چگونه یک کارت ویزیت خوب طراحی کنیم؟

چگونه یک کارت ویزیت خوب طراحی کنیم؟
در این پست می‌خوانید:

طراحی کارت ویزیت

آیا کارت ویزیت ترفندی قدیمی شده است؟ بستگی داره از کی بپرسی برای برخی، این یک روش منسوخ برای شبکه سازی است، در حالی که دیگران آن را ضروری می دانند تا تأثیر خوبی بر روی اتصالات آینده نگر داشته باشند. به علاوه، شما هرگز نمی دانید چه زمانی با یک مشتری روبرو خواهید شد، بنابراین داشتن یک مشتری در دسترس هرگز ضرری ندارد.
کارت ویزیت شما یک ابزار بازاریابی است. درست مانند هر وثیقه بازاریابی، نیاز به بررسی دقیق و طراحی عمدی دارد. برای به حداکثر رساندن ارزش آنها، ایجاد یک کارت ویزیت به یاد ماندنی و متمایز از بقیه ضروری است.

13 نکته برای طراحی کارت ویزیت

1. اندازه مناسب را انتخاب کنید

یک کارت ویزیت باید به اندازه ای بزرگ باشد که محتویات آن را ببیند اما به اندازه ای کوچک باشد که در جیب یا کیف پول شما جا شود. اندازه ای استاندارد انتخاب کنید. اما می‌توانید چیزی کمی بزرگ‌تر برای قرار دادن اطلاعات بیشتر یا چیزی کوچک‌تر که شامل پیوندهایی به نمونه کارها یا پروفایل‌های آنلاین باشد، انتخاب کنید.

2. از طرح رنگ برند خود استفاده کنید

برخی کارت ویزیت تمام سفید را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر به رنگ های چشم نواز تمایل دارند. با این حال، استفاده از طرح رنگ برند خود را نادیده نگیرید، که می تواند به گسترش آگاهی برند به مشتریان کمک کند.
هنگامی که تغییرات قابل توجهی در برند ایجاد می کنید، مطمئن شوید که کارت ویزیت خود را به روز کنید.
اگر روی یک طرح رنگی تنظیم نشده اید، پس با روانشناسی رنگ ها آشنا شوید تا ببینید کدام یک تصویر برند شما را نشان می دهد.

3. لوگوی کسب و کار خود را درج کنید

گنجاندن لوگوی شرکت شما راه دیگری برای ایجاد آگاهی از برند است. هر چه مشتری لوگو، نام تجاری و سایر مراجع شرکت شما را بیشتر ببیند، احتمال اینکه آن را به خاطر بسپارد بیشتر می شود.
بسته به شکل و اندازه لوگو، آن را در یک گوشه کارت یا در مرکز اضافه کنید. هدف این است که بدون اشغال فضای زیادی برای اطلاعات مهم (مانند نام تجاری، شماره، خدمات) قابل مشاهده باشد.

4. تمام اطلاعات تماس خود را وارد کنید

به غیر از نام و شماره خود، سایر اشکال تماس مانند آدرس ایمیل، URL وب سایت و دسته های رسانه های اجتماعی را نیز در نظر بگیرید.
اگر یک کسب‌وکار محلی هستید، آدرس شرکت خود را در صورتی که مشتریان احتمالی ترجیح می‌دهند به آنجا بروند، اضافه کنید.

5. مواد با کیفیت را انتخاب کنید

کاغذ ارزان یا مقوای شل و ول می‌تواند کارت شما را غیرحرفه‌ای جلوه دهد. بنابراین کارت ضخیم‌تری را انتخاب کنید که حس ممتازی به شما بدهد. همچنین می‌توانید گزینه‌های مختلف جوهر، مانند جوهر متالیک یا جوهر برجسته را برای چیزی منحصربفردتر انتخاب کنید. برای مثال یک ماده با کیفیت و لاک لکه بر روی جوهر انتخاب کنید تا در عین حال که پس‌زمینه مات است، ظاهری براق به کارت بدهید. جهت عمودی نیز آن را متمایز می کند زیرا طرح بندی افقی رایج تر است.

6. دعوت به اقدام را فراموش نکنید

کارت ویزیت باید مردم را ترغیب کند که با شما تماس بگیرند، بنابراین برای اطمینان از اینکه مشتریان قدم بعدی را برمی دارند، یک تماس برای اقدام در نظر بگیرید. برای مثال CTA شما می‌تواند این باشد: «امروز با ما تماس بگیرید» یا «برای جزئیات بیشتر از وب‌سایت ما دیدن کنید» یا «درخواست یک نسخه آزمایشی رایگان».

7. آن را ساده نگه دارید

مردم در طول سال از انواع مشاغل و حرفه ای کارت ویزیت دریافت می کنند. در حالی که استفاده از رنگ ها و طرح های چشم نواز برای برجسته کردن کارت خود وسوسه انگیز است، این همیشه ضروری یا مفید نیست. اگر کسب و کار شما منحصر به فرد است یا خدمات باکیفیتی ارائه می دهد، احتمال دارد که شخص کارت ویزیت شما را در اطراف نگه دارد. به جای نگرانی در مورد طرح رنگ های عجیب و غریب، چیز ساده ای را انتخاب کنید که شامل تمام اطلاعات ضروری مورد نیاز برای خرید محصول یا خدمات شما (به عنوان مثال، نام، لوگو، شماره) باشد.

8. از چاپ با کیفیت استفاده کنید

دو گزینه برای چاپ کارت ویزیت وجود دارد: خودتان این کار را انجام دهید یا از خدمات طراحی استفاده کنید. برای اطمینان از حرفه ای به نظر رسیدن به یک چاپگر و جوهر با کیفیت نیاز دارید. به دنبال جدیدترین چاپگرهای مارک های معروف مانند Epson و HP باشید. در غیر این صورت، از یک شرکت طراحی استفاده کنید که می تواند چندین طرح، کارت و جوهر را برای انتخاب در اختیار شما قرار دهد.

9. قبل از چاپ تصحیح کنید

قبل از چاپ کارت ویزیت خود، تصحیح کنید تا مطمئن شوید که اشتباه تایپی یا اشتباهی وجود ندارد. دوبار بررسی کنید که اطلاعات تماس دقیق و به‌روز باشد و لوگو، برچسب‌ها و رنگ‌ها به درستی برند شما را منتقل کنند.

10. یک کد QR اضافه کنید

افزودن یک کد QR به کارت ویزیت، تماس افراد با شما را آسان‌تر می‌کند. آن را به شماره شما یا یک صفحه فرود در وب سایت خود پیوند دهید. برخی از آن برای کدهای کوپن استفاده می کنند تا مشتریان را تشویق کنند تا مشتری شوند.
تماس برای اقدام شما می‌تواند چیزی شبیه این باشد: «کد QR را برای تخفیف اسکن کنید!»

 

 

کارت ویزیت

11. یک فونت خوانا انتخاب کنید

طراحی کارت ویزیت چیزی فراتر از لوگو و رنگ است. نوع قلمی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تفاوت بین تماس گرفتن و انداختن کارت در سطل زباله باشد.
انتخاب فونتی که خواندن آن دشوار است، دومی را تضمین می کند. بنابراین فونتی قابل خواندن مانند Arial یا Helvetica را انتخاب کنید. اگر تایپ فیس برند شما مشابه و خوانا است، آن را دنبال کنید.

12. هد شات خود را روی کارت قرار دهید

افزودن عکس هد شات به کارت ویزیت شما یک حس شخصی می افزاید و آن را به یاد ماندنی می کند. حتی می تواند به مشتریان احتمالی کمک کند تا شما را شخصا یا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی بشناسند. اگر تصمیم دارید عکس خود را اضافه کنید، از نشان دادن شخصیت خود نترسید.

13. مواد سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید

آیا ماموریتی برای نجات جهان دارید؟ سپس با هر کاری که کسب و کارتان انجام می دهد، از جمله کارت ویزیت، از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. مواد سازگار با محیط زیست، مانند جوهر بامبو و گیاهی را انتخاب کنید. نشان دادن تعهد شرکت شما به پایداری می تواند به جذب مشتریان مشابه کمک کند.

چگونه یک کارت ویزیت را متمایز کنیم؟

شما نمی خواهید کارت شما در میان پشته های کارت های سفید گم شود. در اینجا چند نکته برای جلب توجه بیشتر کارت ویزیت شما وجود دارد.

شامل توصیفات:

افزودن خطی از نظرات مشتری یا توصیفات نشان می دهد که شما حرفه ای هستید که ارزش تماس گرفتن را دارد. در نظر بگیرید که آن را در بالا یا پایین کارت قرار دهید.

کمی بافت به آن بدهید:

پوشش های مات یا براق تنها گزینه های شما نیستند. می‌توانید طرح‌های بافت‌دار، مانند جوهر برجسته را امتحان کنید تا کلمات و اشکال را بیرون بیاورید (به معنای واقعی کلمه).

از یک شکل یا اندازه منحصر به فرد استفاده کنید:

به جای چسبیدن به شکل و اندازه استاندارد (3.5 اینچ در 2 اینچ)، سعی کنید شکل را به دایره، ستاره یا مربع تغییر دهید.
گزینه دیگر استفاده از حروف و طرح های برش لیزری است. با یک ماده چوبی، روی فلز معمولی، با حروف برش لیزری رفت.

چگونه یک کارت ویزیت به صورت رایگان طراحی کنیم؟

آیا نمی خواهید هزینه ای برای یک آژانس طراحی برای ایجاد کارت خود خرج کنید؟ خودتان با استفاده از نرم افزار رایگانی که قالب های کارت ویزیت را ارائه می دهد، این کار را انجام دهید.

در اینجا چند گزینه وجود دارد:

Canva یک طرح رایگان ارائه می دهد که می توانید از آن برای ایجاد کارت ویزیت با ظاهر حرفه ای استفاده کنید. انواع قالب ها و ابزارهای سفارشی سازی و همچنین امکان آپلود تصاویر و لوگوها را ارائه می دهد.

Visme یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین است که به اعضا امکان می دهد با استفاده از ده ها قالب کارت ویزیت ایجاد کنند. همچنین می توانید از ابتدا طراحی کنید، سپس آن را با فرمت JPG دانلود کنید.
Adobe Express دارای الگوها، دارایی های طراحی و عکس های بدون حق امتیاز است که می توانید برای ایجاد کارت ویزیت از آنها استفاده کنید. می توانید طرح خود را به صورت PDF، PNG یا JPG دانلود کنید.

Jukebox یک سازنده کارت ویزیت آنلاین با قالب ها و گزینه های سفارشی سازی مختلف است. می توانید مستقیماً از سایت چاپ کنید (بدون نیاز به ثبت نام)، یا طرح خود را به صورت فایل PDF یا JPG برای استفاده بعدی ذخیره کنید.

Business Card Maker یک ابزار آنلاین با کاربری آسان برای ایجاد کارت هایی با ظاهر حرفه ای است و طرح های رنگی از پیش ساخته شده را ارائه می دهد. می توانید نسخه نهایی را به صورت PDF یا JPG دانلود کنید.

VistaCreate یک ابزار طراحی گرافیکی رایگان است که به شما امکان می دهد کارت های سفارشی را با ویرایشگر کشیدن و رها کردن و کتابخانه قالب ها و گرافیک های خود ایجاد کنید. می توانید تصاویر و لوگوها را آپلود کنید و مستقیماً از سایت چاپ کنید یا طرح خود را به صورت فایل PDF ذخیره کنید.

دیدگاه‌ها ۱
ارسال دیدگاه جدید