راه هایی که مانع موفقیت فرد در کسب و کار می شود

راه هایی که مانع موفقیت فرد در کسب و کار می شود
در این پست می‌خوانید:

موانع موفقیت فردی

هنگامی که در انجام کاری موفق نمی شوید به جای ناراحتی و شاکی شدن از عوامل بیرونی بهتر است ابتدا به خودتان و باورها و عقاید ذهنیتان نگاهی بیاندازید. همه چیز از درون شما، از ذهنیت شما شروع می شود. خیلی راه ها و اتفاقات از ذهن ما شروع می شوند. اول باید طرزفکرمان را عوض کنیم تا دنیای اتفاقات هم برایمان تغییر کنند. اگر شما برذهنتان و طرز فکرتان تسلط داشته باشید می توانید موانع موفقیت را از بین ببرید. شما باید نگاهتان را نسبت به خیلی چیزها عوض کنید، شما باید به آگاهی از خودتان برسید. شما نباید بگذارید که باور های محدود کننده مانع رشد و پیشرفتتان شود.

برای رسیدن به اهداف و مقصد مورد نیازتان احتیاج به فداکاری، یقین، همراه با نگرش مثبت و سخت کوشی دارید.
موفقیت یعنی تحقق بخشیدن به آرزوها و از بین بردن شک و تردیدها. موفقیت آسان نیست و ترس و نگرانی باعث بوجود آمدن موانعی می شود.

 

 

عدم موفقیت

انواعی از موفقیت فردی:

1. عدم تمرکز

داشتن تمرکز یکی از عوامل های مهم در انجام کارهایتان است. اگر تمرکز لازم روی کارهای خود نداشته باشید نمی توانید کارها را با دقت، سرعت و به پایان برسانید. در نتیجه سبب می شود شما تا یک پروژه را به اتمام نرسانده دست به شروع پروژه جدید بزنید و همه ی کارهایتان را نصفه و نیمه باقی بگذارید. نتیجه تمرکز نداشتن سبب دور شدن از موفقیت می شود. شما نباید بگذارید نداشتن تمرکز مانع رشدتان شود. بهتر است کارهایتان را الویت بندی کنید تا کارها به ترتیب انجام شود. تا زمانی که کارهایتان تمام نشده دست از تلاش برندارید.

2. کمال گرایی

اگر در ابتدای شروع کاری انتظار بیش از اندازه از خود و جایگاه خود داشته باشید باید بگویم که سخت در اشتباه هستید و این باعث می شود کاری که می خواهید را هیچگاه شروع نکنید. کمال گرایی باعث می شود راه رسیدن به موفقیت سخت تر شود. اگر اشتباه نکنید هیچگاه رشد نمی کنید. کمال گرایی خلاقیت و خوشحالی دورنی شما را از بین می برد.

3. ترس

ترسیدن مانع بزرگی برای رسیدن رویاهایتان است. شاید هم در کار خود بهترین باشید اما ترس نگذارد خود را نشان دهید. شما باید ترس خود را شناسایی کنید. با ترس خود روبرو شوید و آن را شکست دهید.

4. اهمال

در انجام کارهایتان مسئولیت پذیر باشید. کارهایتان را پشت گوش نیندازید چراکه هرچه بیشتر به انجام کارها اهمیت ندهید و آنها را به بعدا موکول کنید بیشتر برایتان دردسر می شود. هرکاری را در زمان خودش انجام دهید.

5. عذر و بهانه بی جا آوردن

هر کسی در مسیر کاری و زندگی خود اشتباه می کند و با شکست مواجه می شود اما مهم این است که مسیری که طی شده و اشتباهات مرتکب شده را پیدا کرده و به آنها توجه کرد و از آنها درس گرفت. اما عده ای از افراد هستند که بجای قبول اشتباهات خود و درس گرفتن از آنها فقط و فقط خود و دیگران راسرزنش و سعی در قانع کردن دارند و عذر و بهانه بی جا می آورند چنین افرادی محکوم به شکست های دوباره و دوباره هستند. بجای توجیه انتخاب اشتباه از خطاهایتان درس بگیرید و آنها را اصلاح کنید تا به موفقیت برسید.

6. احساس نارضایتی

در هر شرایطی هم موضوعات و اتفاقات منفی و هم مثبت وجود دارد که هرچه بیشتر روی نکات منفی تمرکز کنید بیشتر احساس نارضایتی می کنید و نکات مثبت هم کمتر مورد توجهتان قرار می گیرد و شما همیشه احساس نارضایتی و شکست خوردگی دارید. روی بیشتر اتفاقات زندگی ما کنترلی نداریم و شما تمرکزتان را روی تلاش خود و نکات مثبت هرچند کوچک بگذارید.

7. اعتقاد به شانس داشتن

یکی از مهم ترین عواملی که باعث عدم رشد و توسعه فردی در کسب و کار باشد، اعتقاد بیش از حد به شانس است. شانس یک موقعیت ذهنی است و در برابر آن تلاش و امیدواری است. هر شخصی با تلاش و پشتکار می تواند بهترین کسب و کار را ایجاد کند و آن را پیش ببرد. بسیاری از افراد هستند که به جمله هایی مانند موفقیت شانسی است، فلانی با شانس موفق شده و … روی می آورند و همین باعث عدم پیشرفت آن ها در توسعه فردی در کسب و کار است.

8. محیط اطراف

انسان هایی که با آنها در ارتباط هستید در زندگی شما بسیار تاثیرگذار هستند. آنها می توانند مسیر شما را هم به سمت موفقیت و هم به سمت شکست پیش ببرند. ممکن اسـت آنـها دیـدگـاه مـتـفـاوت و مـتـضـادی از مـوفـقیت نسبت به شـما داشـتـه باشند. شما به همراهانی احتیاج دارید که در طی مسیر با شما همراه باشند. پس در انتخاب اطرافیان خود دقت کنید و در صورت شکست کسی جز خود را سرزنش نکنید چراکه انتخاب خودتان بوده.

9. فقدان منابع

هیچ چیزی ناهنجار تر از این مـوضـوع نـیست که انسان با وجود داشتن همه قابلیـتهای لازم جـهت رسـیدن بـه مـوفقیت، فقط بخاطر عوامل خارج از کنترل خود، از پیشرفـت باز ماند. فقدان منابع مالی و یا کمبود زمان بدلیل نگهداری از خانواده و یا مسؤلیتهای دیگر میتواند یک قاتل واقعی باشد. رشد کـردن زیـر خـط فقر و یا تامین نمودن نزدیکانی که به شما نیازمند هستند، آینده را بسیار متفاوت از آن چـیـزی کـه در تصـورتـان بوده ترسیم خواهد نمود.البته باید دانست که موفقیت نه فقط بر اساس مقیاسهای متفاوت، بـلـکه در مـکانهـا و شرایط گوناگون نیز مورد سنجش قرار میگیرد. باید پذیرفت که زندگی و هدفهـای مــورد نظر انسان ممکن است دستخوش تغییرات قرار بگیرند که در این شرایط، تـوانـایی شما در تطبـیق خود با این تغییرات یک مقیاس بزرگ موفقیت بشمار میرود.

10. مقایسه

مقایسه کردن خودمان با دیگران اگر با دیدگاه درست انجام بگیرد مشکلی ندارد و حتی به نفع خودمان است. اما نکته ای که وجود دارد این است که همیشه با طرز فکر نادرست این اتفاق می افتد. یک شخص خودش را زمانی باید با دیگری مقایسه کند که معنای درست مقایسه را بداند. مقایسه درست و اصولی به مقایسه ای گفته می شود که فرد با مقایسه نقاط ضعف خود را پیدا کند و برای کاهش نقاط ضعف خود تلاش کند نه اینکه خود را سرزنش کند.

11. کمبود اعتمادبه‌نفس

شما باید به مهارت ها و دانش خود باور داشته باشید و نباید کارهای خود را بی ارزش و کارهای دیگران را ارزشمند ببینید.
خیلی از افرادی که همچین دیدگاهی دارند حتی جرات شروع کاری را ندارند و همیشه در کارهایشان شک و تردید دارند.

درپایان
موارد بالا را با دقت بخوانبد و نقاط ضعف خود را پیدا کنید و روی آنها کار کنید تا بتوانید هر روز بهتر از دیروز خود باشید. اگر می خواهید با موانعی که در سازمان ها وجود دارد و مانع از موفقیت کارمندان می شود آشنا شوید بهتر است به مقاله موانع موفقیت کارمندان در سازمان ها سری بزنید و مطالعه داشته باشید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید