نحوه معرفی خود در مصاحبه

نحوه معرفی خود در مصاحبه
در این پست می‌خوانید:

چگونه خود را در مصاحبه معرفی کنیم؟

در اینجا شما یک داستان مختصر و متقاعدکننده در مورد اینکه چه کسی هستید و چگونه می‌توانید در حین انجام آن اعتماد به نفس را منتقل کنید ، به اشتراک می‌گذاریم.
اولین برداشت ها به سرعت اتفاق می افتد. در طول فرآیند مصاحبه، ممکن است چندین بار خود را معرفی کنید، از جمله در محل پذیرش، به یک استخدام کننده، به مدیر استخدام و در طول مصاحبه. چند دستورالعمل وجود دارد که می توانید در مورد نحوه معرفی خود در هر محیط مصاحبه دنبال کنید. سعی کنید رزومه خود را بروز رسانی و ارتقا دهید و می توانید برای ساختن رزومه خوب از متخصص کمک بگیرید.

 

معرفی در مصاحبه

در اینجا به این چند نکته توجه کنید:

  •  با تحقیق در مورد شرکت و مصاحبه کنندگان خود شروع کنید.
  •  برای مصاحبه حرفه ای بپوشید.
  • از حواس پرتی خودداری کنید و تماس چشمی خود را حفظ کنید.
  •  لبخند بزنید – مطمئن و راحت باشید.
  •  از زبان بدن باز و حرفه ای استفاده کنید.
  •  یک سلام و معرفی کوتاه از خودتان تهیه کنید.
  •  معرفی خود را با یک دوست تمرین کنید.
  •  قبل از مصاحبه آماده شوید.
  • قبل از مصاحبه

هنگامی که برای اولین بار وارد ساختمانی می شوید که در آن مصاحبه شغلی شما انجام می شود، ممکن است لازم باشد به پذیرش مراجعه کنید. قدم به جلو بگذارید و خود را با نام کامل، زمان مصاحبه و عنوان شغلی نقشی که برای آن مصاحبه می کنید معرفی کنید. این می تواند سریع و ساده باشد، مانند:
«سلام، اسم من محمد فرجی است. من برای یک مصاحبه شغلی ساعت 12 برای نقش مدیر برنامه اینجا هستم.»
پس از پر کردن فرم مصاحبه ، ممکن است از شما خواسته شود منتظر بمانید تا استخدام کننده یا نماینده منابع انسانی برای ملاقات با شما بیاید.
توجه داشته باشید که بهتر است از بیرون آوردن گوشی خود برای گذراندن زمان در حین انتظار خودداری کنید.
هنگامی که شخصی برای خوش آمدگویی به شما می آید، به ملاقات او بایستید و هنگام معرفی خود مراحل زیر را دنبال کنید:
لبخند بزنید و محکم به آنها دست بدهید، اما دست آنها را خیلی محکم نگیرید.
با صدایی مطمئن خود را با نام کامل خود معرفی کنید.
هنگامی که آنها خود را معرفی می کنند، به آنها پاسخ دهید: “خوشحالم که با شما آشنا شدم…” و سپس نام آنها را با صدای بلند تکرار کنید.

اگر قبل از مصاحبه شغلی خود از طریق تلفن یا ایمیل با این شخص صحبت کرده اید، می توانید چیزی شبیه به:
“از آشنایی حضوری با شما خوشحالم.”
وقتی در حال صحبت هستید، لبخند بزنید و به چشمان آنها نگاه کنید.
در اینجا، این شخص شما را مستقیماً به اتاق مصاحبه راهنمایی کند. اگر این شخص شما را محل مصاحبه همراهی کند حتماً قبل از ترک از او تشکر کنید.
معمولاً شما در یک اتاق می نشینید تا منتظر بمانید تا مصاحبه کننده شما به ملاقات شما بیاید. ممکن است بخواهید از این زمان استفاده کنید آب بنوشید و چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. هنگامی که مصاحبه کننده شما وارد اتاق می شود، با اعتماد به نفس به آنها سلام کنید و بایستید، دست خود را برای تکان دادن دست او دراز کنید، نام خود را بیان کنید و لبخند بزنید.

  • هنگام مصاحبه

این احتمال وجود دارد که مصاحبه کننده شما نقشی را که برای آن درخواست می کنید می داند و رزومه شما را دیده است. با این حال، باید یک بیانیه کوتاه آماده کنید تا مطمئن شوید که آنها می دانند شما چه کسی هستید و برای چه نقشی درخواست می کنید.
مانند:
دیدار با شما برای صحبت در مورد نقش کمکی در تیم بسیار عالی است.
اگر کمی سکوت وجود دارد، از رهبری کردن مصاحبه نترسید. در اینجا مثالی وجود دارد که ممکن است فردی که برای یک موقعیت طراحی گرافیک درخواست می دهد از آن استفاده کند:

“من یک طراح گرافیک با بیش از پنج سال تجربه متخصص در ایجاد تجربیات زیبا و منحصر به فرد وب سایت هستم که محیط وب سایت را برای کاربران لذت بخش تر می کنم. من مشتاقانه منتظر رشد مهارت های مدیریتی خود هستم و امیدوارم تیمی را توسعه و الهام بخش باشم.
یکی از سوالات رایج مصاحبه که ممکن است در اوایل از شما پرسیده شود این است که “در مورد خودت به من بگو”. داشتن یک طرح کلی داخلی (یا نوشته شده، اگر مفید باشد  اما از خواندن مستقیم آن برای حفظ گفتگوها اجتناب کنید) می تواند به پاسخ شما کمک کند. آن را مختصر و بر این موضوع متمرکز کنید که چرا پیشینه شما، شما را برای این فرصت شغلی مناسب می کند.
آماده شدن زودتر از موعد می تواند به آرامش اعصاب شما کمک کند، بنابراین در مورد شرکت و در صورت امکان، در مورد مصاحبه کنندگان خود تحقیق کنید. این به هدایت بقیه مکالمه کمک می‌کند، شما را آماده می‌کند تا به سؤالات هوشمندانه پاسخ دهید و از خودتان سؤالات دقیق و آگاهانه بپرسید.
شما می توانید با بحث در مورد وضعیت فعلی خود شروع کنید. جایگاهی که الان قرار دارید را توضیح دهید و دستاورد ها و مسئولیت های مهم مرتبط را برجسته کنید. از تجربیات قبلی خود و اینکه چگونه به شما کمک کرده به این نتایج رسیده اید تعریف کنید. علایقتان را به شغلتان ارتباط دهید.

  • بعد از مصاحبه

هیچ مقدمه ای بدون خداحافظی کامل نمی شود. پس از پایان مصاحبه، از مصاحبه کننده خود پیروی کنید: زمانی که می ایستد بایستید، دوباره با آنها دست بدهید و با لبخند از آنها تشکر کنید. می توانید برای گفتن چند عبارت آماده شوید که مکالمه را با یک نکته مثبت به پایان برساند، مانند:
“از ملاقات با شما لذت بردم، من از وقت شما قدردانی می کنم.”
“ممنون از گفتگوی عالی، امیدوارم از بقیه روز خود لذت ببرید.”
شنیدن بیشتر در مورد نقش شما در اینجا عالی بود، امیدوارم در آینده با شما در تماس باشم.
اگر چندین دور مصاحبه دارید، آماده باشید که بایستید و به مصاحبه کننده بعدی خود سلام کنید و مراحل بالا را تکرار کنید.

نکات تاکیدی:

برای اولین لحظه‌های سخنرانی خود برنامه‌ریزی کنید. وقتی شروع به معرفی شفاهی خود می کنید، اعتماد به نفس مهم است، بنابراین هنگام شروع صحبت با شخص مورد نظر، همان اصول را به کار ببرید.
برای ایجاد یک پایه محکم، جسورانه نام خود را بیان کنید. از صحبت کردن نترسید، باید از وادار کردن مردم برای شنیدن نام شما یا درخواست دوباره آن جلوگیری کنید. صدای ثابت نشان می دهد که شما اعتماد به نفس دارید، در مورد فرصت ها هیجان زده هستید و می خواهید به وقت آنها احترام بگذارید.
بدیهی به نظر می رسد، اما مطمئن شوید که نام مصاحبه کننده را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. استرس می تواند باعث شود که این جزئیات به راحتی فراموش کنید. برای کمک به یادآوری در حین انجام مکالمه، نام آنها را گوش کنید و در مقدمه خود تکرار کنید. مثلا:
مصاحبه کننده: “سلام، نام من نجفی است.”
شما: «خانم/ آقای نجفی ، از آشنایی با شما خوشحالم. اسم من محمد فرجی است.»

ارتباط غیرکلامی مهم است که به خاطر داشته باشید. هنگامی که در طول فرآیند مصاحبه با افراد ملاقات می کنید، حفظ ارتباط چشمی همانطور که خود را معرفی می کنید یک تمرین خوب است. این می تواند به مصاحبه کنندگان نشان دهد که شما درگیر گفتگو هستید و می توانید به خوبی با همکاران احتمالی آینده خود ارتباط برقرار کنید.

نکته: مطمئن نیستید که چگونه ممکن است خود را در هنگام معرفی معرفی کنید؟ سعی کنید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را برای تمرین معرفی خود استخدام کنید. آینه نیز یک ابزار تمرینی عالی است.

درپایان 

شما احتمالاً در زندگی خود با صدها نفر ملاقات کرده اید، و یک مصاحبه شغلی شامل همان آداب و رسومی است که هنگام ملاقات با افراد جدید استفاده می کنید. مصاحبه‌کنندگان شما می‌خواهند یک هم تیمی عالی را به همان اندازه که شما می‌خواهید در تیم باشید استخدام کنند به این معنی که آنها می‌خواهند شما موفق شوید. وقتی در مصاحبه بعدی خود را معرفی می کنید، اعتماد به نفس، آمادگی و لبخند کمک زیادی می کند.

اگر می خواهید در مورد مصاحبه مطالب بیشتری مطالعه کنید به مقاله نکاتی که در مصاحبه باید رعایت کرد! سر بزنید. 

جستجوی کاربران برای این مطلب:

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید