آشکار شدن دروغ در رزومه کاری

آشکار شدن دروغ در رزومه کاری
در این پست می‌خوانید:

در رزومه(cv) خود دروغ می گویید؟

حداقل به گفته برخی از جویندگان کار، صداقت بهترین سیاست نیست. تحقیقات جدید OfficeTeam نشان می‌دهد که مردم اغلب برای یافتن کار حقیقت را در رزومه (cv)و نامه‌های خود می‌گویند.
تقریباً نیمی از کارمندانی که توسط شرکت کارکنان مورد بررسی قرار گرفتند می گویند که شخصی را می شناسند که در رزومه آنها دروغ گفته است. این یک افزایش 25 درصدی نسبت به سال 2011 است. پنجاه و سه درصد از مدیران سوء ظن پنهانی دارند که نامزدها اغلب ناصادق هستند و 38 درصد پس از کشف دروغ های آنها به متقاضی پاسخ منفی داده اند.
کارفرمایان به وضوح متوجه این واقعیت هستند که برخی از متقاضیان یا تجربه خود را اغراق می کنند یا رزومه هایی را تحویل می دهند که بیشتر تخیلی هستند تا واقعی. اما به نظر می‌رسد که افراد در تلاش اند شغلی بدست آورند. با این حال، تسلیم شدن به وسوسه دروغ گفتن در هنگام درخواست شغل، خطرناک است. ممکن است یک پیشنهاد شغلی را از دست بدهید، به شهرت خود آسیب برسانید، یا حتی پس از فاش شدن فیبرهایتان اخراج شوید. به‌علاوه، برای یک مدیر استخدام آسان‌تر از همیشه است که بفهمد شما در مورد گذشته خود حقیقت را نمی‌گویید. در اینجا 10 روشی که کارفرمایان حقیقت پشت دروغ های رزومه شما را کشف می کنند آورده شده است.

 

دروغ های رزومه

1.دانشگاه شما نمی تواند تأیید کند که فارغ التحصیل شده اید

به گفته مدیران استخدامی ، ادعای فارغ التحصیل شدن از مدرسه خوب و معتبر در حالی که واقعاً مدرکی از یک مدرسه دولتی بدون نام دارید، یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید در رزومه خود درباره آن دروغ بگویید. و در حالی که برخی از کارفرمایان وقتی می گویید به یک مدرسه معبر رفته اید، حرف شما را قبول می کنند، برخی دیگر با تماس مستقیم با مدرسه یا استفاده از یک سرویس، مانند اداره کل دانش آموز ملی، سوابق تحصیلی شما را بررسی می کنند.

2.  نمی توانید در آزمون مهارت قبول شوید

در رزومه خود به راحتی می توان گفت که در همه چیز، از مکالمه فرانسوی گرفته تا کدنویسی، مهارت دارید. اما اثبات اینکه واقعاً آن مهارت ها را دارید کاملاً چیز دیگری است. کارفرمایان می دانند که چقدر ساده است که افراد در مجموعه مهارت های خود اغراق کنند، بنابراین اگر از شما خواسته شد استعدادهای خود را نشان دهید تعجب نکنید.
ممکن است یک مصاحبه کننده به زبانی که ادعا می کنید به آن مسلط هستید از شما سوالی بپرسد. رد شدن در چنین آزمون ابتدایی نشانه ی این است که شما حقیقت را نگفته اید یا بیش از حد از توانایی های خود تعریف کرده اید، که هر دوی آنها احتمالاً شما را از تلاش برای بدست آوردن شغل جدید منع می کند.

3. تاریخ ها

به گفته OfficeTeam، تقریباً یک چهارم از دروغگویان رزومه در مورد تاریخ استخدام خود می گویند. اگر وسوسه شده اید که شکاف رزومه خود را با تغییر تاریخ بپوشانید، این کار را نکنید. یک تماس سریع با کارفرمای قبلی شما تمام چیزی است که لازم است تا کسی بفهمد که شما در چه ماهی از کار بیرون آمده اید و چه مدت بیکار بودید. تلاش برای پوشاندن شکاف ممکن است مدیر استخدام را وادار به بررسی بیشتر کند. اگر نگران شکافی در رزومه هستید که باعث می‌شود شما فردی سست به نظر برسید، آن را با کارآموزی یا دوره یا مشاوره پر کنید، نه دروغ.

4.  رزومه و نامه شما مطابقت ندارند

یک رزومه درخشان و بدون خطا همراه با یک نامه پوششی نامرتب، علامت قرمزی است که شخص کاملاً صادق نیست. چنین تناقضی نشان می‌دهد که شما به C.V خود کمک می‌کنید. یا حتی ممکن است سابقه کاری شخص دیگری را دزدیده باشید و متعلق به خودتان کرده باشید. ناتوانی در به یاد آوردن جزئیات کلیدی تجربیات و مشاغل گذشته خود در طول مصاحبه، یکی دیگر از نشانه هایی است که شغل گذشته خود را جعل کرده اید.

5.  عناوین شغلی شما بیش از حد خوب هستند که واقعی باشند

دو سال از دانشگاه خارج شده و در حال حاضر در پست مدیریت نشسته اید؟ انتظار داشته باشید که یک مصاحبه کننده چند سؤال مهم در مورد مسئولیت های شما بپرسد تا مطمئن شود که واقعاً در مورد عنوان خود حقیقت را می گویید. اگر کارفرمای احتمالی با رئیس سابق شما تماس بگیرد تا شغل گذشته شما را تأیید کند، عناوین شغلی متورم نیز آشکار می شود. در آن زمان است که تبلیغی که از کارآموز بازاریابی به مدیر ارشد بازاریابی به خود دادید آشکار می شود.

6.  در مورد مهارت ها و تجربیات خود مبهم هستید

نامزدهای شغلی ممکن است حقیقت را با استفاده از اصطلاحات مبهم برای توصیف مهارت ها و تجربیات خود بیان کنند. شاید آنها استدلال می کنند که تا زمانی که یک دروغ صریح به زبان نمی آورند، اشکالی ندارد. اما مصاحبه‌گران باهوش افرادی را که آنقدرها که در ابتدا به نظر می‌رسند آگاه نیستند را تشخیص می‌دهند. استفاده از عبارات مبهم می تواند به این معنی باشد که نامزد سعی دارد کمبود تجربه مستقیم را بپوشاند.

7. زبان بدن شما به شما خیانت می کند

ممکن است فکر کنید یک دروغگوی بی عیب و نقص هستید. اما نشانه های ظریف زبان بدن در مصاحبه می تواند دروغ های رزومه شما را از بین ببرد. فقدان تماس چشمی یا بی قراری مداوم ممکن است نشان دهنده عدم صداقت باشد. به گفته لس آنجلس تایمز، لمس بینی، نگاه کردن به پایین هنگام پاسخ دادن به سؤال و دور کردن بدن از مصاحبه کننده راه های دیگری هستند که ممکن است به طور ناخواسته نشان دهند که حقیقت را نمی گویید.

8.  مراجع شما پشتیبان شما نیستند

اگر دروغگوی ماهری هستید، ممکن است مهارت ها یا مسئولیت های گذشته خود را در مصاحبه یا رزومه خود تزئین کنید. اما لزوماً نمی‌توانید روی مراجع خود برای پشتیبان‌گیری حساب کنید. یک مرجع صادقانه میزان واقعی مسئولیت های شغلی شما یا حقیقت به اصطلاح دستاوردهای شما را آشکار می کند. حتی اگر مرجعی بیابید که مایل به همراهی با شرمساری شماست، مصاحبه کننده ممکن است به تنهایی به بررسی بیشتر بپردازد، به ارتباطات متقابل برسد یا به طور مستقل با رئیس یا همکاران قدیمیتان تماس بگیرد تا بفهمد شما واقعاً چه کسی هستید.

9.  جستجوی گوگل حقیقت را آشکار می کند

70 درصد از کارفرمایان قبل از پیشنهاد کار به کاندیدها آنها را زیر نظر می گیرند. بهتر است امیدوار باشید آنچه در رسانه های اجتماعی یا به عنوان بخشی از جستجوی اولیه گوگل پیدا می کند با آنچه در رزومه شما دارید مطابقت داشته باشد. کارفرمایان که تصمیم می گیرند پس از تحقیق آنلاین شخصی را استخدام نکنند، 27 درصد این کار را به این دلیل انجام دادند که متوجه شدند نامزد در مورد مدارک خود دروغ گفته است. برای کشف اینکه دانشگاه شما یک کارخانه دیپلم است یا اینکه شرکتی که سال گذشته ادعا می‌کردید در آن کار می‌کنید، یک دهه پیش از کار افتاده است، کافی است کمی بیشتر در مورد شما تحقیق کنند.

10. کارفرما یک بررسی سوابق انجام می دهد

همه کارفرمایان بررسی سوابق رسمی را انجام نمی دهند. اما اگر با یک کارفرمایی مواجه شدید که سوابقتان را بررسی و اگر دروغ بگویید، شما آن شغل را بدست نخواهید آورد. اگر کارفرما بررسی سوابقتان را انجام داد و متوجه شد که در مورد سابقه کاری، گذشته جنایی، تحصیلات، گواهینامه های حرفه ای یا سایر حقایق کلیدی خود دروغ گفته اید (مستقیماً یا از روی نادیده گرفتن)، انتظار بدست اوردن آن شغل را نداشته باشید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید