک های مالی می تواند در هر زمانی اتفاق بیفتد، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آنها را با تعطیلات یا جشنواره های محلی هماهنگ کنید که باعث می شود مشتریان نسبت به وقت و پول خود سخاوتمندتری احساس کنند.

 

ارجاع مشتری

4. سطوح وفاداری مشتری

تاکنون، ایده‌های برنامه ارجاع را مورد بحث قرار داده‌ایم که ارجاع‌های یک‌باره را تشویق می‌کنند. اگرچه اینها مطمئناً مؤثر هستند، میزبانی یک مسابقه روزانه یا شروع یک جمع‌آوری کمک مالی یک هفته در میان دشوار است.
درعوض، داشتن یک برنامه ارجاع که مشتریان را به ارجاع چندین نفر در مدت زمان طولانی ترغیب می کند، کارآمدتر است.
برای انجام این کار، می‌توانید سطوح وفاداری مشتری ایجاد کنید که به افراد در ادامه ارجاع سرنخ‌ها پاداش می‌دهد. هر سطح دارای مزایای منحصر به فردی است و هنگامی که مشتریان تعداد خاصی از سرنخ ها را ارجاع می دهند، به سطح وفاداری بعدی ارتقا می یابند. با این راه‌اندازی، مشتریان دائماً انگیزه دارند تا سرنخ‌های جدید را معرفی کنند، حتی اگر میزبان مسابقه یا تبلیغاتی نباشید.

چرا موثر است؟

دسترسی به تخفیف‌ها یا پاداش‌های بیشتر می‌تواند محرک مهمی برای برخی از مشتریان باشد، به‌خصوص اگر آنها به طور مرتب پول زیادی را در سایت یا فروشگاه شما خرج می‌کنند.
از آنجایی که این مشتریان از قبل وفادار هستند، بدون در نظر گرفتن هر گونه پاداشی که ارائه می‌شود، احتمالاً برای دوستان و خانواده ستایش می‌کنند. افزودن یک گزینه ارجاع سطحی به سادگی انگیزه را افزایش می دهد.

برای چه کسی بهتر است؟

شرکت هایی که محصولات متنوعی را با قیمت های مختلف به فروش می رسانند می توانند از این رویکرد بهره مند شوند. سطوح پایین تر ممکن است تخفیف هایی را برای اقلام ارزان تر ارائه دهند، در حالی که سطوح بالاتر می توانند هم پول را کاهش دهند و هم دسترسی زودهنگام به محصولات جدید را فراهم کنند.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

موفقیت را با گره زدن تعداد ارجاع‌ها و تبدیل‌های جدید به مشتریان فعلی و سطح بالا اندازه‌گیری کنید. اگر به نقطه اشباع رسیدید که در آن تعداد اعضای سطح بالا از تعداد تبدیل ها بیشتر بود، به اضافه کردن یک ردیف جدید یا حذف تدریجی برنامه فکر کنید.

زمان اجرای آن

این برنامه را درست قبل از راه اندازی یک محصول جدید یا کمپین رسانه های اجتماعی برای کمک به جلب علاقه و تعامل با برند خود اجرا کنید.

5. کمپین های فصلی

کمپین های فصلی همیشه راهی به موقع برای جذب مشتریان جدید هستند.
می‌توانید تخفیف‌های تعطیلات، فروش سالانه و معاملات بلندمدت را تبلیغ کنید که می‌توانید هر سال از آنها استفاده کنید. اگر این کمپین ها را به طور مداوم اجرا کنید، مشتریان شما در تمام طول سال منتظر آنها خواهند بود.

چرا موثر است؟

خرج کردن در بسیاری از تعطیلات مهم افزایش می یابد و آنها را به زمان مناسبی برای جلب توجه مشتری با یک معامله یا تخفیف عالی تبدیل می کند. این کار را درست انجام دهید و مشتریان در تمام طول سال مشتاقانه منتظر کمپین های فصلی شما خواهند بود و همچنین به دوستان خود اطلاع خواهند داد.

برای چه کسی بهتر است؟

کمپین های فصلی می توانند برای هر برند محصول یا خدماتی کار کنند، تا زمانی که پیام شما واضح باشد و مطمئن شوید که رویداد آینده را قبل از فصل یا تعطیلات تبلیغ می کنید.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

از آنجایی که این کمپین‌ها در یک دوره زمانی ثابت انجام می‌شوند، اندازه‌گیری موفقیت به معنای مقایسه تعداد ارجاع‌ها و تبدیل‌های ایجاد شده در دوره فصلی در مقایسه با کمپین‌های قبلی است.

زمان اجرای آن

پیاده‌سازی خود را حدود یک ماه قبل از خود رویداد فصلی شروع کنید تا به مشتریان فرصت دهید تا درباره آنچه می‌خواهند بخرند و به چه کسی مراجعه کنند فکر کنند.

6. رویدادهای انحصاری

مشتریان دوست دارند احساس کنند که بخشی از یک جامعه هستند، به خصوص اگر انحصاری باشد.
با میزبانی رویدادهایی که برای اعضای برنامه وفاداری مشتری شما رزرو شده است، می توانید از حمایت از مشتری سرمایه گذاری کنید و سرنخ های جدید جذب کنید.
به عنوان مثال می‌توانید بلیط‌های اضافی برای یک رویداد تهیه کنید تا مشتریان بتوانند همتایان خود را دعوت کنند و از طریق یک محیط معمولی آنها را به برند شما معرفی کنند.

به جای آوردن آنها به یکی از فروشگاه های شما، سرنخ ها می توانند در یک شرکت یا رویدادی شرکت کنند که در آن هیچ فشاری برای بستن معامله وجود ندارد.

چرا موثر است؟

پیام های شرکت ها هرگز با تأثیر توصیه های دوستان و خانواده برابری نمی کند.
اگر بتوانید تجارب منحصربه‌فردی را به مشتریان ارائه دهید که برند شما را بدون تمرکز بر کل رویداد معرفی می‌کند، مشتریان وفادار از اشتراک‌گذاری دعوت‌ها با حلقه اجتماعی خود احساس عجیبی نخواهند داشت.

برای چه کسی بهتر است؟

این اغلب یک رویکرد عالی برای شرکت‌های B2B است تا به گسترش ارتباطات شبکه شرکتی فعلی خود کمک کند. اگر بتوانید به عنوان شرکتی که رویدادهای بزرگ را میزبانی می کند، شهرت کسب کنید.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

هزینه های خود را در رویداد با تعداد ارجاع های دریافتی و تعداد تبدیل های مربوط به این ارجاع ها مقایسه کنید.
انتظار داشته باشید در چند بار اول که مشتریان با رویدادهای شما آشنا می شوند ضرر کنید، اما اگر تعداد کم ادامه داشت، رویکرد خود را تغییر دهید.

زمان اجرای آن

زمانی که تقویم ها کاملاً واضح هستند، این استراتژی را اجرا کنید. به عنوان مثال درست پس از فصل تعطیلات، زمان خوبی است. مراجعان احتمالی اغلب کمی احساس ناراحتی می کنند و به دنبال بهانه ای برای گذراندن اوقات خوب هستند.

7. تخفیف های ارجاع

اگر مشتریان شما به دنبال بازگشت مستقیم تری از ارجاعات خود هستند، می توانید بر اساس تعداد سرنخ هایی که برای کسب و کار شما آورده اند، تخفیف هایی نیز به آنها ارائه دهید.
به یاد داشته باشید، به دست آوردن یک مشتری جدید بسیار گران تر از حفظ مشتری موجود است، بنابراین پولی که در تخفیف از دست می دهید با سرنخ هایی که تبدیل می کنید جبران می شود.

چرا موثر است؟

تخفیف‌های کافی روی محصولاتی که مردم می‌خواهند می‌تواند آنها را متقاعد کند که ارزش وقت گذاشتن برای معرفی ارتباطات اجتماعی خود را دارد و به تبلیغ برند شما کمک می‌کند. تحقیق خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که تخفیفی که ارائه می‌دهید به اندازه کافی قابل توجه است تا اقدامی انجام دهید.

برای چه کسی بهتر است؟

این روش برای برندهایی که اقلام با ارزشی مانند لوازم الکترونیکی، جواهرات یا لباس دارند، به خوبی کار می کند. اگر بتوانید تخفیف قابل توجهی برای تعداد ارجاعات وارد شده ارائه دهید، به احتمال زیاد شاهد موفقیت خواهید بود.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

به یاد داشته باشید که وقتی نوبت به برنامه های ارجاع می رسد، آنچه را که در تخفیف ها از دست می دهید با مشتریان جدید جبران می کنید. فروش از ارجاعات مشتری را در یک دوره مشخص به عنوان مثال شش ماه دنبال کنید تا ببینید آیا تخفیف ها سود سهام را پرداخت می کنند یا خیر.

زمان اجرای آن

اجرای این نوع کمپین را در طول راه اندازی نسخه جدیدتر و گرانتر محصول خود یا اولین خط تولید کاملاً جدید در نظر بگیرید.

8. ارتقاء محصول یا خدمات

ارتقاء محصول یا خدمات، مشوق‌های بسیار خوبی برای برنامه‌های ارجاع مشتری هستند، زیرا هم سرنخ‌های جدید را جذب می‌کنند و هم مشتریان فعلی را تشویق می‌کنند تا به استفاده از محصولات شما ادامه دهند.
اگر محصول یا خدمات ارتقا یافته ای برای ارائه ندارید، می توانید در عوض ویژگی ها، محصولات و خدمات را به مشتریان معرفی کنید که بقیه مشتریان شما ندارند.
نه تنها مشتریان با آنچه تیم توسعه محصول شما روی آن کار کرده اند، آشنا می شوند، بلکه باعث می شود آنها احساس کنند عضوی از یک گروه انحصاری هستند که به این ویژگی های ویژه دسترسی VIP دارند. با این رویکرد، شما فقط یک انگیزه در ازای سرنخ های جدید ارائه نمی کنید. شما مشتریان را تشویق می کنید تا بازخوردهای مثبت خود را به اشتراک بگذارند در حالی که به طور همزمان به تجربه مشتری آنها در طول زمان ارزش اضافه می کنید.

چرا موثر است؟

همیشه خوب است که بخشی از گروه باشید، به خصوص اگر به شما امکان دسترسی به خدمات یا ویژگی های جدید را بدهد. در اینجا یک تجربه متمایز ایجاد کنید و مشتریان خوشحال خواهند شد که درباره شرکت شما صحبت کنند.

برای چه کسی بهتر است؟

شرکت‌های مبتنی بر خدمات و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نمونه‌های خوبی از جایی هستند که این رویکرد ممکن است برتر باشد. با دادن دسترسی زودهنگام به مشتریان مکرر به ویژگی‌ها و عملکردهای جدید، آن‌ها احساس قدردانی می‌کنند و از گفتن این موضوع به دیگران هیجان‌زده می‌شوند.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

دسترسی به ویژگی‌ها و عملکردهایی که هنوز در حال آزمایش هستند بسیار مقرون به صرفه است، زیرا شما در حال حاضر آنها را برای مشتریان بازاریابی نمی‌کنید. در نتیجه، هرگونه فروش ناشی از ارجاعات را می توان یک موفقیت در نظر گرفت.

زمان اجرای آن

هر زمان که محصول یا خدمات جدیدی را ارائه می کنید، این نوع برنامه را اجرا کنید. شما از مزایای آزمایش رایگان بهره مند می شوید و مشتریان خوشحال می شوند که شامل آن شوند.

9. ارتباطات خیریه

در اینجا، شما با کمک به جامعه خود به خود کمک می کنید.
به‌جای پاداش دادن به مشتریان با تخفیف یا رویدادهای انحصاری، با یک سازمان خیریه محلی شریک می‌شوید و هر بار که مشتری فعلی یک ارجاع سرنخ جدید ارائه می‌کند، کمک مالی می‌کنید. این به ویژه برای کمک به ایجاد اعتماد و اعتبار برند در طول زمان مفید است که هر دو در حال حاضر برای مصرف کنندگان در اولویت هستند.

چرا موثر است؟

شهرت برای حفظ مشتری اهمیت دارد. در حالی که خریداران از دریافت تخفیف یا هدیه رایگان خوشحال می شوند، اگر شما مایل به کمک مالی برای هر ارجاع جدید هستید، درک آنها از برند شما و در نتیجه تمایل آنها برای به اشتراک گذاشتن کمپین شما بهبود می یابد.

برای چه کسی بهتر است؟

این رویکرد جذابیت گسترده ای دارد. تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که خیریه ای که به آن کمک می کنید، خیریه ای است که مشتریان فعلی شما به آن اهمیت می دهند.

چگونه موفقیت برنامه را اندازه گیری کنیم؟

از آنجایی که هدف شما در اینجا شهرت است نه درآمد مستقیم، بر اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی و تعاملات آنلاین مثبت با برند خود تمرکز کنید. این نشان می دهد که کمپین شما کار کرده است و تبدیل ها به طور طبیعی باید دنبال شوند.

زمان اجرای آن

در حالی که خیریه در هر زمان از سال یک هدف ارزشمند است، کمک های خیریه ممکن است تأثیر بیشتری در طول یا بلافاصله پس از یک بحران یا رویداد برجسته داشته باشد که باعث می شود مردم به دنبال راه هایی برای کمک باشند.

 

درپایان

پیشنهاد ما به شما این است که می توانید هنگام ارسال محصولات خود برای سوپرایز کردن مشتری هدیه ای با محصول ارسال کنید. نیازی نیست هدیه گران قیمت باشد مهم هدف است، همین که باعث خوش حالی مشتری بشود باعث می شود همیشه در ذهن مشتریان ثبت شوید. اگر هدیه دادن به مشتریان فعلی و احتمال ارجاع آنها منجر به کسب و کار کافی می‌شود که هزینه برنامه هدیه خود را جبران می‌کنید، به آن ادامه دهید. اگر هزینه ها به طور مداوم از درآمد بیشتر است، رویکرد دیگری را در نظر بگیرید.زمانی که آن را اجرا کنیم همه عاشق یک هدیه رایگان هستند از این روش در هر کجا و هر زمان برای هدایت کسب و کار جدید استفاده کنید. همچنین به مقاله برنامه موثر برای ارجاع مشتری سری بزنید تا بتوانید راحت تر و اصولی تر برنامه ریزی کنید برای ارجاع مشتریان خود.

دیدگاه‌ها ۱
ارسال دیدگاه جدید