آشنایی با 14 مدل تبلیغات

آشنایی با 14 مدل تبلیغات
در این پست می‌خوانید:

امروزه شما می توانید از راه های زیادی برای محصول و خدماتتان تبلیغات انجام دهید و به جامعه معرفی کنید مانند تلویزیون، رادیو، اینترنت و … . شما باید با توجه به هدف، مواردی که مشتری نیاز دارد، مقدار هزینه و … که می خواهید انجام دهید نوع تبلیغ را انتخاب کنید.
با انواع تبلیغات، شرکت ها می توانند به طور گسترده کسب و کار و خدماتی که ارائه می دهند را تبلیغ کنند و با اطلاع رسانی به عموم به اهداف خود برای جذب مشتری برسند:

1. تبلیغات تلوزیونی:

این نوع تبلیغ تبلیغی پخشی است که دربازه زمانی های کوتاه از چند ثانیه تا یک دقیقه طول می کشد. با توجه به اینکه هزینه های زیادی صرف این نوع تبلیغات می شود اما به طور مداوم در تلویزیون پخش و تکرار می شود.
از دلایلی که می تواند هزینه تبلیغات را افزایش دهد می توان به مواردی مانند مدت زمان تبلیغ، درچه زمانی از روز باشد، تعداد شبکه ها، تکرار تبلیغات در طول روز و… می توان اشاره کرد. شاید افراد به تبلیغات توجهی نکنند و نگاه نکنند اما صدای تبلیغات را بارها و بارها می شنوند و برند شما به گوش آنها آشنا خواهد بود. همین روش باعث می شود که مشتری های بیشتری بتوانید جذب کنید.

2. تبلیغات رادیویی:

رادیوها هم طرفداران خود را دارند و خیلی از افراد در هنگام رانندگی یا انجام کاری به رادیو گوش می دهند. شما می توانید زمان هایی که بیشتر افراد در آن ساعات رادیو گوش می کنند را در نظر بگیرید و تبلیغاتتان را در آن ساعت پخش کنید مثل صبح ها که بیشتر افراد درآن بازه زمانی رادیو گوش می کنند یا کانال هایی که بیشترین شنونده را دارند پیدا کنید.

3. تبلیغات پستی مستقیم:

پست مستقیم به پست هایی مانند بروشور، کاتالوگ و … می گوید.
نوعی تبلیغات چاپی است که تبلیغات را از طریق پست برای مشتریان ارسال می کند. بعنوان مثال یک کلینیک زیبایی بروشورهایی را چاپ و به مطب دکترها و داروخانه ها ارسال می کند و اینگونه مردم درحین انتظار رسیدن نوبت خود جذب این بروشورها می شوند و تبلیغی خوب برای شماست.

4. تبلیغات چاپی:

تبلیغات چاپی به تبلیغاتی مانند مجله، روزنامه، شامل بروشور و راهنما و … هم می شود. تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات خود را در مجله ها، مقاله ها و… آگهی کنند. اینگونه می توانند افرادی که در یک محل جغرافیایی هستند را هدف قرار دهند. شما می توانید با تبلیغ در مجلات تخصصی به گروهی از افراد که هدف شما هستند. تبلیغات مجله ای بیشتر پیشنهاد می شود چرا که طرح ها و رنگ های متنوع تری نسبت به روزنامه می توانید استفاده کنید. برای مثال شما شرکتی هستید که ابزارالات آشپزی تولید می کنید شما می توانید در مجله های تخصصی آشپزی تبلیغ محصول خود را انجام دهید.

5. تبلیغات پادکست:

شما می توانید با دادن تبلیغ به پادکست ها محصول خود را معرفی کنید و در ابتدا یا اواسط یا انتهای پادکست محصول شما را معرفی می کنند. شما می توانید برای جذب بیشتر کد تخفیفی در اختیار شنوندگان پادکست قرار دهید. علاوه بر جذب مشتریان جدید، این کد می تواند به شرکت ها کمک کند تا میزان عملکرد این استراتژی تبلیغاتی را بر اساس استفاده از آن ارزیابی کنند.

 

 

تبلیغات

 

6. تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

شما می توانید محصولات خود را در هر پلتفرمی که دوس دارید تبلیغ کنید. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و… .
تبلیغ در شبکه های اجتماعی این امکان را می دهد که شما راحت تر گروه های خاص را هدف بگیرید و مثلا از لحاظ سنی، موقعیت جغرافیایی و … می توانید دسته بندی کنید و هدف گذاری کنید.
شما می توانید دو نوع انتخاب داشته باشید در نحوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی :
• می توانید هزینه تبلیغات را بپردازید. از کمپین های تبلیغاتی می توانید استفاده کنید اما هزینه این نوع تبلیغات بیشتر است.
• ولی اگر کسب و کاری نوپا و کوچک هستید و نمی خواهید هزینه کنید می توانید از طریق درخواست از فالورهایتان که تبلیغ شما را انجام دهند از پست هایتان حمایت کنند و به اشتراک بگذارند.
توجه داشته باشید که کسب و کارهای نوپا و کوچک باید از راهکارهایی که مقرون به صرفه تر هستند باید استفاده کنند و آزمون و خطا انجام دهند که کدام راهکارها برایشان بهتر است تا آگاهی از برند خود را بالاتر ببرند.

7. تبلیغات جستجوی پولی:

تبلیغات جستجوی پولی یک زیر مجموعه ای از تبلیغات آنلاین است که گاهی اوقات به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته می شود. اگر از این نوع تبلیغات استفاده کنید به اعضای هر کلیک هزینه پرداخت خواهید کرد.
شیوه ی تبلیغات به این صورت است که روی کلمات کلیدی خاصی که معمولاً مربوط به کسب و کار است، همراه با قرار دادن آگهی خود در موتور جستجو پیشنهاد می دهند. برای مثال، شرکتی که تجهیزات لوازم پزشکی دندان می‌فروشد، کلمه کلیدی لوازم پزشکی دندان را در پیشنهاد خود گنجانده است. وقتی که کاربران آن عبارت را جستجو می کنند، محصولات شرکت به عنوان یک تبلیغ در نتایج جستجو ظاهر می شوند و معمولاً در بالای صفحه قابل مشاهده است.

8. تبلیغات موبایلی:

این نوع تبلیغات به صورتی است که از طریق تلفن همراه و تبلت قابل مشاهده است. افراد با استفاده از اپلیکشین ها، شبکه های اجتماعی، صفحات وب و … می توانند این نوع تبلیغات را مشاهده کنند. مثلا هنگامی که دارید بازی می کنید بین هر دور بازی کردن تبلیغات مربوط یا نامربوط مشاهد می کنید. از ویژگی های مثبت این تبلیغات می توان به اینکه بدون توجه به موقعیت جغرافیایی شما این تبلیغات بدست شما می رسد اشاره کرد. اگر افراد تنظیمات مکان را فعال کنند، شرکت ها حتی ممکن است بتوانند آنها را از طریق موقعیت جغرافیایی هدف قرار دهند.

9. تبلیغات بومی:

یک نوع تبلیغات انلاین به حساب می آید. این نوع تبلیغات در وبلاگ ها و وب سایت ها قابل نمایش هستند. محتوای تبلیغات باید قابل فهم باشد و موضوع تبلیغات باید با محتوای وب سایت یا وبلاگ مطابقت داشته باشد. هنگامی که کاربر این نوع تبلیغات را می بیند جذب آن می شود و وارد تبلیغات می شود و سرگرم تبلیغ می شود و از آنجایی که این دسته از تبلیغات در غالب مقالات و بسته به طرح و حتی شکل و رنگ صفحه مبدا تبلیغ یا محل تبلیغ طراحی شده و ارائه می شود و دیگر آنکه به جای ظاهر تبلیغاتی ظاهر محتوا و مقاله ای دارد مخاطب که کاربر اینترنت باشد متوجه تبلیغی بودن آن نمایش نخواهد شد. به عنوان مثال، وب سایتی که مقالاتی در مورد پیشرفت حرفه ای منتشر می کند ممکن است شامل مقالات حمایت شده نیز باشد. این مقالات مشابه مقالات منتشر شده توسط نویسندگان و سردبیران سایت هستند، اما از یک کسب و کار به دنبال تبلیغ محصولات یا خدمات خود هستند. یک خواننده ممکن است مقاله ای در مورد نکات مدیریت زمان بیابد و بعداً متوجه شود که این یک پست حمایت شده از شرکتی است که نرم افزار ردیابی زمان می فروشد. در این سناریو، شرکت همچنین احتمالاً نرم افزار خود را در محتوای مقاله ذکر یا تبلیغ می کند.

10. تبلیغات در فضای باز:

این نوع تبلیغات در خارج از محیط خانه انجام می شود به همین علت تبلیغات خارج از منزل هم گفته می شود. این نوع تبلیغات را در محیط های باز مثل بیلبوردها، تبلیغات در مترو و روی اتوبوس ها و… می توانید مشاهده کنید. در این نوع تبلیغات بیشتر از کلمات تصاویر صحبت می کنند و باید طوری باشد که به راحتی قابل درک باشد. هدف از این نوع تبلیغات این است که جمعیت انبوهی از مردم این تبلیغات را ببینند. اما این نوع تبلیغات از لحاظ زمانی محدود است و مدت زمانی که بیندگان برای دیدن تبلیغات می گذارند محدود و کم است.

11. نمایش تبلیغات:

این نوع تبلیغات از نوع تبلیغات دیجیتالی محسوب میشه. این نوع تبلیغ ممکن است شامل تبلیغات بنری در بالا یا کناره های صفحات وب باشد یا شامل تبلیغات ویدیویی است که قبل یا در حین پخش محتوای ویدیویی ظاهر می شود. افراد تشویق به کلیک می کند اما نکته ای که وجود دارد این است که به راحتی می توان از این نوع آگهی ها گذر کرد. یکی از روش های مورد استفاده در تبلیغات نمایشی، بازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد است. هنگامی که کاربران از وب سایت یک برند بازدید می کنند، اغلب کوکی های مرورگر را می پذیرند که به سایت اجازه می دهد سفر آنها را ردیابی کند. اگر کاربر تصمیم بگیرد که چیزی در سایت خریداری نکند، برند ممکن است آن مشتری را مورد هدف قرار دهد و برای محصولاتش در وب سایت های دیگر تبلیغ کند تا به آنها یادآوری کند که کالا را برگردانند و بخرند.

12. تبلیغات چریکی:

این نوع تبلیغات کم هزینه تر و بصرفه تر از تبلیغاتی مانند بیلبورد یا اتوبوس است. این نوع تبلیغ هم در مکان های عمومی صورت می گیرد. شما می توانید با رنگ کردن دیوارها این تبلیغات را انجام دهید و این نوع تبلیغ خلاقانه تر از تبلیغ های دیگر باشد. هرچه خلاق تر باشد تبلیغتان می توانید بیشتر جلب توجه کنید و همین باعث می شود مردم جذب تبلیغ شمابشوند از آن عکس بگیرند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

13. قرار دادن محصول بعنوان تبلیغ:

این نوع تبلیغ بصورت رسانه ای انجام می گیرد برای مثال شرکت هزینه ای به فیلم یا برنامه های تلویزیونی پرداخت می کند تا محصول را در صحنه ای نشان ندهند این تبلیغ می تواند بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به محصول اشاره کند. بستگی دارد هدف چه دسته ای از مردم جامعه باشد. برای مثال می تواند تبلیغ وسیله ای برای آشپزخانه باشد و در برنامه های آشپزی یا فیلم ها مورد استفاده قرار بگیرد و برند وسیله قابل مشاهده خواهد بود.

14. تبلیغات خدمات عمومی:

تبلیغات خدمات عمومی به تبلیغاتی گفته می شود که به جای یک محصول، یک علت یا ابتکار را ترویج می کنند. این تبلیغات که اغلب اعلان‌های خدمات عمومی ( Public service announcement) نامیده می‌شوند، هدفشان اطلاع‌رسانی عمومی در مورد موضوعی است به نحوی که به نفع آنها یا دیگران باشد. سازمان ها می توانند از تبلیغات خدمات عمومی در قالب های مختلف مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا ویدئویی آنلاین استفاده کنند. ارائه دهندگان زمان پخش را به این تبلیغات اختصاص می دهند، اگرچه آنها باید شرایط خاصی را داشته باشند تا به عنوان PSA واجد شرایط باشند. این نوع تبلیغات اغلب توسط سازمان های دولتی یا سازمان های خیریه برای آموزش مصرف کنندگان در مورد موضوعات بهداشتی و ایمنی استفاده می شود. به عنوان مثال، مراکز کنترل بیماری، PSA ها را پخش می کند تا شهروندان را از لزوم انجام غربالگری های بهداشتی یا آمادگی برای بلایای طبیعی آگاه کند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید