مهارت های مدیریت بحران خود را در رزومه خود به نمایش بگذارید

مهارت های مدیریت بحران خود را در رزومه خود به نمایش بگذارید
در این پست می‌خوانید:

مدیریت بحران در رزومه

وقتی یک بحران به کسب و کار شما می رسد، باید وارد عمل شوید. به همین دلیل است که مهارت های مدیریت بحران برای هر نقشی در هر صنعتی ضروری است. اگر علاقه زیادی به حل مشکلات تحت فشار دارید، می توانید حرفه ای متمرکز بر مدیریت بحران را دنبال کنید. برای تحقق بخشیدن به این رویا، به رزومه ای مناسب برای برجسته کردن مهارت ها و تجربیات خود نیاز دارید. پس حواستان باشد  که چگونه رزومه خود را می نویسید. حتما سعی کنید رزومه ای تک صفحه ای بنویسید و تا حد ممکن دروغ کمتری در رزومه ی خود بنویسید.

مهارت های مدیریت بحران چیست؟

مهارت های مدیریت بحران به متخصصان کمک می کند تا مشکلات را به محض وقوع به طور موثر ارزیابی و حل کنند. این مهارت ها شامل ارتباط بحران، حل مسئله، تفکر انتقادی، تصمیم گیری، مذاکره در بحران و ارزیابی ریسک است. صرف نظر از بحران، متخصصان باید آرامش خود را تحت فشار حفظ کنند و در صورت لزوم، جایگزین پیدا کنند.
در اکثر نقش ها، حفظ خونسردی و حل مسئله در مواقع ضروری مهم است. چه به دنبال شغلی در نقش مدیریت بحران باشید و چه به دنبال یک موقعیت مدیریتی باشید، مهارت های مدیریت بحران یک امر ضروری است.

ارتباط شفاف و روشن

هنگام برقراری ارتباط در طول یک بحران، باید آرامش خود را حفظ کنید، با وضوح صحبت کنید و اطلاعات مختصر ارائه دهید. این می تواند به همه افراد درگیر کمک کند تا درباره آنچه که باید برای حل سریع و کارآمد بحران اتفاق بیفتد، با هم صحبت کنند.

رهبری

رهبری در مدیریت بحران نیز مهم است. مردم باید بدانند چه کسی مسئول است و چگونه به بحران پاسخ دهد. به عنوان یک رهبر، باید سازماندهی شده باقی بمانید، جهت روشنی ارائه دهید و منبع ثبات دیگران باشید.

حل مسئله و تصمیم گیری

حل مسئله و تصمیم گیری دو مهارت مدیریت بحران هستند که دست به دست هم می دهند. هنگامی که یک بحران وجود دارد، مهم است که بتوانید وضعیت را به سرعت ارزیابی کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.
این به معنای جمع‌آوری هرچه بیشتر اطلاعات، ارزیابی بهترین مسیر عمل و تصمیم‌گیری در مورد چگونگی حرکت رو به جلو است. همچنین مهم است که بتوانید نتیجه آن تصمیم را پیش بینی کنید تا در صورت نیاز بتوانید آن را تنظیم کنید.

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی شامل نگاه کردن به یک موقعیت از زوایای مختلف است. متخصصان مدیریت بحران می‌توانند به سرعت برنامه‌ریزی کنند و رویداد را از منظرهای بسیاری در مدت کوتاهی ارزیابی کنند. در حالی که تفکر انتقادی ممکن است در محل کار رایج باشد، فشار این فرآیند را دشوارتر می کند. با منابع محدود و بازه‌های زمانی محدود، باید در شرایط سخت راه‌حل‌های خلاقانه پیدا کنید.

مذاکره و حل تعارض

مذاکره و حل تعارض دو مهارت مدیریت بحران هستند که می توانند به خنثی کردن یک موقعیت متشنج کمک کنند.
مذاکره شامل کار با همه طرف های درگیر در یک بحران برای دستیابی به راه حل های سودمند متقابل است. حل تعارض در مورد درک نیازهای هر یک از طرفین و یافتن راه هایی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران است.
شما می توانید این مهارت ها را قبل از بروز بحران با حل تعارضات در مقیاس کوچکتر تمرین کنید. دفعه بعد که تیم شما با یک چالش روبرو شد، یک برنامه توسعه دهید، اجرا کنید و سپس توضیح دهید.
چه چیزی را خوب اداره کردید؟ چه چیزی نیاز به بهبود داشت؟ نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت کنید تا بتوانید به تدریج پیشرفت کنید. پس از این تمرین، زمانی که یک بحران رخ می دهد، آمادگی بیشتری خواهید داشت.

نشان دادن مهارت های مدیریت بحران در رزومه

نشان دادن مهارت های مدیریت بحران تا زمان وقوع فاجعه دشوار است.
در عوض می توانید این مهارت ها را در رزومه خود منعکس کنید. نمونه‌هایی از فعالیت‌ها و دستاوردهایی که توانایی شما در مدیریت تعارض را نشان می‌دهند، ارائه دهید.
به عنوان مثال ممکن است بحرانی را که مدیریت کرده اید، فهرست کنید که در آن مجبور بودید به سرعت موقعیت را ارزیابی کرده و تحت فشار تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید بحرانی را که با برداشتن گام‌های پیش‌گیرانه‌ای که درگیری را پیش از غیرقابل‌کنترل شدن، کاهش داد، وارد کنید. با نشان دادن مهارت های مدیریت بحران در رزومه خود، می توانید به کارفرمایان نشان دهید که برای مقابله با شرایط سخت آماده هستید.

 نحوه نشان دادن توانایی خود را در بخش های مختلف رزومه خود

“نمایش مدیریت بحران در تجربه کاری خود یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن مهارت‌های مدیریت بحران، در بخش تجربه کاری رزومه شما است. در اینجا، عناوین شغلی و وظایف گذشته خود را فهرست می‌کنید، بنابراین مکان ایده‌آلی برای برجسته کردن موقعیت‌های بحرانی است که مدیریت کرده‌اید. مطمئن شوید که شرح مختصری از بحران، نحوه مدیریت آن و نتیجه را شامل می‌شود.

در اینجا یک مثال آورده شده است. تیم بحران مدیریت شده در پاسخ به یک بلای طبیعی. یک برنامه اقدام برای ارتباطات بحران ایجاد کرد، بحران را در حین آشکار شدن زیر نظر گرفت و جهت روشنی را برای حل بحران ارائه کرد. منجر به پاسخ موفقیت آمیز به بحران شد و از تشدید بیشتر جلوگیری کرد.”

همچنین می توانید این بخش را با نقاط گلوله برای نمایش سناریوهای بحران و اقداماتی که برای حل آنها انجام داده اید ایجاد کنید. دستاوردهای مدیریت بحران برای برجسته کردن راه دیگری برای نشان دادن مهارت های مدیریت بحران در بخش دستاوردهای شما است. جوایز مربوط به بحران را که برنده شده اید فهرست کنید یا هر بحرانی را که با موفقیت مدیریت کرده اید ذکر کنید.

به عنوان مثال: “کارمند برجسته” برای مدیریت موفقیت آمیز موقعیت های بحرانی در محل کار. اگر دوره های رهبری یا کلاس های مرتبط با مدیریت بحران را گذرانده اید. نشان دادن مهارت‌های مدیریت بحران در بخش‌های اهداف و مهارت‌های خود اگر می‌خواهید کل رزومه خود را با نقش‌های مدیریت بحران تطبیق دهید، باید بیشتر از خلاصه کردن درگیری‌هایی که خنثی کرده‌اید، انجام دهید. در بخش هدف، می توانید مدیریت بحران را به طور خاص ذکر کنید یا از اصطلاحات عمومی تر مانند “موقعیت های پرفشار” یا “حل منازعه” استفاده کنید.
دراین یک مکان عالی برای به نمایش گذاشتن تخصص خود در مدیریت بحران است و اینکه چرا یک دارایی برای شرکت خواهید بود. در بخش مهارت ها، می توانید کلمات کلیدی مرتبط با بحران مانند “مذاکره”، “تصمیم گیری” را فهرست کنید و “ارزیابی ریسک.”
این بخش همچنین مکانی عالی برای گنجاندن گواهینامه ها یا دوره های آموزشی است که در زمینه مدیریت بحران گذرانده اید.. همچنین می توانید از پست های خود برای نشان دادن تعهد خود به مدیریت بحران استفاده کنید. اگر به طور مرتب نکات مدیریت بحران، مقالات مرتبط با موضوع، یا توضیحات مختصری از آنچه در محل کار خود ارائه کرده اید به اشتراک می گذارید، استخدام کنندگان مطمئناً متوجه آن می شوند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید