مهارت های موثر در تغییر کسب و کار

مهارت های موثر در تغییر کسب و کار
در این پست می‌خوانید:

مهارت های تغییر در کسب و کار

تغییر شغل یکی از مهم ترین تصمیمات هر فرد است که بسیاری از افراد در طول سال های کاری خود به این تغییر می اندیشند. شما نباید بدون داشتن برنامه این کار را انجام دهید چرا که تغییر دادن شغل در طول دوره کاری نمی تواند زیاد اتفاق بیفتد پس تصمیمات شما برپایه اصول کسب و کاری باشد. اگر بخواهید مداوم درکسب و کار خود تغییر ایجاد کنید نمی توانید مهارت های لازم را در بربگیرید و همچنین بهره ی مورد نیاز را بدست آورید.
ممکن است شما تصمیم درستی برای تغییر شغل گرفته باشید اما برای قبول کردن مسئولیت کار جدید احساس نگرانی و آماده نبودن داشته باشید.
اما توجه داشته باشید که جای نگرانی نیست اگر شما در کارهایتان برنامه ریزی و برای هدفتان راه های درست را انتخاب و برایشان تلاش کنید می توانید به صورت موفقیت آمیز در کسب و کارتان تغییر ایجاد کنید.

1. آماده بودن برای تغییر شغل

اگر از شغل فعلی خود راضی نیستید و احساس خوبی در انجام این شغل ندارید این مسئله به تنهایی دلیل خوبی برای تغییر شغل نیست. اگر شما از جایگاه و شغل فعلی خود رضایت کافی را ندارید بهتر است ابتدا بفکر تغییر پست هایی مشابه پست خود در سازمان های دیگر باشید. اگر هم این راهکار جواب نداد می توانید در مورد کار مورد نظرتان تحقیق کنید. هنگامی که احساس خستگی و کلافگی در مورد این موضوع کردید بهتر است چند روزی به خود استراحت دهید و بعد آن در مورد موضوع تغییر شغل تصمیم گیری کنید.

2. آموختن مهارت جدید

بیشتر افرادی که بفکر تغییر شغل هستند، در واقع علاقه زیادی به تغییر حوزه کاری خود دارند. شما می توانید بدنبال یادگیری مهارت جدید بروید اما به این توجه داشته باشید که ابتدا علایقتان را پیدا کنید، در موردش به خوبی تحقیق کنید، بدنبال آموزش و یادگیری بروید، از مشاورهای کسب وکار مشاوره بگیرید.

3. بکارگیری مهارت

شما وقتی در یادگیری مهارتی به مرحله نیمه حرفه ای رسیدید می توانید با انجام پروژه های جدید، تجربه های خود را بکار بگیرید.
در صورت حرفه ای شدن هم می توانید پروژه ها را بعنوان نمونه کار تحویل دهید.

4. راه اندازی کسب و کار

شما حتما نیازی به پیدا کردن موقعیت شغلی ندارید، میتوانید کسب و کاری راه اندازی کنید و صفر تا صد کار را خودتان انجام دهید. حتی می توانید به عنوان شغل دوم نیز این کار را انجام دهید.

5. قدم های کوچک و با احتیاط

توجه داشته باشید که تغییر شغل جزو کارهای بسیار پر ریسک است و شما نباید ناگهانی همه چیز را رها کنید و سمت کار جدید بروید. بهترین راه برای آغاز کار، شروع شغل جدید به عنوان شغل دومتان است. شما با برداشتن قدم های کوچک ریسک کمتری می کنید و هر زمانی که در شغل دوم خود موفق شدید می توانید به کنار گذاشتن شغل اول فکر کنید.

6. داشتن راهنمای خوب 

شما می توانید با پیدا کردن مربی که در حوزه کاری شما دارای تجربه است در طی این مسیر کمک بگیرید و از تجربه های او استفاده کنید. داشتن مربی خوب باعث می شود در طی مسیر خیلی از خطاها را انجام ندهیم یا اشتباهاتمان را جبران کنیم. شما می توانید از اول مسیر با مربی شروع کنید. پس حواستان باشد که احتیاج به راهنما دارید.

مهارت در کسب و کار

7. توجه به بازارکار 

بسیاری از شغل هایی که مورد علاقه افراد است درآمد قابل توجهی ندارد. پس بهتر است همان ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که مسیر پیشرفت شغلی برای آن دسته از افرادی به وجود می‌آید که بتوانند به توانایی‌ها، استعدادها و مهارت‌های خود در ابتدای کار فکر کنند. در غیر این صورت شما نمی‌توانید راههای پیشرفت در کار را بشناسید و از عوارض تغییر شغل، خود را مصون نگه دارید؛ البته اگر شما تنها نیز بخواهید به علاقه خود فکر کنید، علاقه نمی تواند راه های پیشرفت در کار را برای شما باز کند؛ چرا که برخی از شغل ها شاید درآمد بالایی نداشته باشند و به همین دلیل مسیر پیشرفت شغلی شما را تحت شعاع قرار دهند و به این طریق عوارض تغییر شغل به شما نزدیک خواهند شد.

8. ذهن باز و خلاق 

از دیگر مواردی که می‌تواند تاثیر مثبتی بر مسیر تغییر شغل داشته باشد، داشتن یک ذهن باز و خلاق است. در رابطه با این موضوع می‌توان گفت که یک فرد با چنین خصوصیتی، می‌تواند به درستی در مسیر تغییر شغل قدم بردارد. توصیه ما به شما این است که به احساسات درونی خود اعتماد کنید و تمرکز مناسبی بر روی آن‌ها داشته باشید، چرا که این موضوع سبب می‌شود که هدایت درستی در مسیر شما صورت گیرد.

9. مقدار بودجه مالی

میزان بودجه و درآمد بسیار مهم است. در هر کاری بخواهید سرمایه گذاری کنید نسبت بودجه شما به نسبت موفقیت شما در کار ربطی ندارد. شما باید توجه داشته باشید که هر کاری درامد مخصوص خودش را دارد و هرچه شما پروژه بزرگ تری در کار بگیرید می توانید درآمد بهتری هم داشته باشید.

10. تجربه

شما می‌توانید برای به دست آوردن تجربه، در کسب و کارهایی که در حوزه فعالیت شما فعالیت دارند یا نزدیک هستند، مشغول شوید. برای چنین فعالیتی باید به صورت داوطلبانه حاضر شوید تا تجربه‌ای برای شما به ثبت برسد.

11. دست روی گزینه‌های خاص بگذارید

بسیاری از شغل‌ها وجود دارند که شرایط و زمینه خاصی را می‌طلبند و از همین جهت افراد کمتری نسبت به آن‌ها تمایل و واکنش نشان می‌دهند. چنین موقعیتی را می‌توان مناسب در نظر گرفت و نسبت به مشغول شدن در آن‌ها اقدامات لازم را انجام داد. البته باید متذکر شد که شاید شما هم شرایط لازم را نداشته باشید و مورد تایید شرکت انتخابی قرار نگیرید؛ اما باز هم توصیه می‌شود شانس خود را امتحان کنید؛ چرا که امکان دارد شرایط برای شما فراهم شود و بتوانید به راحتی و با خیال راحت نسبت به تغییر شغل اقدام کنید.

و در پایان، دلایلی که باید شغلتان را تغییر دهید:
1. در خطر بودن سلامتی
2. یکنواختی در کار و نبود چالش
3. فشار کار بیش از اندازه کار
4. دور بودن موقعیت مکانی
5. نبود پیشرفت در مسیر کاری
6. کم بودن حقوق
7. نگرفتن ارتباط با مدیر
8. احساس بی ارزشی
9. اتلاف وقت از لحاظ توانایی و مهارت

دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید