چه کسانی باید فکر تغییر شغل باشند؟

چه کسانی باید فکر تغییر شغل باشند؟
در این پست می‌خوانید:

شغل نامناسب

گاهی اوقات، پیشنهادهای شغلی ممکن است در تبلیغات جالب تر از آنچه در زندگی واقعی هستند به نظر برسند. وقتی برای یک شغل جدید درخواست می دهید، سعی می کنید به آن فرصت بدهید زیرا همیشه پذیرفتن تغییرات خوب است. با این حال، وقتی انگیزه شما شروع به کاهش می کند و قبل از رفتن به محل کار شروع به تردید می کنید، وقت آن است که یک دقیقه وقت بگذارید و در تصمیمی که گرفته اید تجدید نظر کنید.
اعتراف به اینکه انتخاب اشتباهی انجام داده اید می تواند ترسناک باشد، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی روی آن کار می کنید. یافتن شغل جدیدی که انتظارات شما را برآورده نمی کند می تواند ناامید کننده باشد. با این حال، باید روبه جلو حرکت کنید. هنگامی که وارد شغل جدیدی می شوید، تجزیه و تحلیل و تشخیص اینکه آیا به شما کمک می کند تا به اهداف شغلی خود برسید بسیار مهم است. به همین ترتیب، باید آگاه باشید که ممکن است مدتی طول بکشد. با توجه به این که، اگر فکر می کنید انتخاب درستی انجام نداده اید یا در شغل جدید خود احساس ناراحتی می کنید، در اینجا چند نشانه وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید که آیا این شغل برای شما مناسب نیست یا خیر.

 

تغییر شغل

  • نقاط قوت شما برای موقعیت فعلی شما مورد نیاز نیست

یافتن شغلی که در آن بهترین مهارت های شما مورد نیاز نباشد، می تواند ناامید کننده باشد. با توجه به آن، باید در نظر داشته باشید که آیا نقاط قوت شما برای موقعیت واقعی شما ضروری است یا خیر. بسیاری از افراد دارای انواع مختلفی از استعدادها هستند..اگر به دلیل استفاده نکردن از نقاط قوت خود احساس ناامیدی می کنید، می توانید با رئیس خود صحبت کنید. در نتیجه، احتمالا راهی برای پیاده سازی مهارت های اولیه خود در موقعیت فعلی خود پیدا خواهید کرد. در عین حال، اگر بعد از صحبت با رئیس خود نتوانستید راه حلی بیابید، می تواند نشانه بزرگی باشد که شغل شما مناسب شما نیست.

  • خودت بودن ممکن نیست!

با این کار، مهم است که احساس راحتی کنید که خودتان باشید، از نیازهای خود دفاع کنید و افکار خود را در محل کار بیان کنید. اگر در نقش خود احساس امنیت نمی کنید مهم است که تأکید کنید اگر اجازه ندارید در شغل فعلی خود خودتان باشید، این یک هشدار است. به عنوان مثال، مدیران پایگاه داده همیشه در مورد فناوری، برنامه نویسی و راه هایی برای افزایش مهارت های مدیریت داده خود صحبت می کنند. در آن شرایط، اگر افراد همفکر آنها را احاطه نکنند، سرکوب خواهند شد. علاوه بر این، کار در شرکتی با محیط کاری عالی به شما این امکان را می دهد که روز به روز پیشرفت کنید و بهتر شوید. برعکس، شما نمی توانید به جلو حرکت کنید و فقط در محل کار فعلی خود یکنواخت زندگی خواهید کرد.

  • دیگر اشتیاقی ندارید

داشتن اشتیاق به کاری که انجام می دهید به شما امکان می دهد تا نتایج قابل توجه تری داشته باشید. به همین ترتیب، برای دستیابی به موفقیت حرفه ای حیاتی است. با در نظر گرفتن این موضوع، باید متوجه شوید که آیا شغل فعلی شما باعث ایجاد انگیزه در شما می شود یا خیر. وقتی عاشق کارتان باشید. در واقع، آنها هر کاری را که لازم است برای ارائه بهترین نتایج انجام خواهند داد. احساس اشتیاق به کارکنان اجازه می دهد تا برای رسیدن به اهداف و غلبه بر چالش ها سخت تر کار کنند. به همین دلیل، اگر احساس می کنید که در حال از دست دادن اشتیاق در شغل فعلی خود هستید، در ترک شغل خود تردید نکنید و به دنبال شغل جدید بگردید.

  • مسئولیت‌های شما باعث می‌شود که دائماً احساس غرق شدن کنید

داشتن شغلی که مسئولیت های زیادی بر دوش دارید ، می تواند باعث شود که احساس خستگی کنید.اگر همیشه غرق باشید، نمی توانید عملکرد خوبی داشته باشید. اعتراف به اینکه مهارت های شما کافی نیست می تواند ضربه سختی به غرور شما وارد کند. اما، به یاد داشته باشید که پذیرش زمانی که برای این کار ساخته نشده اید می تواند برای جلوگیری از مشکلات مفید باشد. به همین ترتیب، همه آمادگی مقابله با موقعیت های استرس زا را ندارند. متخصصان امنیت سایبری مسئول حفظ امنیت اطلاعات شرکت ها هستند. تحت این شرایط، می توان گفت که آنها اغلب با موقعیت های استرس زا سر و کار دارند. در این صورت، چون نمی توانند عملکرد خود را به خطر بیندازند، باید سلامت روانی و وضعیت جسمانی خود را به طور مداوم ارزیابی کنند. برعکس، اگر نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، قادر به جلوگیری از نقض اطلاعات و سایر حملات سایبری نخواهند بود.

  • هیچ فرصتی برای رشد وجود ندارد

امروزه، از آنجایی که رقابت سخت است، منطقی است که به دنبال مکانی باشید که بتوانید در آن رشد کنید. داشتن توسعه حرفه ای برای بهبود و اجرای بهترین شیوه ها ضروری است. همچنین، دستیابی به مشاغل بهتر و دریافت حقوق بهتر حیاتی است. در این شرایط، اگر نمی توانید در داخل شرکت رشد کنید یا حداقل پیشرفت حرفه ای داشته باشید، می تواند نشانه این باشد که شما باید شغلتان را تغییر دهید.

  • ارزش های شما با ارزش های سازمان شما همخوانی ندارد

مهم است که با فرهنگ سازمان خود هماهنگ شوید تا بتوانید در محل کار احساس تعلق و امنیت کنید. ارزیابی کنید که آیا ارزش ها، باورها و اخلاق شما با سازمان شما همخوانی دارد یا خیر و اینکه چه نوع روابطی با همکاران خود دارید. اگر احساس نمی کنید که از نظر فرهنگی در محل کار مناسب هستید، ممکن است بتوانید نقش مشابهی را در سازمان دیگری دنبال کنید.

  • هر هفته در مورد رفتن به محل کار اضطراب دارید

در حالی که بازگشت به محل کار پس از استراحت آخر هفته ممکن است برای هر حرفه ای چالش برانگیز باشد، اگر به طور منظم در مورد نقش خود اضطراب دارید، ممکن است برای شما مناسب نباشد. مهم است که با شغل خود احساس راحتی کنید و قادر به تولید بهترین کار خود باشید.

  • روابط شما با همکارانتان سطحی است

داشتن روابط قوی با همکاران نقش مهمی برای شما دارد . این امر به ویژه در موقعیت هایی که نیاز به همکاری منظم و کار گروهی دارید صادق است. اگر روابط شما با همکارانتان عمیق نیست و ارتباط با آنها را چالش برانگیز می دانید، شغل شما ممکن است برای شما مناسب نباشد.

  • شما آینده ای با سازمان خود نمی بینید

این معمول است که در مورد اینکه چگونه با گذشت زمان ممکن است در حرفه خود پیشرفت کنید. اگر نمی توانید آینده ای را با سازمان خود تصور کنید چه به دلیل کمبود فرصت های پیشرفت یا سایر عوامل باشد ممکن است بخواهید در نقش خود تجدید نظر کنید. ممکن است ازین طریق بتوانید اهداف حرفه ای بلند مدت خود را محقق کنید.

  • احساس ارزشمندی نمی کنید

احساس ارزشمندی توسط همکاران و سرپرست می تواند به شما کمک کند در نقش خود بهتر عمل کنید و از نظر حرفه ای رضایت بیشتری کسب کنید. اگر احساس ارزشمندی نمی کنید، ممکن است در تولید کار با کیفیت بالا و متعهد شدن به چشم انداز تیم خود با چالش هایی روبرو شوید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که کمبود بازخورد مثبت یا جبران ناکافی برای کار خود را تجربه کنید.

 

در پایان

اگر شما هم احساس خوبی هنگام انجام شغلتان ندارید و بعد از خواندن مقاله بالا بفکر تغییر شغل افتادید بهتر است مقاله مهارت های موثر در تغییر کسب و کار را هم مطالعه کنید و بعد تصمیم خود را برای تغییر شغل بگیرید.

دیدگاه‌ها ۱
ارسال دیدگاه جدید