اثر مرکب در عمل

اثر مرکب در عمل
در این پست می‌خوانید:

آیا شنیده اید که می گویند: “آن که آهسته و پیوسته برود، برنده می شود؟”

آیا داستان خرگوش را شنیده اید؟ خانوم ها، آقایان، اگر ما مثل لاک پشت باشیم هرکسی رو در هر زمانی و در هر رقابتی شکست می دهیم. چرا؟ نه به این خاطر که بهترین یا باهوش ترین ها باشیم بلکه به این خاطر پیروز خواهیم شد که که عادت های مثبتی رو در خودمان پرورش داده باشیم و در به کار بستن آن عادت ها ثبات و پایداری داشته باشیم، ثباط و پایداری کلید نهایی موفقیت است.در عین حال شاید همین موضوع، یکی از بزرگترین دام ها برای آدم های باشد که برای رسیدن به موفقیت تقلا می کنند.

 

اثر مرکب، اصل به دست آوردن پاداش های بزرگ از طریق مجموعه ای از انتخاب های کوچک و هوشمندانه است. آنچه درباره این فرایند از همه چیز جالب تر است اینست که با وجود اینکه نتنایج به دست آمده خیلی بزرگ است ولی قدم هایی که در هر لحظه برمی دارید، خیلی به چشم نمی آید. می توانید از این استراتژی برای سلامتی، روابط یا بهبود وضعیت مالی یا هر چیز دیگری که می خواهید استفاده کنید. خیلی ها فریب سادگی اثر مرکب را می خورن و خیلی زود از ان خسته می شوند. مثلا بعد از هشت روز دویدن، دست می کشند، چون هنوز هم اضافه وزن دارند یا بعد از شش ماه تمرین، یادگیری نواختن پیانو را رها می کنند، چیزی که نمی دانیم این است که گام های کوچک و به ظاهر ناچیز که پیوسته و در طول زمان انجام می شوند،یک تفاوت بنیادین ایجاد می کنند… ادامه دارد.

 

انتخاب های کوچک و هوشمندانه + پایداری+زمان = تفاوت های بنیاد

 

اگر دوست دارید به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید این داستان با ما ادامه دهید، در پست بعدی با مثال های بیشتری این موضوع ادامه می دهیم .

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید