اصل گرایی چیست؟

اصل گرایی چیست؟
در این پست می‌خوانید:

اصل گرایی (ESSENTIALISM)

یک لحظه وقت داری؟
فلان جلسه می‌آیی؟
بهم در فلان کار کمک میکنی؟
همه ما هر روز با این سوالات سرو کار داریم و همیشه این نوع سوالات وقت گیر هستند و در آخر روز میبینیم که به هیچ کاری نرسیده ایم و فقط دنبال انجام کارهای غیر ضروری هستیم که هیچ ربطی به ما ندارند و انجام دادن یا ندادن آنها برای ما بی فایده است. خب ما چطور می توانیم در این دام و دور نسل نیفتیم،  در اینجا اصطلاحی داریم بنام اصل گرایی، که در این مطلب به آن اشاره می کنیم.

 

اصل گرایی

اصل گرایی چیست؟

اصل گرایی در واقع به عنوان کارهای بیشتر نیست بلکه انجام کارهای درست است.
اصل گرایی مقطعی نیست مثل مرتب کردن اتاق و کمد نیست که چند وقت یکبار انجام بشود، اصل گرایی همیشگی است .
اصل گرایی یعنی بین انبوه، کارهای خوب آن کاری که واقعا عالی است رو انجام بدهیم.
یعنی یاد بگیریم کارهای کمتری انجام بدهیم ولی با کیفیت عالی تر.
اصل گرایی به شما می آموزد که آنطور که دوست دارید زندگی کنید نه آنطوری که دیگران از شما توقع دارند.
از نظر ما یعنی کاری را در کمترین زمان و به بهترین کیفیت انجام دادن.
در اصل گرایی انرژی به یک مسیر متمرکز  و انرژی پراکنده نیست.
در مقابل اصل گرایی فرع گرایی است که همه جا و برای اکثر افراد هست.

این تفکر که شما می توانستید همه چیز را داشته باشید الان به نظر یک افسانه است که قبلاً به خورد من و شما داده شده، که تا الان هم سایه انداخته و ما رو دچار اضطراب، دلهره و مشغله های فکری روزانه کرده و این افسانه چقدر برای ما مضر است. پس برای موفقیت و در جا نزدن در این انبوه اطلاعات و مشغله‌های کاری باید اولویت های خودمان رو مشخص کنیم و برای رسیدن به آنها خارج از هر دغدغه و دلبستگی به دیگران کارمان را تا رسیدن به هدف اجرا کنیم .در واقع اصل گرایی کلید رسیدن به موفقیت، آرامشی فکری و زندگی پویاست، از آن قافل نشوید. در اصل گرایی شما می آموزید که بیش از حد فکر کردن را کنار بگذارید و از انجام کارهای بی فایده پرهیز کنید و به انجام کارهایی بپردازید که باعث افزایش بازدهی و بهبود عملکرد و در نتیجه منجر به رشد و توسعه فردی ما می شود.

 

در پایان

نمی‌توان در زندگی از میان انبوه خواسته‌ها، همه چیز را خواست و به همه‌ی آن‌ها رسید. متاسفانه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انسان در طول عمر خود به قدری زمان و انرژی دارد که می‌تواند به همه‌ی خواسته‌هایش برسد؛ و رفته رفته کار کردن زیاد ممکن است احساس بی‌مصرفی و بی‌فایده بودن در فرد ایجاد کند. یا این که به قدری سرش شلوغ شود که بهره‌وری گذشته را نداشته باشد. پس حواستان باشد که کارهایی که انجام می دهید حتی اگر اندک به بهترین روش ممکن خودتان باشد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید