موانع موفقیت کارمندان در سازمان ها

موانع موفقیت کارمندان در سازمان ها
در این پست می‌خوانید:

موانع موفقیت در سازمان ها

موفقیت شامل چیزهای زیادی است و تا حد زیادی به ترجیحات و خواسته های فردی بستگی دارد. برای یک نفر، این می تواند شغلی پرمخاطب باشد، در حالی که برای دیگری، می تواند خداحافظی با آن شغل رویایی و داشتن یک زندگی آرام و راحت بدون فشار کاری باشد. این یک واقعیت است که موانع متعددی برای موفقیت وجود دارد که به عنوان دیواری در مقابل یک فرد بالا می رود و او را از رسیدن به خواسته قلبی باز می دارد. اگر سازمان ساختار، پشتیبانی، سیستم و رهبری درست نداشته باشد آسیب می بیند. اجازه دهید نگاهی کلی به موانعی بیندازیم که مانع موفقیت فرد در سازمان ها می شود.

موانع موفقیت

انواع موانع:

1. بازه زمانی کافی

هر کار و هر پروژه ای نیاز به زمان دارد و اگر زمان کافی برای آن اختصاص نداده باشید، مانعی برای موفقیت خواهد بود. شما باید برای انجام هر پروژه ای زمانی را مشخص کنید که تحت فشار روحی و استرس آن را انجام ندهید تا بتوانید به موقع پروژه را تحویل دهید.

2. عدم پاداش و تشویق

اگر شما مدیر یک بخش هستید بهتر است برای موفقیت های کارمندانتان هرچند کوچک پاداشی در نظر بگیرید و آنها را تشویق و از آنها قدردانی کنید چراکه بی توجهی به کارمندان باعث بی اشتیاق شدن و احساس نادیده گرفته شدن به آنها می دهد و دیگر انگیزه ای برای کارها ندارند.

3. مهارت های ارتباطی ضعیف

ارتباطات موثر ستون فقرات یک سازمان است. ارتباطات ضعیف در محل کار مانعی برای موفقیت در نظر گرفته می شود زیرا جو کاری خوبی را ایجاد نمی کند که منجر به بی نظمی و ناامیدی در بین کارکنان می شود. یک سازمان نمی تواند در چنین شرایطی دوام بیاورد و رشد کند. اگر می خواهید بر این مانع غلبه کنید، مطمئن شوید که همه کارمندان می توانند به راحتی با مافوق خود ارتباط برقرار کنند. این مسئولیت مدیران است که تشخیص دهند چه زمانی ارتباطات ضعیف به شرکت آسیب می زند و اقدامات مناسب برای اصلاح آن انجام دهند.

4. عدم مشارکت مدیریت

مدیران در یک سازمان ضروری هستند زیرا به عنوان پل ارتباطی بین مدیران ارشد و کارکنان عمل می کنند. آنها کسانی هستند که کارهای برجسته ای به آنها سپرده می شود که باید در جدول زمانی تعیین شده تکمیل شوند. این مدیر است که مسئولیت ها را محول می کند، تیم های کارآمد ایجاد می کند و مطمئن می شود که همه چیز به صورت سازمان یافته اتفاق می افتد.اگر مدیر در اجرای وظایف خود دخالتی نداشته باشد و وقت نداشته باشد که مراقب وظایف از پیش تعیین شده باشد، عدم مشارکت او مانع مهمی برای موفقیت است.اگر می خواهید بر این مانع غلبه کنید، مطمئن شوید که مدیر مسئولیت نقش خود را به نحوی مؤثر بر عهده می گیرد. او مرتباً با افرادی که زیر نظر او کار می کنند چک می کند و مطمئن می شود که چالش های سازمانی با موفقیت برطرف می شوند.

5. فقدان فرصت های رشد

هر کارمندی رویاها و اهدافی دارد و می خواهند هر چه زودتر به هدف خود برسند، به همین دلیل است که صد در صد تلاش خود را در سازمان انجام می دهند. آنها همیشه به دنبال فرصت هاهستند که نمودار شغلیشان را تقویت کنند و از این طریق به هدف های خود نیز نزدیکتر می شوند. کمبود فرصت های رشد مانعی برای موفقیت است زیرا کارمند علاقه خود را به حداکثر کار کردن از دست می دهد. اگر می‌خواهید بر این مانع غلبه کنید، مطمئن شوید که فرآیندهای داخلی برای تطبیق فرصت‌های رشد کارکنان در سازمان وجود دارد.

6. کمال گرایی

خوب است که وظایف خود را با کمال انجام دهید، اما در برخی موارد، کمال گرایی فراوان مانعی برای موفقیت می شود. این به این دلیل است که یک کمال گرا هرگز از نتیجه راضی نیست و به طور مکرر به تلاش برای بهبود آن ادامه می دهد. سپس تکمیل وظایف غیرممکن خواهد شد. اگر به دنبال راه‌هایی برای غلبه بر این مانع هستید، پس بپذیرید که هیچ چیز در این دنیا کامل نیست و نباید فرصتی برای اصلاح دوباره و دوباره باقی بماند.

7. در دسترس نبودن منابع و فرصت ها

در دسترس نبودن منابع و فرصت های فراوان به عنوان مانعی برای موفقیت عمل می کند. اگر می‌خواهید بر این مانع غلبه کنید، فعال باشید و سعی کنید فرصت‌های جدیدی را که برایتان پیش می‌آیند، درک کنید.اطمینان حاصل کنید که منابع ضروری در دسترس واحد تجاری است و می تواند از حداکثر ظرفیت استفاده کند.

8. فقدان نوآوری و بهبود

یک سازمان باید در فواصل زمانی معین پذیرای نوآوری باشد. یک شرکت باید با جدیت برای بهبود فرآیندهای خود تلاش کند تا بتواند دستاوردهای بهتری را نشان دهد. همچنین مشارکت کارکنان و حفظ کارکنان را افزایش می دهد زیرا هر کارمندی می خواهد در سازمانی کار کند که با زمان پیش می رود. فقدان نوآوری و بهبود در یک سازمان، مانع مهمی برای موفقیت آینده خواهد بود. یکی از راه های غلبه بر این مانع ایجاد فرهنگ کاری است که مفهوم بهبود و پیشرفت را ترویج می کند.

9. کار به صورت انفرادی

یک تیم از یک گروه متنوع تشکیل شده است که بدون توجه به تنوع آن با هم کار می کنند. همه باید تعادلی پیدا کنند تا پروژه در مهلت های تعیین شده به پایان برسد. به افراد تک تک وظلیف کاری گفته می شود، اما در نهایت، مالکیت وظیفه بر عهده تیم است و نه یک فرد.کار انفرادی و فکر کردن به سود شخصی در تیم تداخل ایجاد می کند و باعث ایجاد اختلاف می شود. یکی از موانع مهم موفقیت در یک سازمان کار تیمی است و اگر می خواهید بر آن غلبه کنید، بر اهمیت کار تیمی تاکید کنید.

10. عدم قطعیت

اولین قانون یک کسب و کار داشتن اهداف، مأموریت و چشم انداز روشن است. تا بتواند نتایج روشنی را به همراه داشته باشد. شرکتی که اهداف قابل اندازه گیری و اهداف معقول را در برنامه تجاری خود لحاظ نمی کند، کارکنانی خواهد داشت که در مورد وظایف خود نامطمئن هستند.این محیط نامطمئن مانعی برای موفقیت است و اگر می‌خواهید بر این مانع غلبه کنید، مطمئن شوید که همه از اهداف شرکت آگاه هستند و برای رسیدن به آنها به اندازه کافی تلاش می‌کنند.

11. عدم مالکیت

این یک واقعیت است که با تغییر زمان، سازمان ها کارکنان خود را به گونه ای توانمند می کنند که به چرخ های اساسی در سیستم تبدیل شوند. این مفهوم مورد تأیید کارمندان قرار گرفته است زیرا به آنها کمک می کند تا به طور مؤثر موفقیت کسب کنند. آنها خوشحال هستند که مالکیت تصمیمات خود را به عهده می گیرند، زیرا این به آنها فرصت طلایی می دهد تا در نور آنها بدرخشند. فقدان مالکیت مانع موفقیت است و اگر به دنبال راه هایی برای غلبه بر آن هستید، کارکنان یک سازمان را توانمند کنید. این امر باعث تشویق همکاری بهتر، بهبود کار تیمی و بهبود مستمر می شود و در نهایت فرصت های متعددی برای رشد و توسعه شخصی و همچنین حرفه ای ایجاد می کند.

12. عدم تمرکز

یک مانع اساسی برای موفقیت، عدم تمرکز در یک کارمند است. آیا شما از آن دسته کارمندانی هستید که از سهم خود راضی نیستید و می خواهید بدون انجام کار قبلی از کاری به کار دیگر بپرید؟ چنین افرادی گیج می شوند و راه غلبه بر آن داشتن تمرکز و به پایان رساندن پروژه های معلق خود است. بهتر است وظایف خود را اولویت بندی کنید.

13. نگرش های منفی

نگرش تأثیر مستقیمی بر رفتار ما و نحوه انجام وظایف در محیط اطرافمان دارد. نگرش منفی منجر به آلوده شدن محیط اداری می شود و به همین دلیل مانع موفقیت محسوب می شود. اگر به دنبال راه هایی برای غلبه بر این مانع هستید، سعی کنید آن را با رویکرد مثبت و رفتار خوش بینانه جایگزین کنید.

14. داشتن شک و تردید افراد به خود

وقتی به خودتان شک دارید، گرفتن تصمیم موثر غیرممکن می شود. شک به خود نتیجه عدم اعتماد به توانایی های شماست و مانعی جدی برای موفقیت محسوب می شود. افراد دارای این ویژگی اغلب مرتکب اشتباهات می شوند که به راحتی می توان از آنها اجتناب کرد. اگر به دنبال راه هایی برای غلبه بر این مانع هستید، پس روی نقطه ضعف های خود تمرین کنید تا دیگر به خود شک نکنید. حالا روی اعتماد به نفس خود کار کنید تا بتوانید به موفقیت دلخواه برسید.

15. برنامه ریزی بیش از حد

افراط در هر چیزی اشتباه است و در مورد برنامه ریزی بیش از حد نیز چنین است. به جزئیات توجه کنید زیرا برنامه ریزی در یک سازمان ضروری است. بیش از حد آن مانع موفقیت می شود. اگر به دنبال راه هایی برای غلبه بر این مانع هستید، به برنامه ریزی و اجرا توجه یکسانی داشته باشید زیرا هر دو برای یک سازمان مهم هستند.

در پایان

موانع موفقیت، الگوهای رفتاری و عادات ناسالمی هستند که موانعی را برای موفقیت آینده ایجاد می کنند. در هر سازمانی که هستید و در هر جایگاهی که قرار دارید از عقب نگه داشتن خود دست بردارید، اعتماد به نفس داشته باشید و برای رسیدن به موفقیت با عزم و اراده محض به جلو حرکت کنید.  به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله افزایش خلاقیت و انواع متدها در تیم ها  را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید