ایده هایی برای لذت بردن از کسب و کار

ایده هایی برای لذت بردن از کسب و کار
در این پست می‌خوانید:

چگونه از کسب وکار خود لذت ببریم؟

مرکز و هدف خود در زندگی را زیر سوال ببرند. تغییر اولویت ها و احساسات در مورد کار منجر به روندهایی مانند “استعفای بزرگ” و “ترک بی سر و صدا” شده است.
با این حال، مجبور نیستید با آن تماس بگیرید یا از آنجا دور شوید زیرا در محل کار احساس گم شدن می کنید. از راهنمایی یک کارآفرین جوان‌تر تا ایجاد فضایی برای فعالیت‌های غیر کاری، راه‌های زیادی برای روشن کردن دوباره آن جرقه شادی در حرفه‌تان وجود دارد. در یک نظرسنجی از بیش از 300 کارآفرین نشان داد که 63 درصد از صاحبان مشاغل با فرسودگی شغلی سروکار داشته اند یا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنند. حتی اگر ممکن است با شکست‌ها یا حجم کاری فزاینده دست و پنجه نرم کنید، مهم است که به خاطر داشته باشید که شادی را در کار پرورش دهید.

چگونه وقتی بی حوصله هستید از کسب و کار خود لذت ببرید؟

به عنوان یک بنیانگذار، روزهای اولیه یک کسب و کار می تواند پر از هیجان و خلاقیت باشد. همانطور که شرکت شما بزرگ می شود، روزهای شما ممکن است با جلسات و وظایف اداری پر شود.
اگر احساس می‌کنید بی‌حوصله یا بی‌انگیزه هستید، نکات زیر را امتحان کنید.
یک کارآفرین جوان تر را راهنمایی کنید، در نظر بگیرید که یک کارآفرین جدید در شبکه خود را راهنمایی کنید تا اشتیاق خود را در شروع کار دوباره کشف کنید.
زمان و تجربه شما یک دارایی فوق العاده برای شخص دیگری خواهد بود. با به اشتراک گذاشتن خردی که در طول سال ها به دست آورده اید، به شما یادآوری می کند که چقدر پیشرفت کرده اید.

  • یک تمرین بازتابی را شروع کنید

بسیاری از کارآفرینان دلیل خاصی برای شروع یک کسب و کار داشتند مانند دنبال کردن یک علاقه یا دیدن یک نیاز در بازار. اما الهام اصلی اغلب در کار روزمره اداره یک شرکت گم می شود.
زمانی را به فکر کردن در مورد اینکه چرا کسب و کار خود را تاسیس کردید و چرا ممکن است خسته شده باشید، اختصاص دهید. روی دلایلی که به شما انگیزه داده‌اند، هیجانی که احساس می‌کنید، دستاوردهایتان و دلایل دیگری که به سمت ایجاد این سرمایه‌گذاری کشیده شده‌اید، تمرکز کنید.
در مورد دلایل خود بنویسید و جهت هماهنگی با هدف خود را تغییر دهید و اگر دوباره احساسات منفی را تجربه کردید، مجله را مرور کنید.

  • دوباره روی غریزه خلاق خود تمرکز کنید

کارآفرینان تمایل دارند یک جرقه خلاقانه داشته باشند و به توانایی خود در تبدیل یک چشم انداز به واقعیت ایمان دارند. این غریزه خلاق باید یک عامل محرک برای ادامه لذت بردن از کار باشد، اما ممکن است با انباشته شدن وظایف روزانه شما از بین برود.
سعی کنید روزانه بر روی خلاقیت تمرکز کنید مانند وقت گذاشتن برای یک طوفان فکری 10 دقیقه ای از ایده ها یا مسیرهای جدید. شاید یک کار جزئی مانند پاسخ دادن به یک ایمیل انجام نشود، اما در نتیجه از کار خود کمی بیشتر لذت خواهید برد.

  • کاری متفاوت انجام دهید

اگر از کاری که انجام می دهید احساس بی حوصلگی، استرس یا ناتوانی می کنید، سعی کنید برای مدتی کاری متفاوت انجام دهید.
این ممکن است یک چیز کوچک مانند رفتن به باشگاه یا بیرون رفتن برای یک قهوه با یک کتاب باشد یا ممکن است یک چیز بزرگتر باشد مانند چند روز مرخصی و مسافرت.
این واقعیت که شما چنین احساسی دارید، به خصوص در فصل زمستان، کاملا طبیعی است. با این حال، این بازتابی از شما به عنوان یک کارآفرین نیست، پس خیلی به خودتان سخت نگیرید. کمی استراحت کنید و قوی‌تر از همیشه برمی‌گردید.

  • آزمایش های منحصر به فرد را امتحان کنید

اگر در کاری گیر کرده اید، کمی استراحت کنید و آزمایش های جدید و خلاقانه را امتحان کنید. یادگیری تجربی دایره یکنواخت را می شکند، به شما کمک می کند کار خود را متفاوت درک کنید و آگاهی نسبت به چیزهای جدید ایجاد می کند.
اجرای ایده های حاصل از این فرآیند می تواند به شما کمک کند در شغل خود احساس رضایت بیشتری داشته باشید. اجرای روزهای کاری آزمایشی ماهانه در شرکت خود را در نظر بگیرید تا اشتیاق و نوآوری را افزایش دهید.

چگونه از کار لذت ببریم وقتی که خسته هستیم؟

اگر چندین کلاه به سر می‌کنید، سعی می‌کنید با یک کسب‌وکار رو به رشد همگام شوید و بیش از حد در بشقاب‌هایتان کلاه دارید، توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید.

  • تفویض اختیار را یاد بگیرید

اگر در مرحله‌ای هستید که در آن بی‌تفاوت، استرس یا ناامید هستید، شخص دیگری را پیدا کنید که بتواند به تکمیل پروژه کمک کند.
آوردن شخص دیگری می تواند شما را از کارهای تکراری رها کند و به شما امکان می دهد بر روی مناطقی تمرکز کنید که می توانید بیشترین تأثیر را داشته باشید. همچنین این فرصت را برای دیگران فراهم می کند تا بدرخشد.

  • چیزها را به قطعات قابل مدیریت تقسیم کنید

تلاش های کارآفرینانه، به طور طبیعی، رویاهای بزرگ را تشویق می کند. در حالی که این بدان معناست که بنیان‌گذاران می‌توانند در بهترین زمان‌ها کوه‌ها را جابه‌جا کنند، اما می‌توانند در مقیاس جاه‌طلبی‌های خود غرق شوند.
وقتی این احساسات شروع شد، سعی کنید کار خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال پس از تعیین هدف خود برای سال، به عقب برگردید تا آن را به مراحلی که باید هر ماه، هفته و روز بردارید تا به خط پایان بردارید تقسیم کنید.
این باعث ایجاد اهداف قابل کنترل تری می شود و به شما امکان می دهد برای رسیدن به نقطه عطف بعدی به تلاش خود ادامه دهید. داشتن یک کسب و کار یک ماراتن است، بنابراین دریافت آن ضربه دوپامین خوب از برنده های کوچک باعث می شود در هر مایل انگیزه داشته باشید.

 

 

لذت بردن از کار

 

  • از زحمات خود بهره مند شوید

برای بوییدن گل رز استراحت کنید، به تعطیلات بروید، زمانی را با عزیزان خود بگذرانید و دوباره شارژ شوید.
کل زندگی خود را شغل و کار نبینید. کسب وکار فقط بخشی از زندگی است. رشد شخصی و حرفه ای دست به دست هم می دهند و مراقبت از خود در نهایت انگیزه و اشتیاق شما را برای کاری که انجام می دهید تقویت می کند.

  • به بدنت گوش کن

وقتی احساس می‌کنید که خسته می‌شوید، لحظه‌ای وقت بگذارید و احساس بدن خود را بررسی کنید. آیا عضلات شما درد می کند؟ آیا ذهن شما مه آلود است؟
اگر بله، فهرست کارهایتان را دوباره مرتب کنید و کارهای فشرده‌تر مانند نوشتن یا کدنویسی را به یک روز دیگر سوق دهید. به جای اینکه سفت و سخت باشید و به ضرب الاجل های خود پایبند باشید، انعطاف پذیر باشید و همه چیز را عوض کنید.
روز را به مطالعه، تغذیه بدن و معاشرت با عزیزان خود بگذرانید. روز بعد، شما احساس انرژی بیشتری خواهید کرد و فضای بیشتری برای انجام پروژه های خلاقانه خواهید داشت.

  • حلقه اجتماعی خود را دست نخورده نگه دارید

رهبر بودن می تواند استرس زا باشد، که می تواند منجر به از دست دادن ارتباط با دوستان و رفتن به اجتماعات صرفاً برای اهداف تجاری شود.
زمانی را برای استراحت با دوستان نزدیک، بیرون رفتن و استراحت اختصاص دهید. وقتی نگران شغل خود هستید، ذهن را تازه می کند و همه چیز را در چشم انداز قرار می دهد.
ممکن است دائماً در حال تطبیق با تغییرات در محل کار باشید و کسانی که در حلقه درونی شما هستند، یک منطقه راحت را ایجاد می کنند و به شما احساس آرامش و آشنایی می دهند.

  • مدیتیشن را تمرین کنید

ری دالیو، ثروتمند میلیاردر صندوق سرمایه گذاری، دهه ها مراقبه متعالی (TM) را تمرین کرده است و می گوید که به او کمک کرده است به دستاوردهایش برسد. TM نوعی مدیتیشن است که در آن یک مانترا را در سر خود به آرامی تکرار می‌کنید تا زمانی که به آرامش درونی برسید.
سعی کنید دو بار در روز به مدت 20 دقیقه تمرین کنید و از یک معلم مدیتیشن ماورایی معتبر برای آموزش این تکنیک استفاده کنید. از مزایای آن می توان به کاهش فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژی و تمرکز اشاره کرد.

  • برای فعالیت های غیر کاری وقت بگذارید

بسیاری از کارآفرینان در دام این باور می افتند که برای کار 24 ساعته در دسترس هستند. در عوض، از تقویم روزانه استفاده کنید تا زمان فعالیت های غیر کاری را مسدود کنید.

برای مثال زمانی را در طول روز برای انجام یک کار، ورزش، پیاده روی یا مدیتیشن برنامه ریزی کنید. نکته کلیدی این است که پیگیری کنید اگر برای کاری موردی فوری پیش آمد که زمان فعالیت غیر کاری را کاهش داد، فعالیت غیر کاری باید در همان روز یا برای یک روز دیگر برنامه ریزی شود.
توجه به فعالیت‌های غیر کاری با همان سطح اهمیت فعالیت‌های مرتبط با کار، به ایجاد تعادل سالم‌تر بین کار و زندگی کمک می‌کند.

وقتی از کار متنفر هستید چگونه از کار لذت ببرید؟

اگر از شغل خود متنفر هستید، ممکن است انجام هر روز از مراحل ظاهر شدن سخت باشد. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا دوباره آن جرقه شادی را روشن کنید.

  • به علت اصلی برسید

وقتی احساس بی حوصلگی، استرس یا عدم تحقق آن می کنید، سوالات زیر را بپرسید تا بفهمید واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن است:
آخرین باری که احساس هیجان کردم و درگیر کارم شدم کی بود؟ آن وقت چه فرقی داشت؟
چه چیزی مرا به سمت کارآفرین شدن کشاند؟ چشم انداز من برای آینده چیست؟
چه چیزی در زندگی کاری من کم است؟ چه ساختارهای پشتیبانی را می خواهم؟
عوامل متداول شامل عدم تنوع در کار است که منجر به احساس یکنواختی می شود. عدم حمایت، منجر به استرس و فرسودگی شغلی می شود یا فقدان دید نسبت به کار، که باعث می شود فرد احساس ناتمامی داشته باشد.
دانستن آنچه در پشت نارضایتی شما نهفته است، اولین قدم برای احساس مشارکت بیشتر است.

  • از تغییر جهت نترسید

زمانی که دیگر تأثیر کار خود را نمی بینید، احساس عدم تحقق می یابد.
این فرصتی است تا یک قدم به عقب بردارید و ارزیابی کنید که آیا کسب‌وکار همان کاری را که شما تصور می‌کردید انجام می‌دهد یا خیر.
آیا شما تفاوت ایجاد می کنید؟ آیا از سرمایه گذاری کارآفرینی خود درآمد خوبی کسب می کنید؟ آیا میراث مثبتی به جا می گذارید؟ پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا منبع ناراحتی خود را شناسایی کنید.

اگر همه چیز آنطور که می خواهید پیش نمی رود، تغییر جهت را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر مشتری خاصی منبع اصلی استرس شما بوده و برای مدت طولانی بوده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که او را رها کنید و فضایی برای یک مشتری بهتر ایجاد کنید.

چگونه به کارکنان خود کمک کنید تا از کار لذت ببرند؟

نیروی کار متعهد و شاد، نیروی کار مولد است. در اینجا چهار راه آسان برای ایجاد یک محیط انگیزشی برای کارکنان خود آورده شده است.

  • با مثال رهبری کنید

اگر در حال خوشگذرانی هستید، تیم شما از همین روش پیروی خواهد کرد. فرهنگی ایجاد کنید که برای خانواده، مرخصی یا تأثیر اجتماعی ارزش قائل شود و به کارکنان فرصت هایی برای اولویت دادن به آن چیزها ارائه دهید.

  • ارزش های شرکت خود را به اشتراک بگذارید

اطمینان حاصل کنید که تیم شما می داند شرکت شما چه چیزی را نشان می دهد و برای چه چیزی به عنوان یک رهبر ارزش قائل هستید. وقتی کارمندان احساس می کنند بخشی از چیزی بزرگتر هستند، به احتمال زیاد درگیر و با انگیزه می شوند.

  • فرصت هایی برای رشد و توسعه ارائه دهید

بخشی از لذت بردن از کار این است که احساس کنید دائماً در حال یادگیری و رشد هستید. وقتی به کارمندان فرصت هایی برای توسعه مجموعه مهارت های خود و امتحان کردن چیزهای جدید در شغل خود ارائه می دهید، احساس رضایت بیشتری می کنند.

  • قدردانی خود را نشان دهید

کارمندان شما هر روز سخت کار می کنند به آنها نشان دهید که از تلاش های آنها قدردانی می کنید. چیزهای کوچکی مانند تشکر کردن یا ارائه هدیه های گاه به گاه می تواند کمک زیادی به ایجاد احساس ارزشمندی در تیم شما کند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید