آشنایی با مایکروسافت آفیس (Microsoft Office)

آشنایی با مایکروسافت آفیس (Microsoft Office)
در این پست می‌خوانید:

مایکروسافت آفیس چیست؟

از دانشجویان گرفته تا C-Suite، اکثر مردم با Microsoft Office آشنا هستند.
این مجموعه که برای اولین بار توسط بیل گیتس بیش از 30 سال پیش اعلام شد، شامل Word، Excel و PowerPoint بود. در حالی که بسیاری از ویژگی ها از زمان راه اندازی اولیه آن اضافه شده است، بسیاری از محصول اصلی دست نخورده باقی مانده است. در سرتاسر جهان محبوبیت خاصی دارد. مایکروسافت آفیس علاوه بر سه نسخه اولیه، ورد، اکسل و پاورپوینت، امروزه شامل Access، Publisher، OneNote و Outlook نیز می شود که همه به طور یکپارچه با یکدیگر ادغام و یک مجموعه را تشکیل داده اند.

مایکروسافت آفیس مجموعه ای از برنامه های کاربردی دسک تاپ است که به طور خاص برای استفاده در دفاتر محل کار یا کسب و کارهای تجاری طراحی شده است که به 35 زبان مختلف در دسترس است. این نرم افزارها علاوه بر ویندوز برای سیستم عامل های اندروید ، IOS ، مک ، لینوکس و همینطور به صورت آنلاین یا از طریق cloud هم در دسترس است.

 

نسخه های متعدد

چندین نسخه نیز در دسترس هستند، از جمله برنامه های دسکتاپ جدید و بهبود یافته، و همچنین برنامه های تلفن همراه و یک جایگزین مبتنی بر وب برای کاربران ویندوز و مک.
امروزه 1.2 میلیارد نفر در 140 کشور و 107 زبان از مایکروسافت آفیس استفاده می کنند.
مایکروسافت روزانه به طور متوسط 2.6 میلیون دلار نرم افزار به بیش از 86000 سازمان غیرانتفاعی در سراسر جهان اهدا می کند.
در سال 2020، مایکروسافت هوش مصنوعی برای سلامتی را راه‌اندازی کرد، یک ابتکار 40 میلیون دلاری پنج ساله برای کمک به محققان برای بهبود سلامت مردم در سراسر جهان، از جمله مبارزه با19 COVID.

تفاوت مایکروسافت آفیس و مایکروسافت 365 چیست؟

آفیس در مقابل مایکروسافت 365
همچنان می توانید بین Microsoft Office (دسکتاپ) و Microsoft365 (نسخه وب) انتخاب کنید.
در حالی که هر دو برنامه‌های مشابهی را ارائه می‌دهند که کاربران آفیس به آن عادت دارند، هزینه‌های اولیه و پلتفرم‌هایی که در آنها استفاده می‌شوند متفاوت است.

مایکروسافت آفیس (دسکتاپ)
مایکروسافت آفیس (دسکتاپ) را می توان با پرداخت یکباره برای برنامه نصب شده روی یک دستگاه خریداری کرد.
یا یک کارت کلید فیزیکی با کد دانلود خاص خود به شما داده می شود، یا می توانید برنامه را مستقیماً از وب سایت مایکروسافت دانلود کنید.

نمونه کلید محصول

این کلید به شما امکان می دهد تا هر زمانی که بخواهید به برنامه دسترسی داشته باشید. در صورت ارتقاء مایکروسافت یا نسخه جدید مایکروسافت آفیس، اگر می خواهید پشتیبانی دریافت کنید، باید بسته جدید را خریداری کنید. بسته‌های استاندارد Office با Word، Excel، PowerPoint و OneNote ارائه می‌شوند.
اگر کاربر یک رایانه جدید دریافت کند یا به سیستم عامل دیگری سوئیچ کند، باید Office را دوباره خریداری کند.

Microsoft365 (اشتراک آنلاین)

مایکروسافت 365 یک محصول اشتراکی است که می توانید ماهانه یا سالانه آن را پرداخت کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، این محصول قبلا با نام “Office365 ” شناخته می شد تا اینکه در آوریل 2020 تغییر نام داد.
به‌روزرسانی‌های برنامه شامل این هزینه می‌شود، بنابراین هر زمان که مایکروسافت برنامه‌های آفیس خود را به‌روزرسانی کرد، به‌طور خودکار جدیدترین نسخه‌ها را دریافت خواهید کرد.

از آنجایی که 365 مبتنی بر ابر است، از طریق هر دستگاهی قابل دسترسی است. این فناوری به کسب‌وکارها و کارمندان آنها انعطاف‌پذیری می‌دهد، زیرا اسناد و برنامه‌ها صرفاً به رایانه‌ای که برنامه به آن مجوز دارد متصل نمی‌شوند.
اشتراک های شخصی microsoft365 را می توان در حداکثر پنج دستگاه در سراسر رایانه شخصی استفاده کرد و شامل WordWord، Excel، PowerPoint، OneNote، Outlook، Publisher و Access می شود. مشترکین همچنین هر ماه فضای ذخیره سازی OneDrive اضافی (1 ترابایت) و 60 دقیقه Skype رایگان دریافت می کنند.

اشتراک خانواده Microsoft365 را می توان در مجموع 6 نفر به اشتراک گذاشت. این شامل تمام ویژگی های طرح شخصی، به علاوه فضای ذخیره سازی اضافی OneDrive (6 ترابایت) است.
برنامه‌های تجاری Microsoft365 شامل برنامه‌های آفیس، به‌علاوه ویژگی‌های اضافی مانند دسترسی به تیم‌های Microsoft و حفاظت‌های امنیتی پیشرفته است.
چه برنامه هایی در Microsoft Office گنجانده شده است؟
مایکروسافت آفیس از زمان آغاز به کار خود در سال 1988 بسیار تکامل یافته است، و اکنون با مجموعه ای قوی از پیشنهادات برای کاربران فردی و تجاری. در اینجا نگاهی به برنامه هایی که در داخل آفیس خواهید یافت می بینید.

1. مایکروسافت ورد(word)

ورد

یکی از پرکاربردترین برنامه ها در آفیس ورد است. به طور کلی این برنامه شامل نوشتن و ویرایش متن می شود. کارآیی این برنامه شامل نوشتن متن و گزارش، نامه و بررسی املا، ویرایشگر متن ، و ویژگی های صفحه مانند پاراگراف ها و… است.

امکاناتword :
• می توانید اندازه و شکل فونت را تغببر دهید و به صفحه خود شماره صفحه، کادر بندی، سربرگ، پاورقی، ایجاد جدول و … اضافه کنید. در کل شکل ظاهری متن را خودتان انتخاب می کنید.
• ایجاد مقالات و مدترک را برای کاربران راحت می کند و در هر زمانی امکان ویرایش را به شما می دهد یعنی شما به راحتی می توانید متن و محتواهای دیگر را حذف یا اضافه کنید.

• تعداد کلمات و صفحات برای شما نشان داده می شود و همچنین املای صحیح کلمات را بررسی کرده و به صورت خودکار آن را برطرف میکند.
• شما می توانید به راحتی به متن خود تصویر و حتی ویدیو اضافه کنید.
• دستیار کمکی که به صورت آنلاین به شما اطلاعاتی درباره چگونگی کارکرد ابزارها میدهد.

2. مایکروسافت اکسل(excel)

اکسل

اکسل برنامه صفحه گسترده مایکروسافت است که می تواند برای سازماندهی، قالب بندی و محاسبه داده ها استفاده شود.
می‌توانید فرمول‌هایی برای جمع‌آوری مقادیر زیادی از داده‌ها، نمودارها و داده‌های نمودار، توسعه جداول محوری ایجاد کنید.

امکانات excel:
• AutoFormat: می توانید بسیاری از قالب بندی از پیش تعیین شده را انتخاب کنید.
• AutoSum: به شما کمک می کند تا محتوای یک ردیف از سلول های مجاور را جمع کنید.
• List AutoFill: هنگامی که مورد جدیدی به انتهای قالب اضافه می شود ، قالب بندیِ سلول به طور خودکار گسترش پیدا می کند.
• AutoShapes: به شما این امکان را می دهد که با استفاده از تعدادی اشکال هندسی ، جهت نما ، عناصر نمودار ، ستاره ها و موارد دیگر نمودار خود را ترسیم کنید.
• نمودارها: این ویژگی به شما در ارائه نمایش گرافیکی از داده های تان کمک می کند.
• PivotTable: داده ها را در چند ثانیه جمع آوری می کند و به شما این امکان را می دهد تا تجزیه و تحلیل داده ها و تولید گزارش هایی مانند گزارشات مالی دوره ای ، گزارش های آماری و غیره را داشته باشید.

 

3. مایکروسافت پاورپوینت(power point)

پاورپوینت

PowerPoint به شما کمک می کند تا ارائه های حرفه ای ایجاد کنید. پاورپوینت از اسلایدها برای نمایش متن، گرافیک راه اندازی شد. از آن زمان، ویژگی‌های مختلفی برای ساده‌سازی و بهبود ارائه‌ها اضافه شده است.

امکانات power point:
• انواع قالب ، طرح ها ، تم و فونت های متنوع در ایجاد اسلاید های گرافیکی را دارد.
• در ارائه مطلب خود و هنگام رفتن به اسلاید بعدی ، شما میتوانید با استفاده از موس ، کیبورد یا با تنظیم کردن زمان برای هر اسلاید ، به اسلاید بعدی بروید.
• میتوانید افکت ها و ترنزیشن های گرافیکی برای اسلاید خود تنظیم کنید.
• دارای طرح های پس زمینه متعدد و آماده میباشد.
• قالب بندی و مراحل آن به صورت ویزارد است که کار را بسیار آسان میکند.

4. مایکروسافت وان نوت(oneNote)

وان نوت

OneNote به شما این امکان را می دهد که افکار خود را قبل از اینکه فراموش کنید یادداشت کنید. سپس، یادداشت هایتان را می توانید با دیگران به اشتراک بگذارید. بسیار شبیه به یک نوت بوک دیجیتال، برنامه به طور خودکار یادداشت ها را ذخیره می کند. OneNote به عنوان یک برنامه استاندارد آفیس در سال 2013 معرفی شد و به کاربران بیشتری اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های تایپ‌شده، نقاشی‌ها و تصاویر صفحه نمایش خود را با سایر کاربران آنلاین به اشتراک بگذارند.

5. مایکروسافت آوت لوک (Microsoft Outlook)

اوت لوک

Outlook که عمدتاً به عنوان یک برنامه ایمیل استفاده می شود، به عنوان یک مدیر اطلاعات شخصی در نظر گرفته می شود که تقویم ها، مدیران وظایف، مخاطبین، یادداشت ها، مجلات و جلسات مرور شما را هماهنگ می کند.
Outlook را می توان به عنوان یک برنامه مستقل استفاده کرد، یا می توان آن را برای اتصال چندین کاربر به صندوق های پستی و تقویم های مشترک تحت یک سازمان، به شبکه متصل کرد.

6. مایکروسافت اکسس (Microsoft Access)

اکسس

برنامه مدیریت و ایجاد پایگاه داده که با یک رابط کاربری گرافیکی و ابزارهای کاربردی توسعه داده شده است. می تواند داده های ذخیره شده در سایر برنامه ها و پایگاه های داده را مستقیماً وارد برنامه کند یا به آن لینک دهد. اکسس داده ها را در قالب خود براساس موتور پایگاه داده Access Jet ذخیره می کند. شما میتوانید با این برنامه اطلاعات زیادی را به صورت ساختاربندی شده در پایگاه داده اکسس ذخیره کنید.

ویژگی های اکسس:
• انتخابی مناسب برای افرادی که به صورت فردی و یا در تیم های کوچک ، مشغول به کار هستند.
• فهمیدن و استفاده از آن ، آسان تر از یک پایگاه داده سرویس دهنده سمت سرور است.
• ایمپورت و اکسپورت به سایر برنامه های مجموعه آفیس و دیگر نرم افزارها را دارد.
• الگوهای آماده برای کاربران عادی در ایجاد و انتشار داده ها را دارد.
• ساخت و انتشار پایگاه داده وب سایت را بدون دردسر امکان پذیر می کند.

 

7. مایکروسافت شیرپوینت(Share point)

شیرپوینت

شیرپوینت سیستم مدیریت و ذخیره‌سازی اسناد آفیس است که به کاربران و گروه‌ها اجازه می‌دهد تا اشتراک‌گذاری اسناد محافظت شده با رمز عبور را در مکانی امن و سازمان‌یافته تنظیم کنند.

 

چرا باید مایکروسافت آفیس را یاد بگیرم؟

یادگیری مایکروسافت آفیس مزایای قابل توجهی برای گردش کار روزانه، بهره وری و فرصت های شغلی شما دارد. مهارت‌های مایکروسافت آفیس در بسیاری از صنایع و حرفه‌ها ضروری است و به افرادی که این مهارت‌ها را در محل کار دارند، برتری می‌دهد.
• قابلیت استخدام بهتر
اکنون 82 درصد از مشاغل میان رده حداقل به درک کلی از برنامه های مایکروسافت آفیس نیاز دارند. به عبارت ساده، این بدان معناست که افرادی که مهارت های پیشرفته مایکروسافت آفیس دارند، کاندیدای بسیار مورد توجه برای استخدام هستند.
• بهره وری بالاتر
به احتمال زیاد، برنامه های مایکروسافت آفیس وجود دارند که هر روز از آنها استفاده می کنید. تصور کنید اگر میانبرها و نکات مناسب برای رسیدن سریعتر به آن را می دانستید، چقدر در زمان و انرژی می توانید در قالب بندی اسناد در Word یا کار با داده ها در اکسل صرفه جویی کنید.
• سازگاری جهانی
با بیش از 1.2 میلیارد کاربر آفیس در سراسر جهان، مایکروسافت آفیس به طور گسترده توسط شرکت ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان استفاده می شود. یادگیری مایکروسافت آفیس به شما مهارت‌های قابل انتقالی می‌دهد که می‌توانید در همه جا و در طول حرفه‌تان از آن‌ها استفاده کنید.
• آموزش مایکروسافت آفیس
آموزش مایکروسافت آفیس راهی عالی برای ارتقاء مهارت، تجدید دانش و جذابیت بیشتر رزومه شما است.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید